Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-17, 16:37   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Jeg ser for meg at foreldrene her også fort gjerne kan 'nekte' meg å betale alt. Får se det litt an da. Det virker ihvertfall som det i utgangspunktet er ganske gjengs å betale alt (som var det jeg hadde tenkt i utgangspunktet).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 16:44   #22
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hadde jeg fått beskjed om at sønnen min ville få restaurantmat dekket en uke, hadde jeg så absolutt sendt med han nok penger til at han kunne betale for alle ifm ett av disse restaurantmåltidene. Jeg synes det er en fin måte å takke på. I tillegg hadde han såklart fått med lommepenger.

Slik hadde jeg det i oppveksten når jeg var med venner på tur. Enig i at det er en fin måte å gjøre det på.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 16:55   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Dersom eg hadde fått beskjed om at vennefamilien skulle betale alt, ville eg ha sendt med ungen nokre pengar til å spandere ein middag eller liknande, i tillegg til lommepenger.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-17, 00:24   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi har en del kompiser med på hytte ved alpinbakken, og da er det vanlig at de har med seg nok lommepenger til å kunne spandere noe på "vertsvennen"; f.eks. en kakao og en pølse eller lignende. Jeg hadde altså a) tilbudt meg å vippse noe for maten generelt og hvis nei b) gitt poden med raust med lommepenger og beskjed om å spandere noe på kompisen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no