Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 22:25   #21
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Mallorca blir nok helt sikkert bra det. Bare jeg som ikke får bestemt meg.

Sitter å ser på å leie hus/leilighete i Spania da. Ta fly fra Torp til Alicante (8000kr TOTALT for alle tur/retur), 14 dager i leilighet/hus (fra 6000kr-15000kr ) og evt leiebil (6000kr) hele perioden. Man kan virkelig gjøre en god deal altså. Og der ligger temperaturenen på ca 30 grader skriver dem som leier ut. Basseng eget eller i fellesområde, kort vei til strand, shopping etc.
Altså en pris på alt fra 20000-29000kr. Og flere av plassene er det overhode ikke nødvendig med leiebil heller. Så kan komme ned i rundt 15000kr. Da har man også uteplasser med grill, ganske store kjøkken, og alle nødvendige fasiliteter.
Det burde vel også kunne bli vellykket??

Noen som har leid hus i Spania før? Noen områder å anbefale?

TUSEN TAKK FOR SVAR SÅ LANGT ALLE SAMMEN!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:31   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Skal love at du kommer fort oppi en del mere selv om du leier hus. Jeg vil tippe at du vil ikke havne så veldig forskjellig ut totalt for alt inkl. mat allikevel. Er kofferter med i totalprisen for flybillettene. Ryanair er sære på avgiftene nemlig. Baby er ikke enkelt og ta med på Ryanair fly. De skal ha ekstra for ditt og ekstra for datt. Barnevogn er de også sære på. Bare så du vet det.

Jeg hadde helt klart gått for all-inclusive pakka når jeg skulle reist med 3 barn inkl. så fersk baby. Det kan bli fin ferie for alle. Det er dyrt i fellesferien med charter, men bare vent til du må betale for den tredje ungen også, da kan du snakke om at det begynner og bli dyrt. Det er lite rabatter og hente på den tredje ungene siden en da må ha større leilighet. Dvs. at det koster det samme som en ekstra voksen og ha med den tredje ungen over 2 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:54   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Jeg ville leid et hus et sted. Men det er meg. Jeg er allergisk mot all inclusive og sånt. Jeg forstår at mange synes det er avslappende, men ikke for meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:56   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Jeg ville også tenkt at All inclusive var skrekkelig slitsomt med 3 barn, bortsett fra det er jeg glad i resortlivet. Ville valgt det dere har bestilt, men uten All inclusive...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:00   #25
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Elisabeth: Jeg synes ikke 45000kr er avskrekkende altså, selv om det så klart er mye penger. Men reise på den tiden ER dyrt, ingen tvil. Og så klart, det blir ikke billigere med årene. Det er bare jeg som plutselig fikk for meg at jeg ikke var sikker på om dette var rett reise likevel.
Men som du sier, man kommer sikkert oppi det sammen dersom man skal ordne tur selv.
Har ikke regnet nøyaktig pris med kofferter, vogn etc. når jeg har sjekket pris på Ryanair, kun lagt inn antall og ønsket avreisedato.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:03   #26
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Apan: Grunnen til at vi har bestilt med mat er rett og slett fordi det ikke er så mange spisesteder å velge i der. Det er ikke noe by el i nærheten. Da må man i bil/taxi.
Det er jo noen restauranter men de fleste får man bestille bord på igjennom all inclusiven. Så utvalget øker liksom ikke dersom vi dropper det.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:05   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Apan: Grunnen til at vi har bestilt med mat er rett og slett fordi det ikke er så mange spisesteder å velge i der. Det er ikke noe by el i nærheten. Da må man i bil/taxi.
Det er jo noen restauranter men de fleste får man bestille bord på igjennom all inclusiven. Så utvalget øker liksom ikke dersom vi dropper det.

Skjønner det, er ikke utvalget jeg tenker på, men mer at jeg ville fått noia av planen med å dra alle ungene ut av leiligheten til alle måltider. Og fordi jeg synes det er så texas på frokostbuffeten på resortene. Vi har vært på resortferie to ganger og jeg liker det veldig godt med barn, har spist mye middag på resorten også, men spist frokost og slikt i leiligheten samt stått "fritt" ift sted og tid til middag. Men det avhenger jo litt av utvalget som ligger inne i All inclusive, og betingelsene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:14   #28
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Apan: Betingelsene er faktisk forholdsvis bra synes jeg. Nå vet jeg ikke hvordan utvalget av mat og hvordan maten er, men tilbudet står det iallfall ikke på.

Dette er hva som står om det i bestillingen, virker iallfall som man får det man har lyst på:

All inclusive:
* Frokost-, lunsj- og middagsbuffé med drikke (lokal vin, øl, brus eller mineralvann).
* Drikke (mineralvann og brus) og lokale alkoholholdige drinker i baren ca. kl 10-24.
* À la carte-middag (bordbestilling) i ulike restauranter (Meksikansk, Italiensk og Grill), 3 ganger pr. uke (en gang pr. restaurant).
* Snackbar om ettermiddagen.
* Ettermiddagskaffe og te med kaker.
* Iskrem til barna ca. kl 10-18.
* Sportsaktiviteter som tennis, bordtennis, strandvolleyball og squash. På nabohotellet Viva Cala Mesquida Club er det tilgang til fitness center og treningsprogram.
* Barneklubb 4-12 år, med bl. a skandinavisktalende personale.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:20   #29
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Har selv aldri hatt all inclusive, fikk det bare for meg at det var like greit akkurat i år.
Ungene er forholdsvis tidlig oppe, så frokost har vi inntatt som en av de første gjestene antaglig.
Og så fikk jeg for meg at det var kjekt at ungene har tilgang på vann, annen drikke og is o.l hele dagen. Man slipper "maset" om små penger.
Om det er så lettvindt som jeg ser for meg er nok slett ikke sikkert.

Det er vel kanskje en av grunnene til at jeg blir litt usikker. Jeg får bare tenke, tenke, tenke og så bestemme meg. Men ikke lett når hodet først har begynt å vagle.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:28   #30
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Vi har betalt ca 17000kr for maten i de 14 dagene. Altså ca 1250 kr dagene.
Synes ikke det er så avskrekkende. Da har man jo ALT, og det HELE dagen.
Koster jo dersom man skal ut å spise alle måltider, så ikke noe overpriset synes jeg.
Er vel slutt på at man regner 1000kr dagen lengre? For prisene har vel steget såpass rundt om i div turistområder.
Spania har jo omtrent norske priser veit jeg, selv i dagligvare. Bare alkohol du sparer penger på omtrent.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 09:37   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Bare så det er sagt, så er All inclusive-reiser den reiseformen som øker mest. Folk vil har det komfortabelt på ferie, komme til dekket bord ikke så langt fra rommet/leiligheten. Kvaliteten på slike all-inclusive-hoteller er blitt svært bra med årene.

Kan også anbefale en turoperatør som har spesialiesert seg på all- inclusive-reiser. Jeg kjenner hun som eier firmaet, og de er MEGET proffe og har jobbet i reiselivsbransjen i alle år. Ta en titt på websiden deres

ALLINCLUSIVE.NO

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 11:33   #32
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Elin: OJ OJ OJ!! Der var det litt å se på! TUSEN TAKK FOR TIPSET! Har sendt dem en mail med div spørsmål nå. Mye bra, 5* m All Inclusive til 35000kr med tilgang til vannparker ol. blandt annet!

Hvordan er Rhodos i juli/august?? Noen som har vært der i den perioden??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:07   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Ja, det er sikkert helt grei mat inkludert, Grøten, så lenge du ser for deg at du orker å spise alle måltidene ute med 3 barn. Økonomisk lønner det seg fort ja. Jeg er helt enig i at det er praktisk å slippe småpenger, men det er ganske mange av resortene hvor man kan skrive alt "på rommet" og betale til slutt, selv om man ikke har AI. Bare sånn til info til en annen gang. Men har bare testet det hos Sunving. Fungerer bra (bortsett fra at man tror at man ikke bruker penger på den måten ).

Vi var på Rhodos i overgangen juni/juli ifjor. Det var veldig fint. Det er vel varmere der litt senere tror jeg. Men det var veldig levelig temperatur da vi var der. En del vind, men det var igrunnen bare deilig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:27   #34
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Jeg synes det høres glimrende ut.
Jeg starter alltid ferien med gode intensjoner om å lage litt mat i leiligheten, men ender stort sett alltid opp med å spise det meste av måltidene ute, og da blåser lappene hurtig! Det er kun egen latskap og bedagelighet som snakker her, og all inclusive passer derfor meg og familien fortreffelig.
Jo, det kan være kjedelig å spise alle måltider på hotellet, men ofte har man flere spisesteder å velge mellom, ulik mat hver dag og i det hele tatt.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 00:30   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Hva ble det til, sånn 4 år etter? Ble det Viva Mesquida som JEG har nettopp reservert tur til med familien? Ble dere i så fall fornøyde?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 01:07   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Gammel tråd, ja. Og jeg som ble sånn: for at Grøten skulle ha baby igjen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 01:12   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Nå har jeg lest fra Trip Advisor om Viva Mesquida, og humret godt over festlig google-translating med tilbakemeldinger fra 1-6. Merker at jeg får dårligere språk av all den dårlige oversettelsen jeg nettopp har lest.
Men det var mye forskjellig å lese om stedet, så det spørs om ferien går dit...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 01:12   #38
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Gammel tråd, ja. Og jeg som ble sånn: for at Grøten skulle ha baby igjen.

Hehe, sorry!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no