Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egokultur ... først meg selv ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 09:09   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Egokultur ... først meg selv ...

http://oslopuls.no/nyheter/article1472765.ece

Da jeg var liten, en gang i steinalderen, lærte vi at vi måtte reise oss opp og gi plass til gamle mennesker...

Nå er vi kommet til et samfunn der selvhevdelse blir dyrket fram eller ?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:11   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er vi visst. Jeg opplever at ungdom har vikt plassen sin for voksne, mens de voksne føler seg visst ille berørt og avslår. De gamle vil ikke være så gamle.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd det samme i USA. På en trikk i New Orleans snudde alle de feite amerikanske turistene seg og så demonstrativt ut av vinduet når gravide meg kom på. Eneste som tilbød meg plass var en sikkert 80 år gammel local. Hadde ikke hjerte til å ta plassen hans.

Det er fryktelig irriterende med hvordan folk oppfører seg på kollektivtransport. Stiller seg opp i en mur utenfor døren så man ikke kommer av, ikke reiser seg, nekter å gå lenger bak i bussen enn til midten osv. osv.

Men jeg syns ikke dette gjelder ungdom, jeg syns folk fra 50 år og oppover nesten er verst. De har tydeligvis en iboende skrekk for å snakke med andre mennesker, og det er ikke snakk om å si unnskyld, neida bare dytte seg forbi gravide og barnevogner.

Sånn, morgenens utblåsning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:29   #4
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Den gangen jeg bodde i byen :gammeldamestemme: da reiste de unge seg for de gamle, men det er lenge siden.

Her jeg bor nå er menneskene akkurat like hyggelige som i gamle dager. Nesten for hyggelige
Noen ganger faller det over på hjelpsom/nysgjerrig.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:24   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har opplevd det samme i USA. På en trikk i New Orleans snudde alle de feite amerikanske turistene seg og så demonstrativt ut av vinduet når gravide meg kom på. Eneste som tilbød meg plass var en sikkert 80 år gammel local. Hadde ikke hjerte til å ta plassen hans.

Det er fryktelig irriterende med hvordan folk oppfører seg på kollektivtransport. Stiller seg opp i en mur utenfor døren så man ikke kommer av, ikke reiser seg, nekter å gå lenger bak i bussen enn til midten osv. osv.

Men jeg syns ikke dette gjelder ungdom, jeg syns folk fra 50 år og oppover nesten er verst. De har tydeligvis en iboende skrekk for å snakke med andre mennesker, og det er ikke snakk om å si unnskyld, neida bare dytte seg forbi gravide og barnevogner.

Sånn, morgenens utblåsning.

Jeg har en venninne som har bodd i Oslo. Hun opplevde at folk på trikken sperret veien for ei utenlandsk dame. Det var skremmende tydelig sa hun..... Stygt det der....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:27   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sist jeg var gravid, var jeg så opphovnet i fingrene at jeg måtte ta av meg gifteringen. Da var det ikke mye respekt nei, helst da fra voksne mannfolk.
Jeg fikk heller skulende blikk.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:31   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi får oppdra våre barn til å oppføre seg og vike plassen...
Et sted må man starte. Ikke minst å være gode rollemodeller selv...

Jeg var på seminar med Kari Pape. Hun har skrevet bøker om barns utvikling... osv.

Hun sa at i alle år som leder i barnehage så har de vært opptatt av å lære barna selvhevdelse....

Så var hun på vinterferie i en slalombakke. Der var det slalomkurs for de håpefulle. Da så hun et utslag av selvhevdelse
som hun mislikte sterkt. Det var noen barn der som hele tiden forstyrret og ødela. De så kun seg selv og hadde ikke tid til å
vente på at instruktøren skulle hjelpe andre....

Så hun stilte spørsmål ved om det var riktig å lære selvhevdelse i den grad de har gjort....kanskje man også skal lære å vise hensyn? Det er ei vektskål her, mener jeg.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:39   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har en venninne som har bodd i Oslo. Hun opplevde at folk på trikken sperret veien for ei utenlandsk dame. Det var skremmende tydelig sa hun..... Stygt det der....

Nei, det var ingen pen sak. Men jeg er ganske blek, og opplever daglig at veien av bussen er sperret. Ikke fordi de på utsiden ikke liker meg, eller syns jeg bør sitte på videre, men fordi de vil på førstførstførst!

Må alikevel fnise litt, Oslo er nemlig ikke verdens skumleste sted å bo og jeg husker mang ei bygd oppover i Valdres som satt i veikanten med plakater om at svartingene skulle dra hjem når det ble bygd asylmottak i bygda. Duster finner man overalt.

Avsporing... Sorry!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:49   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Hva høflighet angår så må vi begynne med hjemmet og som Jessica sier være gode rollemodeller.
Er svært stolt av mine to jenter. Vi har ikke behøvd å be de til enhver tid om å takke mm eller behandle andre med respekt. Dette har kommet helt naturlig.

Det finnes mange uhøflige barn men jammen meg er det mange voksne som ikke vet hva høflighet er.

Noe som også sjokkerer meg litt er manglende respekt for lærer. Bråk på skolen er endel av hverdagen og lærer blir sjelden hørt.
Hadde dette vært da jeg gikk på ungdomskolen så hadde eleven blitt sendt til rektor eller sendt hjem med melding.
Virker ikke som om lærere tør si noe nå.

Hva "først meg selv angår" så gjelder også det å stikke hodet i sanden når en ser urett begåes. Tenker litt på mobbing som lett kan gjøres noe med.
Opplever den som mobbes støtte og forståelse så kan mye reddes hva selvtillit angår og den som mobber vil se at sånnt ikke aksepteres.

Mange tenker litt sånn at så lenge mine barn har det bra så skiter vi i det.

Opplevde for ikke så lenge siden en mamma som kom og spurte hvordan det gikk med eldstejenta mi. Og hun oiet seg over det som skjedde.
Takk sa jeg det hadde vært flott med litt støtte da dette sto på. Da var det kun et foreldrepar av totalt 16 som våget å stå opp. Resten tiet da det var et møte om dette. Enda mobberen hadde vært tatt før.

Nå har min datter det helt topp og er kommet ut av dette som en sterk jente og er flink til å stille opp for andre.
Hva mobberen angår så går det ikke så bra. Hadde foreldre og andre forstått dette før så hadde kanskje denne jenta fungert bra i dag.

Mulig jeg beveget meg fra tema og om å reise seg på bussen men allt dette handler om omtanke og respekt for andre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:51   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det var ingen pen sak. Men jeg er ganske blek, og opplever daglig at veien av bussen er sperret. Ikke fordi de på utsiden ikke liker meg, eller syns jeg bør sitte på videre, men fordi de vil på førstførstførst!

Må alikevel fnise litt, Oslo er nemlig ikke verdens skumleste sted å bo og jeg husker mang ei bygd oppover i Valdres som satt i veikanten med plakater om at svartingene skulle dra hjem når det ble bygd asylmottak i bygda. Duster finner man overalt.

Avsporing... Sorry!

Man finner nok mer fremmedfrykt i utkantstrøkene ja....

Jeg har mange venner fra andre kulturer og jeg ser at jeg har et helt annet syn på fremmedkulturelle enn mange andre. De som har flest fordommer er de som ikke kjenner fremmedkulturelle eller har lite kontakt med dem.

Samtidig så opplever jeg at mange fremmedkulturelle er langt mer rasistiske enn nordmenn....

Det ble en avsporing, men greit nok det

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:55   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Hva høflighet angår så må vi begynne med hjemmet og som Jessica sier være gode rollemodeller.
Er svært stolt av mine to jenter. Vi har ikke behøvd å be de til enhver tid om å takke mm eller behandle andre med respekt. Dette har kommet helt naturlig.

Det finnes mange uhøflige barn men jammen meg er det mange voksne som ikke vet hva høflighet er.

Noe som også sjokkerer meg litt er manglende respekt for lærer. Bråk på skolen er endel av hverdagen og lærer blir sjelden hørt.
Hadde dette vært da jeg gikk på ungdomskolen så hadde eleven blitt sendt til rektor eller sendt hjem med melding.
Virker ikke som om lærere tør si noe nå.

Hva "først meg selv angår" så gjelder også det å stikke hodet i sanden når en ser urett begåes. Tenker litt på mobbing som lett kan gjøres noe med.
Opplever den som mobbes støtte og forståelse så kan mye reddes hva selvtillit angår og den som mobber vil se at sånnt ikke aksepteres.

Mange tenker litt sånn at så lenge mine barn har det bra så skiter vi i det.

Opplevde for ikke så lenge siden en mamma som kom og spurte hvordan det gikk med eldstejenta mi. Og hun oiet seg over det som skjedde.
Takk sa jeg det hadde vært flott med litt støtte da dette sto på. Da var det kun et foreldrepar av totalt 16 som våget å stå opp. Resten tiet da det var et møte om dette. Enda mobberen hadde vært tatt før.

Nå har min datter det helt topp og er kommet ut av dette som en sterk jente og er flink til å stille opp for andre.
Hva mobberen angår så går det ikke så bra. Hadde foreldre og andre forstått dette før så hadde kanskje denne jenta fungert bra i dag.

Mulig jeg beveget meg fra tema og om å reise seg på bussen men allt dette handler om omtanke og respekt for andre.

Helt enig med deg. Feighet er det mye av og likegyldighet. Det er trist å plutselig stå på barrikadene alene..... du vet du har støtte, men de sier ikke noe.....

En eller annen klok person sa en gang at likegyldighet var noe av det farligste i et samfunn. Det er helt sant.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:58   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Helt enig med deg. Feighet er det mye av og likegyldighet. Det er trist å plutselig stå på barrikadene alene..... du vet du har støtte, men de sier ikke noe.....

En eller annen klok person sa en gang at likegyldighet var noe av det farligste i et samfunn. Det er helt sant.

Ja for et barn eller en annen så er det vel ingenting som svir mere enn å se at ingen reagerer.

Du nevnte fremmedfrykt og hva det hjelper å bli kjent. Utrolig viktig.
Mange av våre nye landsmenn har opplevd mye vondt. Utrolig hva et smil eller noen gode ord kan gjøre.

Er så glad for i lillegulls barnehage er det flere barn fra ulike land. Utrolig interessant å bli kjent med andre kulturer. Og ikke minst finne ut at det er da ikke så voldsomme forskjeller.


Sist redigert av Michelle : 27-09-06 kl 23:02.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:38   #13
mm07
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1
mm07 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Egokultur.... først meg selv...

Opprinnelig lagt inn av Nelle

"Opplevde for ikke så lenge siden en mamma som kom og spurte hvordan det gikk med eldstejenta mi. Og hun oiet seg over det som skjedde.
Takk sa jeg det hadde vært flott med litt støtte da dette sto på. Da var det kun et foreldrepar av totalt 16 som våget å stå opp. Resten tiet da det var et møte om dette. Enda mobberen hadde vært tatt før.

Nå har min datter det helt topp og er kommet ut av dette som en sterk jente og er flink til å stille opp for andre.
Hva mobberen angår så går det ikke så bra. Hadde foreldre og andre forstått dette før så hadde kanskje denne jenta fungert bra i dag.

Mulig jeg beveget meg fra tema og om å reise seg på bussen men allt dette handler om omtanke og respekt for andre.



De mennesker som mangler kunnskap men har erfaring er bedre til å bedømme enn de som har kunnskap men mangle erfaring (aristoteles)
Som jeg erfarer der, har de som har et grunnlag for å dyrke respekt, lettere for å styrke det. All respekt til din datter! Og dere som har gitt henne grunnlag for det!


Sist redigert av DM : 11-01-08 kl 09:23. Årsak: Fikset quote så det går an å finne ut av innlegget
mm07 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:49   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Egokultur.... først meg selv...

Vi må begynne i hjemmets lune rede. Gå foran som gode eksempler, og snakke om hvorfor vi skal gjøre sånn og slik i forhold til andre.
Lære å dele, ta hensyn og av og til sette egne behov til side for at andre skal få det bra.
Guttene mine blir påminnet dette daglig. Og de blir gjort oppmerksomme på ansiktsutrykk/kroppsspråk, og hvordan atferden deres påvirker andre.

Det virker som om de fleste sitter på hver sin grein, i stedet for å leve i et fellesskap. Materialisme og pengepes, stress og tidsjag.

  Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:50   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egokultur.... først meg selv...

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har en venninne som har bodd i Oslo. Hun opplevde at folk på trikken sperret veien for ei utenlandsk dame. Det var skremmende tydelig sa hun..... Stygt det der....

Oslo er et fælt sted.

Jeg har bodd her hele livet og har egentlig ikke sett noe veldig graverende når det kommer til akkurat å reise seg for eldre og gravide.
Har derimot hatt problemer med å komme meg av trikk og buss med barnevogn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:54   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur.... først meg selv...

Jeg er enig med Glitterchick om at det søren meg er ikke bare ungdommen som mangler folkeskikk i kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Voksne folk har minst like dårlige holdninger, spesielt det med å slippe andre til, holde dørene åpne, ikke ta opp to seter etc.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:56   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Egokultur.... først meg selv...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Oslo er et fælt sted.

Mener du det? Jeg synes folk stort sett er hjelpsomme og hyggelige. Opplevde å glemme veska mi på bussen med masse penger i...fikk den tilbake med pengene.

Synes folk stort sett reiser seg for eldre, hjelper de med barnevogner osv...kanskje det er forskjell på bydeler? Her er det greit i allefall.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:59   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Pssst Go\jenta, jeg tror Pastill var ironisk.

Jeg synes ikke Oslo er så ille jeg heller, men det merkes jo at det er flere folk der enn det er på bygda der jeg er oppvokst.

Men generelt sett så tror jeg nordmenn kunne ha hatt godt av å lære seg litt normal høflighet. Spørre fint, si takk, smile, holde døren oppe for den som kommer bak etc. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått døra rett i ansiktet på vei inn på jobb, fordi vedkommende som går to meter foran meg ikke gidder se etter om det kommer noen bak og bare slipper døra.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:01   #19
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

[quote=Adrienne;764308]Psss. Go\jenta, jeg tror Pastill var ironisk.

ok

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:19   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Pssst Go\jenta, jeg tror Pastill var ironisk.

Ja var nok det. Syntes Jessica var litt typisk "bonde" i utsagnet sitt. "En venninne jeg kjenner som bor i BYEN " liksom...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no