Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Alt barna lager i barnehage/skole?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 13:42   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.519
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt barna lager i barnehage/skole?

Hvor gjør dere av det?


Vi henger opp det aller meste, så kjøkkenet er tapetsert med malerier og tegninger, takbjelkene er hjem for figurer og grytelapper og i mangel på plass er nå taket på kjøkkenet tatt i bruk. Ting plukkes i liten grad ned, med mindre det går i stykker. Utifra reaksjonene vi får så er ikke dette så vanlig?
Så, hva gjør FP foreldrene, tantene og onklene, besteforeldrene og andre med det barna produserer.

(merk, når jeg skriver det aller meste, så tenker jeg på ting som er rammet inn og sånt, vi henger ikke opp 356 tusjtegninger altså )

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:11   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Vi setter fram det meste de lager. All julepynten er framme hvert år - vårt juletre er noe av det minst stilrene som finnes . Vi har bilder på veggene som ungene har malt, noen merkelige oppheng med klesklyper har vi også . Og masse annet. Vi tar ikke vare på alle kunstverk som kommer i form av tegninger, men jeg har inntrykk av at vi også har mye mer framme enn det som er vanlig.

Når det gjelder besteforeldre så er det ikke så mye som er framme der. Mamma hang alltid opp alt og hadde alt framme, men etter at hun døde så har det ikke kommet så mye nytt, jeg tror ikke det er vond vilje fra pappa - jeg tror bare at han ikke tenker på det. Jeg har alltid trodd at svigerfar bare kastet det som ungene laget til han, så jeg har etterhvert ikke oppfordret dem om å tegne etc. - men for ikke så lenge siden så kom sambo hjem og fortalte at faren hans har en ringperm for hvert av barnebarna der han samler tegninger etc. Så feil kan man ta...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:18   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:19   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Vi fikk ei blekke med tegninger fra året som har gått fra barnehagen. han tegner kruseduller og streker. Noen av tegningene er bare tre streker i en farge... barnehagen har virkelig tatt vare på alt. Av det han produserer hjemme er jeg litt mer selektiv, noen tegninger henges opp for en stund, andre, vel... de resirkuleres.

Av det han har laget av TING har vi det stående fremme. Selv om planen for all del var at påskekyllingen skulle pakkes vekk, men det får bli etter neste påske, muligens? Vi måtte jo få se på den før den skulle vekk.

Men altså, vi har et barn, som akkurat har fullført et år i barnehagen. Det er noe som sier meg at jeg ikke kommer til å ha alt fremme ettersom tiden går og det blir stadig mer. Men da tenker jeg at jeg finner en boks og samler i etterhvert, som de kan få når de blir store. Noe har vi hengt opp på rommet hans, det kan vi jo utvide med i årene som kommer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:20   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."

Noe sånt ja

Foreldrene mine derimot, de rammer inn og henger opp. Selvsagt ikke alt, men et fantastisk bilde som tanteskatten min har laget henger i stua, og nå skal bilder som barna mine har rammes inn og henges opp på det nyoppussede kjøkkenet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:23   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Vi lagrer i bunker og går gjennom fra tid til annen, da blir de mest gjennomførte satt i ringperm. Julepynten tas frem hvert år!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:28   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:28   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."


Vi har ringpermer som ting samles i og så tynner vi det ut innimellom,
sjelden ting henges opp, mest på kjøleskapet eller på barnerommet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:28   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."

Her er jeg også
Jeg o r k e r rett og slett ikke, det blir for mye for en sart sjel.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:29   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

julepynt og påskepynt vil selvsagt bli tatt frem årlig. (Vel, ja, i motsetning til resten av julepynten vår egentlig, vi har ikke pyntet til jul på flere år. Men jeg har store planer om å begynne med det snart, spesielt sånn siden mannen delvis truer med at vi ikke skal dra på juleferie i år, men vi får nå se, jeg tror nok vi blir å dra...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:30   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Men det er jo moro for ungene at ting blir tatt vare på også da? Jeg syns, i en alder av 38 år, at det er stas at søstra mi fortsatt har skjærefjøla jeg laget til henne på barneskolen på kjøkkenet. Med et nydelig brød på som jeg svidde med svipenn . Og hjemme så er krakken jeg laget i femte klasse fortsatt i flittig bruk. Skrinet jeg laget står på kommoden fortsatt, men bokhylla jeg laget kunne man derimot med fordel ha kastet har jeg mange ganger tenkt, den står heldigvis ikke i stua .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:31   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Snuppa fikk nå en perm med fra bhg. Med bilder fra hun startet for 5 år siden og frem til nå, samt tegninger etc. Den skal jeg ta vare på.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:33   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Jeg savner ingenting av det jeg laget, jeg er så lite sentimental at det er litt skummelt egentlig. Men jeg kommer til å ta vare på avslutningspermene de fikk fra barnehagen i Tromsø, og de permene de fikk/får her. Der er det både litt bilder og tegninger.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:48   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Jeg er dessverre altfor kresen på interiør og hvordan jeg vil ha det inne til at jeg lar alt barna lager henge oppe. Min mor hadde en venninne tidligere, som hang opp alt barna laget overalt i stua, det så rett og slett fryktelig rotete ut hos henne. Men samtidig er det jo koselig at man lar barnas kunstverk komme foran det "estetiske". Jeg er nok ikke helt der. Men begge har laget noen ting som får stå fremme, som er skikkelig flotte. Og juletreet, som tidligere var omtrent "designet", får kle seg i barnas julepynt nå, så der er jeg blitt mye bedre. Men det må henge pent da, jeg henger det ikke opp på måfå.

Jeg tar vare å nesten alt altså, vi har store bokser med barnas navn på som står på rom og i bod. Der samles alt av bursdagskroner, tegninger og malerier, ting de har laget, skolebøker osv. Jeg kaster fint lite, de får heller velge hva de vil ta vare på når de blir gamle nok. Jeg og eldste plukker frem den digre esken hennes av og til og ser gjennom tingene, det er så koselig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:32   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Det havner i en bunke. Det plukkes ut noe ca månedlig og puttes i perm med navn og dato på. Ett og annet kunstverk havner på veggen en periode.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:35   #16
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi lagrer i bunker og går gjennom fra tid til annen, da blir de mest gjennomførte satt i ringperm. Julepynten tas frem hvert år!

Sånn er det her og.

Noen av de lappene størstemann skrev da han akkurat hadde lært seg å skrive har vi laminert og satt i permer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:39   #17
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Noe henges opp. Noe legges i mapper og forsvinner etterhvert ned på roterommet sammen med annet vi tar vare på, som f.eks skolebøkene deres. Og sånn ca 70% blir "borte". Jeg ser jo kjapt hvor mye sjel og arbeid det er lagt i en tegning eller ting, og har det gjerne fremme en stund for sikkerhets skyld, -og så kaster jeg det.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:20   #18
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Noe henger fremme litte grann... spesielt om det er merket til mamma eller pappa.
Jul og påskepynt blir tatt frem til rette årstider.

Har i tillegg en bok til hver av ungene som ting blir samlet i. Tar en opprydding der innimellom.

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:14   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Vi tar vare på det meste, men alt henger ikke oppe. Noen ganger går vi gjennom og Mazungen er selv med å bestemmer hva som kan kastes. Vi har en stor magnetavle utenfor Mazungens rom der en del fra kunstskolen henger. Oljemaleri hun har laget henger i trappn sammen noen andre oljemalerier.

For meg er det viktig at dette ikke er bare de voksnes hus. Spesielt når det kommer til julepynt så synes jeg det er poenget. Det meste av julepynt synes jeg jo ellers er tacky og kitch. Da foretrekker jeg sjarmerende.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:35   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt barna lager i barnehage/skole?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt...

Noe - det fineste - blir satt fram sånn akkurat når det kommer hjem. Det aller fineste blir - kanskje - lagret et eller annet sted. Ellers blir det meste arkivert, veldig så usentimentalt, i den store samlebøtta merket "Søppel."

Jepp.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no