Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Akvarium for dummies

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 14:08   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Vi hadde ett lekkert akvarium, søylesak som ble som ett møbel, tror det rommet 25 liter.
Skiftet vann hver 14 dag, vasket og shinet det - tok ca 15 - 20 minutter hver gang.
Men etter at peisen kom i hus hadde vi ikke noe sted å ha det uten at fisken ble kokt, så det ble solgt

Jeg har hørt at små akvariumer trenger mer vedlikehold. Drømmen min var å fargerike flotte fisker, men da måtte jeg ha saltvannsakvarie som krevde enda mer, så det ble med ett ferskvann. Finnes artige fisker til det også.

Men det finnes mange lekre former og fasonger på akvarium så det kan være fint som ett møbel:



Vi hadde ett sånt som stod på en sort tilsvarende søyle, dette kostet rundt kr 800,- inkl stativet.


Vi hadde fisker som svømte på bunnen, som holdt seg midt i og noen som svømte rett under vannflaten (for det gjør de visst de ulike fiskene) og snegler som ryddet rundt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 20:55   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Jeg var og kikket på akvarium i går og ble anbefalt et starter sett til 1195,- Da fulgte alt med. Det var rimelig stort, firkantet. Tror nok det blir et slikt et snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:17   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

En venninne av meg kjøpte et Fluval Chi akvarie til sønnen sin, det synes jeg var skikkelig fint og inneholdt visst alt i pakken. 19 liter, men mer høyt enn bredt. Og ja, bilde er latterlig stort.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:24   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Fluval hadde forresten endel fine akvarier, også helt små. Men jeg har ikke sett dem alle live da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 13:52   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Jeg fisker opp igjen denne, for jeg greier ikke helt å legge fra meg akvarieideen. Mannen må bearbeides litt, og vi må finne et sted det kan stå uten å velte. Vi har en leilighet som er alt for full, allerede.

Kan de stå i vinduskarmen, eller blir de kokt av solen da?

Hvis jeg ender på en bolle-bolle, da trenger jeg altså en slags pumpesak (det er den greia med rør og svamp?) og et lys? Varmer ikke lyset opp vannet?

Er det skikkelig træl med saltvann?

Er det virkelig slik at med et par snegler så trenger jeg aldri å bytte vann?

Hvor lenge kan de være alene hjemme?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 13:59   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Det finnes tabletter som er "langtidsmat" tror kanskje en uke eller ti dager er maks (men er ikke sikker)

Vi har kjøpt nye fisker i helga. Det ble gullfisk - for det var gutta som bestemte. (og de er de eneste fiskene som ikke trenger varmekolbe - det kan være vi heller går for varme og bytter de ut med kulere fisk) De er nok de kjipeste fiskene, for de "forurenser" vannet endel - vi må nok bytte ut et par-tre liter en gang i uka tror jeg - uten at jeg har tatt stilling til det ennå, siden de lever på dag 3.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:01   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Varmekolbe?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:11   #28
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Saltvann skal du slå fra deg med en gang. Det krever mye utstyr, og det må være STORT for at det skal bli noe bra.

Kjøper du bolle, så er strålevarmen fra lyset nok til å varme opp såpass lite vann. Setter du den i vinduskarmen, får du algevekst, og ujevn temperatur, det liker ikke fisker. Et filter/pumpe som sirkulerer vannet er et must. Og i små akvarier/boller er det faktisk kampfisker som trives best

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:13   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Saltvann skal du slå fra deg med en gang. Det krever mye utstyr, og det må være STORT for at det skal bli noe bra.

Kjøper du bolle, så er strålevarmen fra lyset nok til å varme opp såpass lite vann. Setter du den i vinduskarmen, får du algevekst, og ujevn temperatur, det liker ikke fisker. Et filter/pumpe som sirkulerer vannet er et must. Og i små akvarier/boller er det faktisk kampfisker som trives best

Kult, for de er jo kule å se på! Hvorfor heter de kampfisk? Sloss de?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:16   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kult, for de er jo kule å se på! Hvorfor heter de kampfisk? Sloss de?

Dette har vi snakket om før. :streng:

Mannlige kampfisker spiser opp halen til andre fisker med lang hale.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:19   #31
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kult, for de er jo kule å se på! Hvorfor heter de kampfisk? Sloss de?

Hannene slåss. Du kan bare ha en hann i hvert akvarium. Har du forresten sjekket ut pakkepris på det som kalles nanoakvarium? Det er små tanker fullt utstyrt.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:23   #32
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg fisker opp igjen denne, for jeg greier ikke helt å legge fra meg akvarieideen. Mannen må bearbeides litt, og vi må finne et sted det kan stå uten å velte. Vi har en leilighet som er alt for full, allerede.

Kan de stå i vinduskarmen, eller blir de kokt av solen da?

Hvis jeg ender på en bolle-bolle, da trenger jeg altså en slags pumpesak (det er den greia med rør og svamp?) og et lys? Varmer ikke lyset opp vannet?

Er det skikkelig træl med saltvann?

Er det virkelig slik at med et par snegler så trenger jeg aldri å bytte vann?

Hvor lenge kan de være alene hjemme?

Vinduskarmen vil jeg ikke anbefale. Direkte sollys gir ufattelige mengder med alger, i tillegg til at det blir for varmt for fisken. Jeg har sollys inn på mitt et kort øyeblikk på morgenen, og jeg ser faktisk på glasset hvor sola treffer, for der er det mer alger enn ellers på glasset.

Pumpe vil jeg anbefale selv til en bolle ja. Det gir sirkulasjon i vannet, og du sparer deg endel vannskifter. Stillestående vann blir fort grumsete.

Saltvannskar er utrolig flotte, men som Flubby sier; det krever mye utstyr, og det bør være størrelse på det. Det er mye dyrere å holde på med også.

Jeg har drømt om saltvann lenge, men innser at det blir for kostbart og for mye styr.

Vil ikke anbefale deg å satse på at noen snegler betyr null vannskift. Fiskene trenger et vannskift med jevne mellomrom uansett. Det samler seg mye dritt i vannet, og det kan ødelegge miljøet for dem om det blir for mye.

Fiskene kan i utgangspunktet gå alene hjemme en god stund, men her er det vel verre jo mindre karet er. Min 300 liter kan jeg fint dra fra en uke uten at de fores, og fiskene er like friske og raske når jeg kommer hjem. De spiser alger og planter, og lever fint på det.

Men når det er sagt, så har jeg alltid folk som er innom her et par ganger i løpet av uka når vi er borte. Jeg har en undulat som trenger stell, og planter som trenger vann, så da får fiskene mat også. feriefor styrer jeg unna, for det er mange som opplever at det ligger og ødelegger vannkvaliteten over tid. Jeg lar heller ikke hvem som helst ta foringen, for forer man for mye, slik at ikke alt blir spist, så kan man få seg en overraskelse i form av nitritt i vannet, og massedød av fisk.

Heller for lite enn for mye mat.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:35   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Og altså: Å bytte vann i en bolle på 10-15 liter går overraskend raskt når man først får ånden over seg - ganske lite fuzz, sånn egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:42   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Hvor lenge lever fisk?

Halenibbling var det ja. Husker nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:45   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Jeg var fostermor til en fisk som angiveligvis var 5 år iallefall - da jeg overtok omsorgen levde han i ca ett år. (Reagerte sikkert på det rene vannet) - FOrøvrig var den fisken (som het Kåre) skikkelig slem med den andre fisken jeg kjøpte for at hans kulle ha selskap. Det var han tydeligvis ikke interessert i.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:49   #36
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Styggen, en ancistrus jeg hadde, ble over 8 år. Ancistrusen jeg har nå, Beistet, er 5 år gammel

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:51   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Ancistrusene blir så svære og stygge etterhvert at fysjom. Når de er små er de greie, men jeg kan love at det var ekkelt å fiske ancistrusen ut av filteret når den hadde satt seg fast.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:52   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Den er jo knallstilig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:54   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Ja, den lyse der ja. Jeg hadde en mørk en, med masse pigger.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:54   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akvarium for dummies

Jeg har to SAE som er 5 år nå, og ei reke som vel må være 6-7 år.

Og så har jeg en gibbisep eller pleco som jeg tror er 4 år. Han er omtrent 20 cm nå, og da snakker vi malle med størrelse på. Ancistrusen er liten i forhold.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no