Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Aeropress

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 14:07   #1
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Aeropress

Noen som vet hvor man kan kjøpe AeroPress billigst mulig?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 14:27   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aeropress

Fra Amazon UK tenker jeg.

Derfra koster den i underkant av 190 kroner levert Norge (velg gratis frakt). Jeg syns den lager veldig god kaffe, og det går raskt og er enkelt.

Ben "Damn good coffee" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 18:19   #3
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aeropress

Ah, takk! Fikk servert press-kaffe her en dag, og nå vil jeg ha en slik på jobb for å unngå tynnkaffekollegaproblemet.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 18:28   #4
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Aeropress

Ebay er og rimelig, jeg kjøpte en der og betalte under 200, i butikken her koster den over 400.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 21:05   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aeropress

Nå hadde jeg samme spørsmål som Sokk - googlet det, og havnet selvfølgelig her. Julegave er nå på vei fra Storbritannia!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 21:14   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aeropress

Jeg har og kjøpt julegave - de sendte innmari raskt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 09:51   #7
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aeropress

Hvor har dere bestilt fra?

Jeg finner ingen mulighet for å velge gratis frakt fra amazon.co.uk.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:56   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aeropress

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Hvor har dere bestilt fra?

Jeg finner ingen mulighet for å velge gratis frakt fra amazon.co.uk.

Tror ikke man får gratis frakt på kjøkkenutstyr. Jeg får kun priority express på det. Og så skal de alltid ha penger for import fees, selv om det er under 200 kronersgrensa.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 12:37   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aeropress

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Tror ikke man får gratis frakt på kjøkkenutstyr. Jeg får kun priority express på det. Og så skal de alltid ha penger for import fees, selv om det er under 200 kronersgrensa.

Jepp, det stemmer. Ca. 80 kroner i import fees.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 13:12   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aeropress

Amazon UK har tydeligvis endret policy, og sender ikke lenger kjøkkenutstyr til Norge med vanlig post. Men det koster fortsatt under 300 kroner totalt for en Aeropress med ekspresslevering derfra da, så det er fortsatt billigere enn i butikk i Norge. Og selve maskinen koster uansett 180 kroner og er ikke momspliktig. Hvordan man får igjen de 75 kronene de vil ha i momsdepositum vet jeg ikke, men det regner jeg med Amazon kundeservice svarer på hvis man spør.

Edit: Man får fortsatt levert Aeropress fra USA til Norge for under 200 kroner inkludert frakt fra flere som selger på eBay, men da blir jo leveringstiden vesentlig lenger.

Ben "straffen for å stå utenfor EU" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 13:17   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aeropress

Denne kommer under 200 kronersgrensa.
http://www.ebay.co.uk/itm/Aerobie-Ae...item27c712b68a

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 13:21   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aeropress

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Amazon UK har tydeligvis endret policy, og sender ikke lenger kjøkkenutstyr til Norge med vanlig post. Men det koster fortsatt under 300 kroner totalt for en Aeropress med ekspresslevering derfra da, så det er fortsatt billigere enn i butikk i Norge.

Nope, det kom på nærmere 400 da jeg bestilte i går - ke 385,16, for å være helt nøyaktig. Uansett er det jo billigere enn i Norge (for ikke å snakke om at de ansatte i 5 butikker bare har sett rart på meg når jeg har spurt etter produktet). Selve varen kostet under 200, det stemmer, men det kom til 8,35 pund i "import fees" likevel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 13:25   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aeropress

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Denne kommer under 200 kronersgrensa.
Aeropress fra eBay

Et eBaytips som kan være nyttig hvis man bestiller fra den linken er, siden totalprisen med frakt blir 250 kroner, å be avsender spesifisere vareverdi separat fra fraktpris på tolldeklarasjonen. Siden varen koster under 200 slipper du uansett moms, men hvis avsender bare har deklarert med total verdi over 200 kroner kan du få noen omfattende runder med postfortollingen før du får utelevert pakken din uten å betale både moms og Postens vanvittig høye gebyrer først.

Ben "self-insurance recommended for eBay purchases" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 13:36   #14
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aeropress

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nope, det kom på nærmere 400 da jeg bestilte i går - ke 385,16, for å være helt nøyaktig. Uansett er det jo billigere enn i Norge (for ikke å snakke om at de ansatte i 5 butikker bare har sett rart på meg når jeg har spurt etter produktet). Selve varen kostet under 200, det stemmer, men det kom til 8,35 pund i "import fees" likevel.

Neida, du har ikke betalt "import fees". Du har betalt "Import Fees Deposit", og om disse sier Amazon følgende: "In the event that the Import Fees Deposit exceeds the Actual Import Fees, Amazon will refund the difference to you.", siden det ikke er noen avgifter på dette, skal du ikke betale så mye.

Ben "refund may not be hassle free" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 22:44   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aeropress

Aha, takk for oppklaring!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no