Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 20:56   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Til orientering.
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=508438

Sukkererstatninger holder jeg meg langt unna likevel.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:00   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Holder meg unna sukkererstanger, ja, og tyggis.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:00   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Takker for infoen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Holder meg unna tyggi uansett jeg, og bruker ikke sorbitol som sukkererstatning, vet ikke om det finnes engang (altså slik som feks. fruktose, Splenda osv). Men fruktose, Stevia og Sukrin bruker jeg. Ja, litt Splenda også i ny og ne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:05   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Om man tygger 20 om dagen, ja.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:09   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Det kan føre til vekttap, diare og magesmerter.
Å kalle det farleg er vel å ta litt hardt i, og som malena poengterer: det er snakk om 20 tyggis pr. dag over lenger tid...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:10   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Om man tygger 20 tyggegummiplater om dagen slik jeg tolker det (da tenker jeg 20 brett á 10 tyggis jeg da). Lurer da på om det er sorbitol som gjør at man har rast ned i vekt, eller alle kaloriene man bruker på å tygge intenst hele dagen! Kan jo være at det er plater á la Juicy fruit platene man snakker om da? Jeg sliter uansett med 20 om dagen!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:13   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Jeg kan ikke si at jeg ble så veldig mye mer bekymret over dette, enn over kreftadvarselen som gikk ut mot de som spiste store mengder gulrøtter (eller hva det nå var). Jeg kommer til å fortsette å tygge sukkerfritt uten angst.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 01:06   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Det meste er farlig i store doser.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 02:59   #10
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Jeg tygger ekstremt mye sukkerfri tyggi....Men har aldri merket noe til ekstremt vekttap... GIVE IT TO ME

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 03:03   #11
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg tygger ekstremt mye sukkerfri tyggi....Men har aldri merket noe til ekstremt vekttap... GIVE IT TO ME

Tenkte det jeg og GIVE IT TO ME....

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 08:53   #12
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Jeg hadde enorme mengder luft i magen og gikk på do 10-15 ganger til dagen. Gikk til lege og testet diverse. Etterhvert gikk det opp for meg at det var de 3 pk med tyggi om dagen som gjorde det. Jeg kan ikke ta mer enn 2-3 tyggier før jeg får luft i magen.

Men noe vekttap har jeg ikke merket.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 08:57   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Fantastiske VG-helse.

Som kjemiker kan jeg bekrefte at alt er både farlig og ufarlig, det er bare snakk om dose. Alt fra arsenikk til omega-3-fettsyrer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 08:58   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

kiki, tre pakker om dagen? Du må ha fantastiske kjevemuskler. Jeg klarer ikke mer enn tre tyggegummier om dagen, maks.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:44   #15
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

kiki, tre pakker om dagen? Du må ha fantastiske kjevemuskler. Jeg klarer ikke mer enn tre tyggegummier om dagen, maks.

Ja, jeg ble helt avhengig en periode da jeg slanket meg, og ikke skulle spise frukt. (Edit: ikke frukt, men snop o.l jeg ikke skulle spise selvsagt )

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~

Sist redigert av kiki : 12-01-08 kl 13:40. Årsak: en liten skrivefeil....
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:45   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Visste om dette fra før, og tygger fremdeles en tyggis i ny og ne med god samvittighet. 20 om dagen har jeg ikke tygget før, og kommer neppe til å tygge så mange nå heller. Dette går for guttungen min også, som tygger fem tygg, før han spytter den ut igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 11:17   #17
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg tygger ekstremt mye sukkerfri tyggi....Men har aldri merket noe til ekstremt vekttap... GIVE IT TO ME

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Tenkte det jeg og GIVE IT TO ME....

Jeg er gjerne med på å miste 20 % av kroppsvekten min!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:18   #18
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

What else is new ? Det står faktisk på disse tyggispakkene at overforbruk kan gi diarré.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:25   #19
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

tygger ikke 5 på et år en gang... selv om jeg faktisk tygde en i dag...
Da jeg øvelsekjørte for over ti år siden måtte jeg tygge tyggis mens jeg kjørte. Var vel nervøs, og kunne ikke akkurat bite negler da (har sluttet med det da). Siden da har jeg faktisk ikke kjøpt tyggis, de få jeg har hatt har jeg fått. Så INGEN fare fra den kanten for meg

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:23   #20
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri tyggegummi kan være farlig (VG)

Jeg kunne fint ha fått i meg store mengder tyggis, uten å ende med kraftige kjevemuskler.

5 tygg og jeg har gjerne svelget tyggissen.
Jeg er ram til å svelge tyggis.

HUsker enda "skremselspropagandaen" om at svelget man tyggis fikk mn blindtarmbetennelse.
Når jeg gikk på Helse og Sosial lærte jeg i anatomitimene at det var feil.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no