Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søskenvogn eller søskensete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 16:51   #1
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Søskenvogn eller søskensete?

Blir 15 mnd mellom snuppa og nestemann.

Har hele tiden tenkt å kjøpe søskenvogn, men så ser jeg så mange steder at det er jo såvidt jeg kommer fram med singelvogn. Hva når jeg har søskenvogn da?? (bor i bergen)

Planen er at snuppa skal være hjemme med meg og babyen, så hun vil jo mest sannsynlig sove en dupp på formiddagen.

Hva er best? Investere i en god søskenvogn?
Eller å kjøpe en god bagvogn og ha søskensete med snuppa oppå? (Da evt kjøpe en billig søskenvogn ala carena til å ha utenom)
Vet ikke hva som er maksvekt for søskensete. Men Snuppa er ingen tungvekter. Veier 7,5kg nå og er 10 mnd.
(blir for liten til ståbrett)

Hva ville dere gjort? Noen gode råd?
Kom gjerne med erfaringer.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:00   #2
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg ville ha hatt søskenvogn, uten tvil. Jeg har 15 mnd mellom mine, og uten tvillingvogna hadde jeg ikke kommet meg langt. Jeg har ikke noe fancy tvillingvogn, ei helt vanlig emmaljunga med lufthjul. De har sovet masse oppi den, og jeg synes de har hatt den lunt og fint i all slags vær. Men det avhenger selvfølgelig hvor mye du er ute å triller da, hvis du ikke triller så mye kan det godt hende at du klarer deg med søskensete.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:19   #3
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle ikke du ha Phil&Teds da?

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:20   #4
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det skulle jeg ikke

Jeg hadde lyst på den, men jeg vil ha babyen vendt mot meg.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:21   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Det er hele 21 mnd mellom mine, og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten søskenvogna. Det hendte ofte at eldstemann slukna på vei hjem fra barnehagen, og jeg får vondt inni meg når jeg ser småunger sitte og duppe i et søskensete...

  Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:02   #6
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har vært i samme situasjon og valgte søskenvogn. Du har rett i at det kan være kronglete å komme seg frem over alt - men for meg var søskenvogn et absolutt must have. Lykke til!

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:06   #7
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg har P&T og bruker den når jeg skal ha med begge, feks ved henting/bringing til barnehagen.
Ellers så bruker jeg vanlig dypvogn til minstejenta, og har evt med søskenbrett til storesøster til småturer.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:13   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en ORA tv. vogn til mine med lufthjul. Den skal kunne gå inn vanlige dører. En kollega av meg hadde en sånn en til sine tvilinger, og kom seg greit frem overalt, og på bussen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:24   #9
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for svar.

Opprinnelig lagt inn av annemede

Jeg har en ORA tv. vogn til mine med lufthjul. Den skal kunne gå inn vanlige dører. En kollega av meg hadde en sånn en til sine tvilinger, og kom seg greit frem overalt, og på bussen.

Ja, den vi hadde tenkt å kjøpe den skulle også komme seg frem overalt. Bror min er busssjåfør, og han sier også at det ikke er noe problem inn og ut på bussen.
Men er det at jeg gikk i byn hin dagen, og da tenkte jeg på det med tvillingvogn. Da jeg skulle inn på butikken var det bare såvidt at jeg kom inn med en helt vanlig singelvogn. Og i de fleste av butikkene her, så er det også såvidt jeg kommer inn med Snuppa sin vogn.
Hva når jeg skal med tvillingvogn liksom? Kommer jo til å være håpløst. (vi er ofte i byen)

Opprinnelig lagt inn av Pio

Jeg har P&T og bruker den når jeg skal ha med begge, feks ved henting/bringing til barnehagen.
Ellers så bruker jeg vanlig dypvogn til minstejenta, og har evt med søskenbrett til storesøster til småturer.

Nå skal jo Snuppa være hjemme med oss, og ikke være i barnehagen.
Men tenkte på det å ha en søskenvogn ved siden av som jeg skrev i hovedinnlegget. Phil&teds er en genial vogn, men blir for dyr hvis jeg bare skal bruke den av og til. Så da tenkte jeg å enten kjøpe en brukt vogn, eller kjøpe ny som jeg helst foretrekker, da en billig som feks carena.
Vil ha babyen mot meg, det er den jo ikke om jeg kjøper en carena vogn. Men den kjøper jeg bare hvis jeg skal i hovedsak ha snuppa i søskensete.


Hun sover ikke mye på dagtid nå.(en times lur til vanlig) Så om 5 mnd så sover hun gjerne enda mindre.

Er det noen som har erfaring med søskensete?
Butikkdamen mente at vognen gjerne velter lett, men hun visste ikke da. Var bare noe hun tenkte.
Noen som har opplevd dette?

Ser vel gjerne ut til at jeg ender opp med både en god søskenvogn, OG en splitta ny bagvogn med søskensete.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:37   #10
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Det er nok ikke så dumt å ha noen alternativer nei. Det har vært mitt argument også..

Jeg vuderer forresten å selge min etterhvert, så du får si ifra hvis de er interessert.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:40   #11
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørs hva du skal ha for den det
Men blir vel nesten det samme som søskenbrett og P&T da. Siden snuppa ikke kan legges ned liksom.
Bør vel gjerne når jeg først skal ha søskenvogn, ha en der begge to kan sove.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:58   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finnes det så mange vogner du kan bruke søskensete på da? Trodde dette hadde forsvunnet fra markedet pga at det ga ustabile vogner. Vet at ABC Buggy har søskensete, men da må jo baby ligge i sportsdel vendt vekk og da er du jo like langt.

Jeg tror en på 15 mnd vil bli sliten av å sitte i et søskensete lenge. Ville nok hatt søskenvogn slik at den største kan slappe av også, ev ta en dupp.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:09   #13
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Søskensete kan man bruke på duo og bagvogner.
De har fått en ny type søskensete som man ikke skrur fast, men det står i spenn i bagen.
De tok ikke inn de man skrudde fast lenger, fordi det ødelagte vognen.
Hørte med babybutikken i går

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:12   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Søskensete kan man bruke på duo og bagvogner.
De har fått en ny type søskensete som man ikke skrur fast, men det står i spenn i bagen.
De tok ikke inn de man skrudde fast lenger, fordi det ødelagte vognen.
Hørte med babybutikken i går

Ok. Takk for info.

Tror nok fortsatt jeg syns den på 15mnd er så liten at den fortjener vognplass.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:13   #15
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg synes at søskensetet på P&T er så bra fordi storesøster sitter så godt i det. Det er ikke så rett opp og ned i ryggen som et vanlig søskensete, så det er ikke noe problem å sove en dupp i det. Men man kan som du sier ikke legge ryggen ned, og det vil du kanskje?
Finnes det tandemtriller der begge setene kan legges bakover da?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:18   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.110
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

I dag gikk jeg tur med en venninne som har P&T og hun er utrolig fornøyd! Hadde jeg hatt mindre aldersforskjell mellom mine (det er 2 år og 7 mnd) og skulle hatt begge hjemme, ville jeg helt klart investert i en P&T eller en OTH. OTH-en er vel ikke så mye bredere (74 cm) enn mange singelvogner.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:19   #17
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74

Tror nok fortsatt jeg syns den på 15mnd er så liten at den fortjener vognplass.

Er det jeg også tror. Er jo ikke sikkert hun kan gå engang (jeg var 16 mnd før jeg gikk)
Lurer på om jeg må investere i begge deler egentlig. Må ha singelvogn uansett, så da kan jeg likegjerne kjøpe et søskensete i samme slengen.
Og ha søskenvogn utenom.

Opprinnelig lagt inn av pio

Jeg synes at søskensetet på P&T er så bra fordi storesøster sitter så godt i det. Det er ikke så rett opp og ned i ryggen som et vanlig søskensete, så det er ikke noe problem å sove en dupp i det. Men man kan som du sier ikke legge ryggen ned, og det vil du kanskje?
Finnes det tandemtriller der begge setene kan legges bakover da?

Ja, har hørt at søskensetet på P&T er bra.
Må gruble litt på det.
Man får tvillingtrille der begge kan legges ned ja. Der var jo også en ide.
Men ikke så gunstig på vinterføre kanskje.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:28   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men det finnes jo tv. vogner som sitter etterhverandre liksom, så en utenfor Sletten shoppingsenter her en dag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:37   #19
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det gjør det. En jeg kjenner har sånn og hun skryter over den.
Men da blir det igjen at babyen må sitte andre veien.
Hun her hadde satt bilsetet oppi vognen, så babyen var vendt mot henne, men jeg vil ikke at babyen skal sitte så lenge av gangen om vi feks er på tur på fløyen o.l.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:50   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Også finnes det en rar variant. Har bare sett den i rødt. En slags sportsvogn hvor eldstemann kan sitte, også ligger babyen halvveis under. Da har du god oversikt over babyen.

Men på den tv. vogna etterhverandre som jeg så var det et sete hver vei tror jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no