Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grilltilbehør for nybegynnere

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-23, 16:20   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grilltilbehør for nybegynnere

I sommer skal jeg lage en del grillmat med påfølgende tilbehør.

Men for en som ikke spiser dressinger, noen form for kremete majones lignende ting så har aldri potetsalat blitt laget heller.

Kan gjør det enkelt å kjøpe grillpotet på kiwi (satt på plass 86 pakker i dag, selges fort..), den andre potetsalaten og ta en flaske hamburger dressing.

Men jeg er ikke begeistret for innholdet i særlig sistnevnte og vil heller lage selv, men hode er derimot lost.

Google gir alt for mange svar så hva pleier du lage av dressinger og tilbehør?
Blir nok mye pølser, hamburgere da det er guttungen i huset sin favoritt.

Men også koteletter og noe kylling selvfølgelig.


Jeg kan grille småpoteter men hva markeres de med?

Mye kjøtt i butikken er ferdig marinert men på gården er det 450 gris så kjøper ikke gris i butikken. Frysen er full
Men hva marineres det med? Har sett mye på Folkets i dag mens jeg la på plass og mye mye rare tilsetninger.


Jeg er nokså lost da jeg kun har tålt helt rene produkter og lavkarbo i alle år.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-23, 16:30   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grill tilbehør for nybegynnere

Min favoritt er tzatziki. Eg lagar den gjerne på kesam, det blir friskt og godt.

Svinekjøtt, feks slik: https://www.nrk.no/mat/souvlaki-1.7562177

Ellers likar eg godt grillkrydder eller salt, samt eit raust dryss rosmarin.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-23, 18:56   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Enkle favoritter hos oss er småpoteter grillet i ildfast form med olje, salt og evt. rosmarin. De blir skikkelig søte og ungene elsker de. I tillegg kjøper vi innimellom en ferdig marinade på coop. Den er uten løk/hvitløk og passer perfekt til å grille lårfilet av kylling på spyd. Ser for meg at det kan fungere bra med svin i småbiter på grillspyd.

Lurt å starte enkelt, og heller avansere litt etterhvert som du mestrer og får lyst på nye smaker og utfordringer.

Dersom du ønsker en enkel dressing, men ikke vil kjøpe ferdig, så er chilimajones en slager: rør sammen majones og chilipaste. Eller aioli: majones med hvitløk eller ramsløkpure om du har tilgang til sånt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-23, 19:10   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Spisskål delt i to og lagt på grillen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-23, 08:47   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Jeg lager alltid potetsalat uten manones. Hvis du liker rømme, naturell yoghurt ol. så kan du lage potetsalat med det. Blir mye friskere.

Grillede grønnsaker er også godt. Kan grilles i store biter eller deles opp og grilles i form. Noen tomater i en grillform med litt olje og krydder. De store kan deles i to og grilles med snittflaten opp. Paprika kan deles i fire og legges rett på grillen. Sopp grilles hele i grillform med smør og hvitløk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-23, 09:42   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Grillet mais og sopp. Pakker med laks og grønnsaker i folie med smørklatt inni.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-23, 12:37   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Er spørsmålet ditt at du vil og har tenkt å lage potetsalater og dressinger som du selv ikke spiser, og du lurer på hvordan? Eller tips til tilbehør som ikke har disse ingrediensene?

Hvis du vil lage med rømme/majones osv, så anbefaler jeg en enkel potetsalat hvor potetbiter blandes med en dressing av rømme/majones (mest rømme), suragurklake, finhakkede suragurker og vårløk.

Brokkolisalat pleier å være poulært: https://trinesmatblogg.no/recipe/brokkolisalat/

Hjemmelaget burgerdressing, denne er veldig god! : https://gladkokken.no/oppskrifter/gl...er-alltid-best

Ellers så er det godt med en grønn salat med noe frukt/bær oppi, feks melon eller jordbær.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-23, 12:54   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Som basis ville jeg hatt en god olje, rene krydder (salt, pepper, paprika, chilli, hvitløk osv osv, alt du liker) og laget marinade selv. Svin er jo veldig godt egna.

Basis i potetsalat er som regel en blanding av rømme og majones. Rømmen er jo ren, men majones kan man fordel lage selv.
Den krydres også etter egen smak. Salt, pepper, litt sennepsfrø, hvitløk, løk, gressløk, dill, sylteagurk osv. noen gale mennesker liker ting som eple i potetsalaten.
Eller man kan ta lune poteter og røre i olje med krydder og rødløk. Da får man en lun potetsalat. Gjerne med soltørka tomater feks.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-23, 13:18   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilltilbehør for nybegynnere

Tomatsalat med rødløk og olivenolje?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no