Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

"Boken om meg"

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-10, 21:25   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

"Boken om meg"

Var usikker på hvor jeg skulle legge denn jeg.

Jeg er på utkikk etter type "boken om meg"-bok.
Men syns det er så få som er skikkelig fine.

Noen som har noen tips?
Jeg kunne egentlig tenkt meg å scrappe, men vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare å gjennomføre det skikkelig.
Derfor vil jeg gjerne ha en skikkelig fin bok med litt muligheter for å gjøre litt forskjellig. Kanskje litt scrapping og en del utfylling av fakta.

Det haster jo litt og, for jeg skulle strengt tatt ha startet mens jeg var gravid. Men nå hadde det seg slik at jeg ikke klarte helt å tneke så langt før hun virkelig var her sammen med oss.

Evt kunne det vært en mulighet med noe digiscrap-greier, men det har jeg ikke peiling på, så da må noen forklare meg hvordan jeg gjør det, og hvor...

Help? ipestemme:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:31   #2
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Boken om meg"

Vi har denne http://www.schibstedforlag.no/barnog...ldre/377951.o2 ikke så mye plass til bilder men kjekke rom til bilder,kort og andre minner

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:35   #3
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi har denne http://www.schibstedforlag.no/barnog...ldre/377951.o2 ikke så mye plass til bilder men kjekke rom til bilder,kort og andre minner


Denne er fin! Har ikke erfaring med den selv, men har kjøpt den til flere fordi den virket så bra. Det er mye plass til å skrive selv og den er oversiktlig.

__________________
03 07
Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:38   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Boken om meg"

Jeg skulle ønske denne var tilgjengelig da mine var helt nye. Vi kjøpte bruksanvisningen i samme serie, den var fin.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:44   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Hm, vanskelig nå jeg ikke får sett inni, men hva er forskjellen på gul og rosa? Ingenting? Bare fargen?

Jeg vet den besteforeldreboka er kjempefin da, så om denne er like fin er det jo supert!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:46   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg skulle ønske denne var tilgjengelig da mine var helt nye. Vi kjøpte bruksanvisningen i samme serie, den var fin.

Den så jo også morsom ut.
Ikke dyr heller.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:47   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Boken om meg"

ett inni bilde

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:50   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Åh, flott at det er type spiralbok så man har god plass til bilder og slikt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:50   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Noen som har drevet med digiscrapping og bestillt det på nettet da?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:51   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Boken om meg"

Jeg har jo en sånn stor spiralbok (fikk i gave), du kan få se den om dere kommer i morgen? Den er mer omfattende enn den andre jeg har, som er 1-5 år og litt mindre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:53   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Ja, den vil jeg se, da venter jeg med å bestille til jeg har sett den.

Har vært på bokhandlene her skjønner du, men syns ikke jeg fant noen jeg likte skikkelig godt...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:32   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi har denne http://www.schibstedforlag.no/barnog...ldre/377951.o2 ikke så mye plass til bilder men kjekke rom til bilder,kort og andre minner

Denne har vi til begge barna også, synes den er veldig fin!
Den begynner egentlig i svangerskapet, så man bør skaffe den mens man er gravid

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:35   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Boken om meg"

Jeg slår et slag for de "tradisjonelle" med ringperm. Rett og slett fordi man da kan ha det som vanlig album i tillegg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:27   #14
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Noen som har drevet med digiscrapping og bestillt det på nettet da?

Jeg digiscrapper bok til V, og gjorde det samme til A. Lager det hele ferdig, og så har jeg skrevet ut på fint tykt papir på bra laserskriver på jobb, og satt spiral i ryggen. Hvis du har et kopkontor i nærheten av deg, så kan de sikkert bidra på print / inbinding hvis du vil lage sidene digitalt selv, og deretter få det ut på papr.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:38   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg digiscrapper bok til V, og gjorde det samme til A. Lager det hele ferdig, og så har jeg skrevet ut på fint tykt papir på bra laserskriver på jobb, og satt spiral i ryggen. Hvis du har et kopkontor i nærheten av deg, så kan de sikkert bidra på print / inbinding hvis du vil lage sidene digitalt selv, og deretter få det ut på papr.

PÅ jobben til mannen kan de trykke og binde inn bøker, så jeg kan få gjort det der.
Hvilke sider bruker du når du scrapper da? Og koster det noe? Og ikke minst, er det vanskelig?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:37   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Boken om meg"

du kan få ganske fine bøker på nfoto altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:51   #17
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: "Boken om meg"

Jeg kjøpte også den fra Schibsted, "Da jeg var liten". Men den var så omfattende at den bare ble lagt på hylla. Har derimot god erfaring med loggboken som nevnt tidligere her. Den gjorde at jeg klarte å skrive mye fra hver eneste uke snuppas første år, kjempe gøy å ha nå i etterkant. Har for øvrig en bok ved siden av, endte til slutt opp med en fra en bokklubb (Ole Brumm). Ellers så har jeg sett en fin en i ettertid som jeg hadde kjøpt hvis jeg skulle hatt nå. Den er fra Rebus, men husker ikke hva den heter.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:54   #18
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: "Boken om meg"

Baby - en loggbok kommer forresten på Mammut salget som starter i morgen!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:28   #19
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi har denne http://www.schibstedforlag.no/barnog...ldre/377951.o2 ikke så mye plass til bilder men kjekke rom til bilder,kort og andre minner

Den har vi, den er fin og vi har brukt dem en del, mye til eldste, mindre til andre, og ikke til sistemann... *uff*

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:58   #20
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Boken om meg"

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

PÅ jobben til mannen kan de trykke og binde inn bøker, så jeg kan få gjort det der.
Hvilke sider bruker du når du scrapper da? Og koster det noe? Og ikke minst, er det vanskelig?

Jeg bruker en kombinasjon av photoshop og adobe indesign, og klipper og limer sammen bilder, tekst og diverse lay-out-ting jeg har hentet på gratis scrappesider på nett. Jeg er vel relativt stødig på å bruke disse programmene, så jeg dyns ikke det er så vanskelig. Jeg har egentlig bare prøvd meg fram og gjør det nok litt på min egen måte, menn hvis du googler litt på digiscrapp så finner du nok ut litt mer.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no