Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Prosjekt gutterom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 23:32   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Stort smil

Prosjekt gutterom

Mandag begynner mitt store prosjekt for ferien min :

Gutta våre deler et stort, men upraktisk rom. De sover i kjempeflott køyeseng som dessverre er både for høy og for bed for rommet, den tar all veggplass. Det er mengder av rot der, gamle leker, alt for mye klær og dårlig med skikkelig oppbevaring. Dessuten krangler de voldsomt og trenger absolutt mer privatliv, særlig eldstemann.
Det er malt i skrekkelig marineblå farge etter forrige huseier, har kun ett vindu og har skråtak.

Rommet skal tømmes først og fremst. For absolutt alt.
* Alt av leker må ut :
- sorteres
- gis bort
- settes på loftet
* Rive gammelt skap
* demontere og gi bort seng
* Alt av klær sorters og settes på loftet
* Vaskes ned gulv,tak og vegger
* Male tak og vegger
* Snekre senger under skråtaket, pappa hjelper meg
* Romdeler mellom sengene
* Nytt klesskap til eldstemann må monteres
* Fordele bokhyller og bøker
* sy gardiner og sengetepper
* montere nye nattlamper og taklampe
*Innrede hver del slik gutta vil ha det

Gruer og gleder meg ! Jeg har to uker ferie fra i morgen kl 15.30 og gutta flytter i kjellerstua i morgen kveld. Klør i fingrene etter å komme igang. Gutta gleder seg også veldig.

Oppdatering 11.8
Nå er jeg igang !

Har brukt 6 timer der oppe i dag. Ryddet til den store gullmedaljen. Tok noen bilder underveis. Skulle tatt før jeg begynte, men orket ikke...




Kjære vene så mye skit de hadde ! Tre søppelsekker er fyllt. En stor kasse med leker skal gis bort. To kasser playmobil og en stor kasse tog skal på loftet.
Mengder med alt for smått utkledningstøy, ufattelige små dingser av alle slag osv. osv.

Nå er senga klar for demontering på onsdag, hentes torsdag. I morgen skal jeg skru ned det svære klesskapet og tømme det. Hvor ialle dager skal jeg gjøre av innholdet ?
Har hentet et lass med kasser i dag, så det får ligge der så lenge.
I kveld :




Gutta har fått madrassene ned på gulvet der hvor sengene kommer til å være, så får de testet ut litt. Stor stas.



Kan tro jeg gleder meg som en unge til å få bort den blåfargen ?
Veggene blir latte, panelen blir caffe latte og listene egghvite. Taket helhvitt.

Oppdaterer her med bilder fortløpende. Holder meg selv litt i ørene sånn.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 12-08-08 kl 00:06. Årsak: Flyttet alt opp i trådstarten
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:33   #2
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Hørtes ut som et kjempeprosjekt. Massevis av lykke til. Håper vi får se hvordan det blir.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:33   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Oi, så spennende! Jeg synes det er veldig gøy å lage barnerom. Gleder meg til å høre om fremdriften.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:34   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Hørtes ut som et kjempeprosjekt. Massevis av lykke til. Håper vi får se hvordan det blir.

Hehe, den største jobben blir å få ryddet og ordnet lekene. De har ufattelige mengder lego, playmo osv. i hauger over alt. Det totale kaos !
Bilder skal dere få !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:18   #5
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Det hørtes veldig spennende ut!

Kansje vi får se bilder før og etter det hadde vært gøy! LYKKE TIL

Jeg elsker å organisere og systematisere. Så deilig å få system i rotet

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:20   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Prosjekt gutterom

Oj, håper vi får se bilder! Lykke til!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:45   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Prosjekt gutterom

Kvelden før den første skikkelige jobbedagen.
I morgen og tirsdag er eneste dagene gutta ikke er hjemme og da må jeg ta lekene. De nytter det ikke å få kontroll på når de er hjemme og synser og mener alt mulig.
Man kan da ikke kaste en trehjulet bil må vite !

I morgen skal jeg hente kasser på jobben til svigermor sånn at jeg har noe å sortere i, ikke minst noe å legge klær bort i.
Skal ta bilder før jeg begynner.
Køyesenga er gitt bort til svigers som gjerne vil ha den på gjesterommet sitt. Passet oss yppelig !

Usikker på fargevalg der inne. Det er panel på veggen under skråtaket, resten av rommet er hvitmalte plater (langt fra hvite lenger)
Panelet og også bæringen i rommet som er åpen er mørk marine. Har tenkt å ha alt så lyst som mulig så kan de heller velge fargerike detaljer på hver sin side av romdeleren.
Mye av panelen vil komme som bakvegg i sengene, så jeg tror den også bør bli så lys som mulig, men neppe helt hvit.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:47   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Prosjekt gutterom

Blir spennende og følge med. Ser gjerne bilder både før og etter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:47   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Prosjekt gutterom

Lykke til, det høres ut som et spennende prosjekt. Det blir sikkert supert når det blir ferdig. Og du skal se de ikke merker seg at lekene er borte engang.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:49   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Her er ei til som venter spent på bilder.
Husker at jeg kjente noen som hadde "innebygde" senger under skråtaket. Veldig praktisk, det frigjorde liksom hele rommet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:44   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Det kommer til å bli kjempefint! Jeg liker slike prosjekter, for det blir så synlige resultater med en gang. Men du har litt å gjøre ser jeg

  Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:47   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det kommer til å bli kjempefint! Jeg liker slike prosjekter, for det blir så synlige resultater med en gang. Men du har litt å gjøre ser jeg

Ikke bare litt nei, men det kjipe er på sett og vis unnagjort i dag. I morgen blir det skaptømming og skuring av vegger og tak.
Håper å begynne å male onsdag kveld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:54   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Så flink du er! Det er moro å se, burde tatt en runde på gutterommet vi og. Jeg trenger en køyeseng jeg da, og deres var veldig fin! Ungenes rom er litt lite og det hadde nok passet best her.

Gleder meg til flere bilder!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:03   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Så flink du er! Det er moro å se, burde tatt en runde på gutterommet vi og. Jeg trenger en køyeseng jeg da, og deres var veldig fin! Ungenes rom er litt lite og det hadde nok passet best her.

Gleder meg til flere bilder!

Køyesenga er Hemnes fra IKEA, 90X 200 madrasser med god plass selv for voksne. Den er høy !
Synes det er skikkelig kjipt at vi ikke kan bruke sengene hver for seg slik vi hadde planlagt, men det er for lavt under taket.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:04   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Artig å "være" med på slike prosjekter.

Vi holder på med storesøster sitt rom, begynner å se slutten. Vi har brukt altfor lang tid, men nå mangler gulvene ett par strøk med maling og vi mangler listverk.
Etterpå står guttenes rom for tur.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 19:01   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

12.8
Litt roligere dag pga sykt barn. Har fått tømt og revet ned det digre klesskapet. Gangen er nå fylt til randen med kasser. det er så vidt vi kommer forbi alt sammen.
Har vasket veggene nå i kveld og sparklet de største sprekkene i panelet. Dratt ut en mengde skruer og spikre og sparklet igjen hullene.
Har sett over hva jeg har stående av maling. Har 5 liter takmatt hvit, den duger. Har 3 liter Lady lys antikk 40 oljebasert også som kan passe på panel og bærebjelker. Hva da med veggene ?
Har masser av 40 hvit listmaling. Godt er det, for jeg ser at det kun er brukt vanlig vannbasert matt maling der fra før og det er ikke pent.
Vanskelig å jobbe med en svær seng midt i rommet, men alt går. Elektrikeren vår kommer neste uke og flytter kontaktene som nå vil komme under sengene.
Håper å komme igang å male tak i kveld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:26   #17
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Et spennende prosjekt! Gleder meg til å følge med på denne tråden

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:38   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Det kommer til å bli supert! Min bror hadde en slik innebygd seng, og der lagde pappa hyller på hver side, samt en hylle inne i sengen til radio, bøker, lampe etc. Det ble stor suksess.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:43   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

:abonnerer:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:47   #20
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Åh. Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no