Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 20:44   #361
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg bestemte meg for å lage denne i går, men ble sånn når jeg så mengden sukker.
Jeg lager bare ikke en kake med 9 dl. sukker i, det er helt sikkert, så jeg reduserte til 6,5 dl, og det funket fint.
I glasuren reduserte jeg til 300 g. melis, og tilsatte 100 g. mørk sjokolade og brukte fløte istedet for melk, samt hadde i litt kaffe.

Kaken var grei nok, men fortsatt alt for søt etter min smak og vil nok ikke bli en kake jeg lager ofte.

Skal kutte ned på sukkeret neste gang, ja.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 20:07   #362
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Noen som har forslag til hvordan jeg kan pynte denne? Feiring på jobb og jubilanten har ønsket seg denne.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 20:14   #363
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg pleier ofte å dele i ganske små firkantstykker, legge dem i en pyramideformet stabel på fat, og legge friske bær og blader av mynte eller sitronmelisse mellom/på kakestykkene. Lett melisdryss over. Bringebær, jordbær, blåbær, rips, hva du enn får tak i.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 22:35   #364
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Hoho, slekta mi har egne sjokoladeelskergener og da må jo denne kaka være perfekt?! Skal teste på lørdag!

Jeg har laget den en gang før, og den var så god at jeg måtte fortrenge hele kaka..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 01:10   #365
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne har blitt 11-åringen sin kake. Enkel å lage og han får den til perfekt hver gang. Imponerte damene på jobben til mannen med kake en fredag gjorde han også

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-16, 21:28   #366
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Etter å ha siklet på denne siden jeg ble medlem her inne, skal den endelig testes ut. Spent!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 00:14   #367
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Etter å ha siklet på denne siden jeg ble medlem her inne, skal den endelig testes ut. Spent!

Og den ble god. Nesten enda bedre dag 2, faktisk. Skjønt, jeg er en sucker etter masse, tykk glasur, så vanlig kake blir nok mer standard, men greit å ha noe godt å variere med. Mann og barn digget den.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 12:34   #368
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Tror dere det går med kesam istedetfor rømme? Jeg tåler ikke rømme :/

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 00:02   #369
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Tror dere det går med kesam istedetfor rømme? Jeg tåler ikke rømme :/

Det går helt fint, jeg har laget den kaken der i sikkert 6 forskjellige varianter alt etter hva folk som skulle spise ikke tåler, og en av variantene var med vaniljekesam. Fikk masse skryt

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 01:01   #370
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Og den ble god. Nesten enda bedre dag 2, faktisk. Skjønt, jeg er en sucker etter masse, tykk glasur, så vanlig kake blir nok mer standard, men greit å ha noe godt å variere med. Mann og barn digget den.

Den blir bare bedre og bedre for hver dag som går!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 16:21   #371
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det går helt fint, jeg har laget den kaken der i sikkert 6 forskjellige varianter alt etter hva folk som skulle spise ikke tåler, og en av variantene var med vaniljekesam. Fikk masse skryt


Kanskje jeg må prøve vanilje kesam i

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 09:15   #372
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg lager den gluten- og laktosefri med Toro fin kakemiks og laktosefri rømme, går som en drøm!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 16:24   #373
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg har prøvd den, og den var helt ordinær, syns jeg. Ungene elsket den da

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no