Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fryktelig vinterhår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 18:04   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Fryktelig vinterhår

Nå er det helt håpløst ! Det blir fett på null komma null inn mot hodebunnen. Ser sjuskete ut nok da, men når det attpåtil blir ekstemt elektrisk og klistrer seg til ansiktet eller står rett til værs.
Vasker håret om morgenen og ser ok ut helt til jeg kommer ut av døra en time senere.
Hjelp !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:05   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Ingen tips, bare medfølelse.
Jeg har det på samme måten.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:33   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Er det tørt i spissene/lengdene? Tenkte hvis det blir fort fett innerst er det kanskje fordi hodebunnen selv regulerer seg for å få fuktighet til et tørt hår?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:39   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Mot elektrisk hår har jeg god erfaring med å bruke spraybalsam og/eller silikondråper.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:07   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Er det tørt i spissene/lengdene? Tenkte hvis det blir fort fett innerst er det kanskje fordi hodebunnen selv regulerer seg for å få fuktighet til et tørt hår?

Mulig det er tørt i tuppene ja. Har voldsomme hormonherjinger i kroppen i perioder også, tror det blir mer fett av det på toppen av alt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:09   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Det finnes vel noen anti-shine produkter tror jeg. Hmmm, lete litt...

Denne er anbefalt i en annen tråd, og er mattende: http://www.lookfantastic.com/hair/os...ng-powder.html

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:04   #7
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Her om dagen hørte jeg ei som sa at man fikk elektrisk hår om man ikke drakk nok. Jeg drikker i hvert fall ikke nok, og har superelektrisk hår. Så vannflaske er kanskje verdt et forsøk?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:09   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Nisim shampoo og oljefrie balsam



Den ser ultratreigt ut, men har virkelig god virkning, jeg har samme type hår som deg Susse, men det er ikke sånn lenger etter at jeg gikk over til denne. Jeg brukte 6-7 måneder før jeg kom meg til frisør i desember, og håret mitt har aldri vært så sundt.

Jadda, lovprisning, men produktet er virkelig verdt pengene. Gullflasken for normal til fet hodebunn, den blå for normalt til tørr.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:51   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Jeg ville gått til en frisør og bedt pent om litt hjelp til å finne riktig shampo, balsam og evt. hårkur som vil hjelpe på hårstatusen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:58   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

En kur i kun spissene vil nok hjelpe. Poenget er å finne en balanse mellom fuktighet og proteiner i håret. Hormonene dine har helt sikkert noe å si her ja. Akkurat dette med fett hår i ulike varianter og tørt hår - tørr hodebunn er vanskelig. Men det virker som om hodebunnen prøver å regulere det selv med å skille ut fettet. Et kjemisk behandlet hår kan bli sånn det å, men da pga at selve håret mangler både proteiner og fukt. I ditt tilfellet er det kanskje en kombinasjon?

Kur spissene dine, og prøv å kun bruke en mild sjampo i håret pga fettet i bunn. Ikke få balsamen inn i bunnen heller hvis du bruker det, kun i spissene der håret er tørt.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:29   #11
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

[quote=Pamina;1418441]Nisim shampoo og oljefrie balsam



Den ser ultratreigt ut, men har virkelig god virkning, jeg har samme type hår som deg Susse, men det er ikke sånn lenger etter at jeg gikk over til denne. Jeg brukte 6-7 måneder før jeg kom meg til frisør i desember, og håret mitt har aldri vært så sundt.

Jadda, lovprisning, men produktet er virkelig verdt pengene. Gullflasken for normal til fet hodebunn, den blå for normalt til tørr.[/quo

Hvor kjøper du disse produktene?

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 19:12   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Jeg kjøper dem hos frisør. Har sett dem flere steder om du får dem på nett, vet jeg ikke.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 22:06   #13
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Fryktelig vinterhår

Jeg har fått tips om å kun bruke balsam i spissene og ikke innert i hodebunnen.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no