Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-15, 18:47   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Jeg og JUnior på 8 skal gå fra Juvass til Galdhøpiggen om noen uker. Hva bør jeg ha med i sekken?

Forutsatt normalt oppholdsvær, tenkte jeg at vi går i skibukser, fjellsko og fleece, med vindtette jakker og superundertøy og ullsokker. Virker dette ok?

Jeg tenker ihvertfall følgende:
-masse drikke kald/varm
-matpakker
-sjokolade og annen bensin
-compeed
-luer
-votter
-regntøy (vi har ikke dyrt vanntett skalltøy)
-solkrem
-penger
-ullgenser


Hva mangler?

Og hva skjer om været blir såpass dårlig at vi vil snu pga manglende motivasjon? Vi går jo i gruppe over breen, hva om vi vil snu, vi kommer jo oss ikke tilbake alene.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 19:11   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Hvis dere vil snu, må dere vente på de andre før dere får gå over breen igjen. Det er lurt med litt motivasjonssnop. Det høres ut som dere har nok tøy. Pass på at dere har klær som kan tas av også, hvis det er varmt, er det lurt å ha kledd pp seg slik at man kan skrelle av til t-skjorte. Jeg tok at stillongsen før breen da vi gikk, det var sol og godt vær.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 19:17   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Under normale forhold vil vi nok ikke snu, men plutselig er det tett snødrev og tåke og da vet jeg ikke helt hvordan Junior takler det. Mine foreldre (som er ekstremt fjellvante) hadde en skikkelig slitsom tur opp i fjor, som de så vidt klarte/gadd. Og blir det slik vil jeg heller snu, for ikke å ødelegge konseptet.

Er det mye vanskelig klatring over kampesteiner? Noen nevnte det, at jeg kom til å slite pga korte bein.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 19:23   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

det er endel kampestein, men vi hadde med en gjeng jenter fra 8-14 når vi gikk, de fleste hadde mye kortere ben enn deg, og de klarte seg fint!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 19:25   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

(sånne barn er bare så himla mye mer spretne enn meg, det skal de ha!)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 19:27   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

(sånne barn er bare så himla mye mer spretne enn meg, det skal de ha!)

Når vi kom ned, tok de helt av og lekte boksen går i timevis. Etterfulgt av fniseorgier før de sovnet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 23:36   #7
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Det er en del store steiner på veien, først og fremst i øvre 1/3 av turen. Vår yngste som dengang var 7 år taklet det helt fint. Lurt med gode fjellsko, ellers får man lett vondt i føttene.

Du kan ikke gå over breen alene, så om sønnen din ikke klarer turen må dere vente (og føringen opp og ned går ultratreigt, så om det er dårlig vær kan det faktisk bli et problem å vente fordi man lett vil fryse.)

Lurt å ha mange lag med klær i stedet for få og tykke lag. Været kan endre seg veldig raskt. Vi gikk i alt fra deilig sommevær med korte ermer og oppbretta bukser til full goretexbekledning, lue og votter i tett snødrev.

God tur!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 08:29   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Sitteunderlag har jeg glemt, ser jeg. Bra føringen går sakte, med mine miniben

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 08:46   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Jeg gikk opp i strålende sol og hadde lite ekstra klær og savnet det ikke heller. Men vi hadde alt for lite drikke med på turen, så neste gang har jeg med en liter mer enn det jeg tror vi trenger.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 18:58   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Jeg tenker at skibukse fort blir for varmt. Om dere ikke har snamltøy, ville jeg heller gått for en annen myk bukse over ull. Typ treningstights, joggebukse eller turbukse. Og ha heller med en ekstra ullstilongs om det skulle bli kaldt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 19:03   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Solbriller og caps, samt både tynne ull-luer og litt tykkere luer, ville jeg tatt med. Og vanter/votter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 19:37   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Vi hadde også for lite vann, det går mye. Lag-på-lag klær er lurt, det kan variere enormt.

Jeg syns nedstigningen av den øverste delen var skikkelig ekkel og klyvete, i kampesteinura. Og de andre gikk fra meg og stod klare i tauet og ventet da jeg kom til brekanten...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 21:52   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Pakk i plastposer i sekken i tilfelle dårlig vær så ikke alt blir vått. Ta med mer mat og drikke enn dere tror dere trenger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 21:58   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Masse sjokolade. Og i tillegg til vann så ville jeg hatt noe brus eller saft. Gikk opp der for et par år siden i snøvær i juni, men gikk kun i tynn ullongs, softshell turbukse og hadde en vindtett bukse til å tre utenpå der igjen etter behov. Hadde korte gamasjer over halvhøye sko. Kjekt å slippe snø oppi skoa så en får våte sokker. Gikk da i Viking Gortex halvhøye vintersko med tynn ullsokk oppi. Veldig mange frøs på bena, men ikke jeg. Brukte skalljakke som var vanntett, men du kan jo ha en vintdett softshell eller vintett fleecejakke og ha en tynn regnjakke til å tre på utsiden ved behov. Ha flere tynne lag under så det er lett å vrenge av og på seg en ekstra genser i alle fall. Været kan skifte veldig på turen opp om en er uheldig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 08:15   #15
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og hva skjer om været blir såpass dårlig at vi vil snu pga manglende motivasjon? Vi går jo i gruppe over breen, hva om vi vil snu, vi kommer jo oss ikke tilbake alene.

Jeg tror dere bør ta beslutningen om å snu før dere krysser breen. Hvis ikke bør dere ha med en vindsekk som dere kan sitte i mens de andre er på toppen. Snakk med breførerne hvis du er i tvil. (Det gjelder det meste egentlig: Snakk med breførerne hvis dere lurer på noe. De har som mål at dere skal ha en fin tur på vei til toppen. ) Blir det skikkelig grisevær, så snur hele gruppen. Det er ikke sånn at man går opp for enhver pris.

I den gruppen jeg gikk sammen med, var det stor forskjell på beinlengde og fjellvantnivå, men alle greide seg fint i steinura selv om enkelte måtte bruke litt mer tid enn andre.

Når du skal pakke sekken, er det lurt å gjøre den klar for effektive pauser. Vær forberedt på at dere ikke kan ta mat- eller drikkepauser akkurat når dere vil. Drikk litt før dere går fra Juvasshytta. Ha en pose i lommen med noe å spise mens dere går (sjokoladebiter, nøtter o.l.), og en drikkeflaske utenpå sekken hvis du får det til. Når det er matpause (vi hadde det før breen og litt påfyll på toppen hvis jeg husker rett), er det å ta fram sitteunderlag, mat og drikke raskt, slik at dere får god tid til å pakke sammen igjen og er klare til å gå når gruppen skal gå. Det er kjedelig å være den som står igjen og pakker når alle andre er klare.

Jeg krysser fingrene for at dere får bra vær og en fin tur. Vi skal også oppover snart, og jeg er veldig spent på hvor mye snø som fortsatt ligger.

En ting som jeg savner på listen din, er dopapir - just in case.

Jeg pleier å teipe hælene med sportsteip på turer som går over flere timer, siden jeg lett får gnagsår. Veldig effektivt!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 10:31   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Sitteunderlag og solbriller seg jeg at dere nå har fått på lista. Et lite nød-førstehjelpssett med plaster, et par smertstillende, sportstape og sårservietter er fint. Også en pose med nøtter og sjokolade til å ha i lomma.

Håper dere får en fin tur! Det kan være lurt å trene litt på forhånd på bratte bakker og ulendt terreng. Gutta mine klaget over for lite opptrening til årets 4-fjellstur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 10:42   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Gode tips, tusen takk! Håper man får litt tid på toppen. Junior løper foran meg når vi har gått på en ås i nærheten i ulendt terreng, så han er ikke noe problem, ihvertfall. Det måtte være hvis været er skikkelig dritt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:14   #18
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Tipset om å trene er smart. Jeg ville oppsøkt ulike bakker og trimmet for min egen del, helst sammen med barnet. Jeg ville også forsøkt å få til trening for meg selv, styrketrening for beina og utholdenhet. Det er alltid en fordel å være sprek voksen, for da holder man humøret oppe lenger.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:33   #19
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Jeg har jogget siden påske, med denne turen i bakhodet. Kanskje vi burde gått opp en alpinbakke i nærheten et par ganger, før vi drar.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:54   #20
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i sekken på tur til Galdhøpiggen?

Jeg har noen ganger trent meg opp spesielt med formål å gå på topptur. I studietiden bodde jeg i Oslo og gikk opp på Mellomkollen, Varingskollen, Kolsåstoppen. Alpinbakker er bra fordi de gir realistisk stigning. Det er også fornuftig å gå ned like bratt sti som man gikk opp, andre muskler som aktiviseres ved nedstigning.

Kan godt hende du vet dette, Pelle, jeg bare folkeopplyser litt (se avatar...)

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no