Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 21:41   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Og samtidig se pretty anstendig ut?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:43   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Dongeritights og en eller annen overdel. Støvletter. Det er alt. Tar en dunkåpe utenpå når jeg går ut.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:44   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Omtrent det samme som jeg har hatt hver dag de siste ukene, tenker jeg: knelang ullkjole med bomullspolo, strømpebukse og matchende ull-stillongs under, godt fora støvletter og dunkåpe. Regner med å komme like svett og oppkava fram til jobb som vanlig om det så skulle bli 20 minus. 140 trappetrinn i innspurten gjør underverker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:45   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Gådd, jeg hadde svetta innendørs hvis jeg skulle hatt på meg så mye.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:45   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Jeg bruker ull/silke trøyer fra Spar Kjøp, av merket Eva. Brukes under ullcardigan fra Benetton. Ull/silkeskjerf i halsen. Tynne ullsokker fra Ulvang oppi skolettene, bruker oftest bukse, og trenger sjelden ullongs under inne på jobb.

Ellers har jeg to ullkjoler fra Kristine Vikse, deilige med en litt tykk strømpis under, jeg veksler på en i ull fra Woolford, eller vanlig 60 denier fra Oroblu. Har som regel høye støvletter og skjerf i halsen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:46   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Har gitt opp. Olabukse, ullgenser og ulljakke/tykkere ullgenser over.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:46   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dongeritights og en eller annen overdel. Støvletter. Det er alt. Tar en dunkåpe utenpå når jeg går ut.

Du er heldig. Som ikke fryser, altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:46   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gådd, jeg hadde svetta innendørs hvis jeg skulle hatt på meg så mye.

Nå er det jo mulig å kle av seg noe innendørs, da. og i et hus fra 1890-tallet er det uansett trekkfullt og fint.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:48   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Det samme som de siste ukene:
ullstrømpis, ullskjørt og ulltrøye eller ullkjole, ullcardigan, pelsforete støvletter og dunkåpe. Alpakka/kasjmirjakke til kontoret hvis varmeanlegget streiker eller jeg skal ned i kantinen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:48   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Du er heldig. Som ikke fryser, altså.

Fryser ute. Det er fem-ti minus og rå kystluft, og i dag var det sterk kuling.

Inne er det jo like varmt som alltid. Men ja, jeg fryser sjelden. Men jeg synes det er et større problem med at jeg svetter så fort og mye.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:49   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Inne på kontoret mitt er det heldigvis varmt, så jeg trenger ikke kle meg spesielt varmt. Lang dunjakke gjør nytten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 21:49   #12
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Jeg kjøpte en ullkjole fra Sand i høst og den har jeg vel nesten brukt på hvert eneste kundemøte hele vinteren. Har tykke strømpebukser og fora støvletter til.
Ellers anbefaler jeg ullundertøyet jeg har fått av min svigermor. Ikke sexy, men funker som fy!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:01   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Ull! Fryser på jobb.

Ender nok opp med en sort, litt pen ullgenser, sort bukse og et grått ullskjerf. Da pleier jeg å være varm nok, men ikke alltid.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 21-01-13 kl 22:25.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:08   #14
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Tja, dongeribukse og en eller annen genser eller bluse/topp. Men, er overdelen litt tynn, så må jeg ha en jakke jeg kan ta på meg i tillegg ellers blir det kaldt.
Ull har jeg ikke på meg, men det har nok sammenheng med at jeg er ute i liten grad. Kjører bil til jobb og klarer meg i noen minutter før det blir varmt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:11   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Jeans, og bomullsbluse med ei ulljakke over som jeg laster av meg etter 4 minutt i klasserommet. Å være lærer gjør underverker for en frossen sjel.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:15   #16
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Ha, jeg vet ikke om jeg passerer anstendighetsvurderingen, men jeg skal nok ha på meg akkurat det samme som jeg har hatt på hver dag siden september, dog med litt varierte farger og mønstre. I dag har jeg hatt ulllongs og ulltrøye (dagens er blåstripete fra Pierre Robert med rosa sømmer), ullsokker (tynne innerst og tykkere strikkasokker utenpå), svart Stormberg teknisk bukse, strikka genser (en Dale skigenser) og en reklamebuff fra ettellerannet sted. På vei til og fra jobb har jeg svart dunjakke, rød lue og røde og svarte strikkavotter.

Inne på jobb hender det jeg bytter ut strikkagenseren med en tynn fleecejakke jeg har hengende der, men ofte går jeg i ullgenser hele dagen.

Jeg er ingen moteløve, men jeg er iallefall varm! Jeg ser ut som om jeg skal på skitur, men det gjør jeg stort sett hver eneste dag i ulike varianter. Jeg trenger definitivt et kurs i moderne påkledning, men i 25 minusgrader hadde jeg nok uansett ikke kledd meg veldig annerledes. Varme og komfort er og blir viktigst for meg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:22   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Mye klær, så anstendig blir det jo åkke som.

Jeg går for ull innerst, (både genser og strømpis), jeans, tykke ullsokker og ullgenser stort sett hver dag. Og digert skjerf og lue og votter.

:frysepinn:

Jeg er noen hakk mer skeptisk til hva jeg skal ha på meg i morgen kveld når jeg lissom skal se stilig ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:24   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Ullstrømpis, cordskjørt, ulltrøye, ullskjerf, pelskledde støvletter.

Ute har jeg også ulleggvarmere, dunkåpe, ullvotter og ullue.

Og så har jeg en ulljakke på kontoret som jeg tar på om jeg blir kald. Eller må ut i gangen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:30   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Jeg leser for å bli inspirert. På arbeidsrommet jeg sitter på på jobb er det så kaldt at jeg må ha vanter på. Jeg trenger å strikke meg noen uten fingertupper, tror jeg. For tida går det i ullstrømpebukse, dongeribukse over, ullsokker, trøye, skjorte/bluse og jakke, og så fleecejakke og pledd oppå der når jeg sitter stille.

Jeg trenger noen nye ullplagg, noe pent, noen feminine ulltrøyer, for eksempel. Finnes det noen med blonder på, tro?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:33   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på jobb imorgen, for ikke å fryse ihjel?

Er det spesielt kaldt imorgen? Minus 12 i Oslo? Jeg skal ha cordkjole, støvletter og vanlige strømpebukser, det blir vel ikke ullstrømpis en gang tror jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no