Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp meg med ferien!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 20:07   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Hjelp meg med ferien!



Jeg (vi) klarer ikke helt bestemme oss for hva vi skal gjøre i ferien i år. Vi har ferie sammen uke 30-32, og har i utgangspunktet tenkt å feriere ganske "enkelt" (Jeg og Frank skal jo til Island i august).

Sånn i hovedsak Norge, men også Sverige er aktuelt. Må være noe som er litt ok med barn, som ikke koster alt for mye og som også har litt "muligheter" for oss voksne.

Jeg tenker litt type hytte (gjerne ved vann) en weekend/uke, men jeg klarer ikke helt finne ut hva og hvor?!

Noen som har noen erfaringer og hete tips!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:52   #2
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Namsskogan familiepark? Har ikke vært der selv, men hører mye skryt om plassen. Er muligheter for overnatting i området.

http://www.namsskogan-familiepark.no/

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:00   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Skara Sommarland.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:04   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Åsenfjorden eller Frosta da? Sikkert noen som leier ut der.
Da kommer dere bort, men samtidig er dere så nærme at vi og andre kan besøke dere

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:07   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Namskogan familiepark er flott for en dagstur, evt med ei overnatting men utover det så er det svært begrenset hvor mye det er å finne på på Namskogan

Camping i Sverige? Østersund, Sundsvall? Ikke altfor langt å kjøre, bra standard på svenske campingplasser, bademuligheter....

Hva med noen dager på Lillehammer/Hunderfossen? Hunderfossen er jo flott for Hannah. Mye annet å finne på i området rundt Lillehammer.
Vi leide leilighet her en gang: http://www.birkebeineren.no
Barnevennlig og fint. Vi bodde i leilighet og hadde mulighet til å lage mat selv. Det hjelper godt på feriebudsjettet

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:30   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Vi har hatt samme problem, vi skal til Kypros nå i mai og tenkte ta "hjemmeferie" og deretter kanskje en sydentur til høsten igjen. Jeg googlet litt på Sverige og fant ut at det er et flott ferieland! Vi har jo ikke så lang vei til grensen.

Vi har booket campinghytte noen dager på dette stedet, ved Smøgen/Lysekil, og skal besøke blant annet Nordens Ark og akvariet i Lysekil, i tillegg til å kose oss på campingstedet, det ser veldig barnevennlig ut, mulig vi blir med en fiskebåt ut:
http://www.solvikscamping.se/
http://www.nordensark.se/

Deretter kjører vi forbi Uddevalla og til Mariestad/Sjøtorp til starten på Göta kanal for å se på kanalbåtene, for fisking, sykling, leie båt etc. Tenkte leie en hytte rett ved vannet.
http://www.sjotorp.nu/
http://www.vastsverige.com/templates...x?prodId=42574

Deretter kjører vi den korte turen til Skara Sommerland, har ikke funnet overnatting der ennå:
http://www.sommarland.se/

Kanskje vi tar en natt i telt på veien hjem (hvis jeg, komfortdyret, orker det. )

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:32   #7
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

http://www.dafto.com/

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:39   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Kjører dere nedover Sverige, er det mye fint i området rundt Siljansjøen. www.siljan.se. Leksand Sommarland, Tomteland og Bjørneparken Orsa Grønklitt.

Vi leide hytte i Siljansnäs i fjor sommer (privat leie, i en gammel stugby). To soverom, eget bad, til typisk svensk stug-standard. Koselig sted

Vi bor ved grensa, og vurderer en tur til Skara sommerland i sommer. Enten det, eller nordover til Røros og litt videre

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:45   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Sundsvall har flotte strender, ok handlegate og en grei tur å kjøre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:16   #10
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.


Kanskje vi tar en natt i telt på veien hjem (hvis jeg, komfortdyret, orker det. )

"Jeg tror det ikke før jeg får se det, jeg tror det ikke før jeg får se det"

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:54   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

"Jeg tror det ikke før jeg får se det, jeg tror det ikke før jeg får se det"

Trurru'kke jeg klarer det elle?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:03   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Takk for tips!

Lykken:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:06   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Nattoget til Stocholm. DET er en god idé, kjenner jeg. Ellers så er jo bergen en helt suveren plass å reise da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:09   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Bauche: evt kan vi jo møtes i Åre igjen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:22   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nattoget til Stocholm. DET er en god idé, kjenner jeg. Ellers så er jo bergen en helt suveren plass å reise da.

Hm. Nattog med to kupeer (ser for meg at det kan bli pes med 2 voksne og 2 barn i en når det kun er to senger på 75 cm?) til Göteborg blir jammen nesten 6000 kr t/r. Da lønner det jo seg å fly?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:26   #16
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Sett på Sunne? Relativt nytt vannland der,ikke kjempestort da.Men fint for små barn.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:29   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bauche: evt kan vi jo møtes i Åre igjen.

Vi skal til åre en langhelt i sommer. Hotell, badeland og fjellturer. Helt etter mitt hjerte iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:51   #18
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Mora i Sverige har jo en fin campingplass, med et vannland i nærheten. Husker ikke navnet. Vi var der tre dager/to netter da ungene var 1 og 3 år. Vi fant vel ut at vi ikke var camping-mennesker, men jeg har hørt masse skryt fra andre om denne plassen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 08:54   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Mora i Sverige har jo en fin campingplass, med et vannland i nærheten. Husker ikke navnet. Vi var der tre dager/to netter da ungene var 1 og 3 år. Vi fant vel ut at vi ikke var camping-mennesker, men jeg har hørt masse skryt fra andre om denne plassen.

Mora er fint ja - masse innsjøer og barnevennlig så det holder. Vi lå på "hotell" som var latterlig billig da vi var der. koste 300 kroner natta og da var frokost inkludert. (ikke flott hotell, men 4 senger og sengetøy+ eget bad om ikke annet.)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:14   #20
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hjelp meg med ferien!

Coop Hotelkupp x 2 i Østersund Der har de zoo og storsjøbad og shopping, og det er jo veldig trivelig der!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no