Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 00:55   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

På lørdag reiser vi til Mallorca, og for første gang i historien kjenner jeg at jeg faktisk gruer meg til flyturene...

Det er vel den siste tids flyulykker som har satt sine spor i meg, og det irriterer meg at det skal påvirke meg... Jeg som aldri har vært videre redd for å fly, og som aldri har latt ulykker påvirke meg i større grad. Jeg som alltid har levd etter teorien om å ta ting som de kommer...

Nå kjenner jeg at jeg slettes ikke er der lengre

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:18   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Vet vi hva som forårsaket de siste flyulykkene? Jeg skal nemlig til Frankrike om ikke så lenge, og det var vel to franske fly som fallt ned? :nervøs:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:38   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Jeg tror at hver eneste gang man krysser en gate så tar man en større sjanse enn ved å sette seg i et fly. Det var snusfornuften. Er ikke så sikkert det hjelper når kaldsvetten setter inn. Kjenner meg igjen, føles noe naturstridig at en flere tonn tung stålkoloss skal sveve igjennom luften med folk inni.

Men har lest noe sånt som at det er 10-15000 fly i lufta til en hver tid. Og med tanke på det er det ikke stor sjans for å komme ut for noe.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:42   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg tror at hver eneste gang man krysser en gate så tar man en større sjanse enn ved å sette seg i et fly.


Dette "argumentet" er som kjent helt uten virkning.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 09:12   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Jeg har nettopp vært på ferie og det gikk helt fint. :vet at det ikke hjelper, men det er det jeg har å bidra med:

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:42   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vet vi hva som forårsaket de siste flyulykkene? Jeg skal nemlig til Frankrike om ikke så lenge, og det var vel to franske fly som fallt ned? :nervøs:

Nei, det er akkurat det...vi vet ikke årsaken...

Skal ikke fly Fransk vi, men det er vel Airbus vi skal med :nervøs:

Men nei, jeg må bare tenke positivt. Vi kommer oss nok både frem og tilbake.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:52   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Jeg prøver "berolige" meg selv med at hvis det skulle skje noe, så går det sikkert fort.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:55   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Det skjer aldri ulykker med Trabanter på norske veier. Det er ikke fordi Trabanter er bra biler, men fordi det ikke finnes noen pmtrent.

Det er så utrolig mange airbuser der oppe i lufta at det ikke er så rart at det er en airbus om det først er noe. Ikke fordi de er mindre sikre, men fordi de er soleklart flest.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:04   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.564
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Det går nok bra.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:49   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Tenk så mange fly som er oppe i luften verden rundt åog så få ulykker det er.
Det er mye farligere i trafikken og ikke minst det¨å være hjemme. Jeg falt ned trappa siste dagen av ferien vår og slo meg gul og blå. Kunne gått mye verre.
Jeg har selv erfaring fra det å jobbe i fly og sett hvor nøye sikkerheten ivaretaes.

God ferie og kose deg masse

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:37   #11
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Jeg har det som deg, før var jeg ikke redd for å fly i det hele tatt. Nå etter alt som har skjedd kjenner jeg at jeg har utviklet angst for å fly (det skjedde etter 9/11), jeg setter meg allikevel i disse svære maskinene. Vi fløy til Mallorca for 1 mnd siden, jeg har grudd meg siden vi bestilte i januar, og det hjalp jo ikke på at air france ulykken som skjedde 5 dager før avreise. Flyverten jeg stod å snakket med anbefalte meg å drikke litt vin under reisen (jeg nektet å ta imot en resept på angstdempende medisiner fra legen før avreise). Jeg nesten heiv i meg to små flasker med hvitvin, og det ble redningen min; jeg ble avslappet av det, og klarte faktisk å kose meg resten av turen. Min mann hadde ansvar for våre små under turen, jeg har nok med å passe på meg selv under flyturene. Lykke til, og riktig god ferie!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:54   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Da er jeg hjemme igjen, still alive!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:29   #13
alice
Newbie
 
alice sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 67
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Flott at det gikk bra!

Jeg har fått et snev av flyskrekk etter at jeg ble mamma. Sist gang satt jeg med klump i både halsen og magen under både take-off og landing, og hadde tårer i øynene og greier. Har aldri vært redd for å fly før, men de tre turene jeg har hatt etter at barna kom har vært likedan.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 00:06   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner jeg gruer meg for flyturene ...

Flyturene gikk bra de, selv om jeg kaldsvettet endel da vi landet der nede forrige lørdag. Og i dag, da vi ankom Værnes, så var damen som satt bak spakene tydeligvis glad i fart, så hun måtte bruke hele rullebanen på å bremse opp, og jeg må innrømme at jeg i mitt indre lurte på om vi kom til å havne i Trondheimsfjorden...

Men hun hadde vel kontroll. Vi stoppet i hvertfall mens det ennå var asfalt under oss

Har hatt en aldeles topp uke der nede!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no