Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York-spørsmål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-19, 16:38   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

New York-spørsmål

Jeg har tenkt meg til NY alene. Jeg vil ha tid til å gå så lenge jeg vil på de kunstmuseene jeg vil, så da blir det slik. Jeg har lest litt i tråder her inne, og forstått at det er i midtown jeg vil bo, gjerne nær Bryant Park. Men, når vil jeg dra? Det er aktuelt å dra tidlig i september eller sent i oktober... Hva sier dere erfarne NY reisende? Når bør jeg bestille flybilletter, og når booke hotell? Flere spørsmål kommer etterhvert...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 16:45   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York-spørsmål

Jeg har vært der tidlig i oktober et par ganger, og det har vært helt ypperlig. :ikke det du spurte om:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 18:07   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Var der i oktober, helt ypperlig. Ikke for kaldt og ikke for varmt. Nær Bryant Park er veldig sentralt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 18:42   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Bestill så tidlig som mulig for å få best pris tenker jeg.
Anbefaler Element Hotel Times Sq (nei, det ligger ikke på Times Sq, men i nærheten). Store og luftige rom med kjøkkenkrok, uvanlig til å være i NY, gode priser, sentralt og vi fikk med frokost i romprisen.

SAS flyr til JFK og der er det fastpris på taxi inn til Manhattan. Norwegian flyr til Newark, tog til Pen Station (Madison Sq garden).

Kun vært der på våren, mars/april/mai, det kan være god temperatur i mars og surt i mai, men det blåser uansett så vindjakke er greit å ha.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 16-05-19 kl 18:49.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 18:48   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Norwegian flyr også til JFK. I hvert fall for to uker siden.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 18:49   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Norwegian flyr også til JFK. I hvert fall for to uker siden.

Da er de endret siden vi var der for 2 år siden, beklager.
Kanskje SAS har flyttet også.. Sjekk hvor du lander da TM!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 19:57   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Hadde reist i september, jeg. Bryant Park området er høyt på min liste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 17:02   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Var der for to uker siden. Vi hadde 22 grader og sol, men også 12 grader og isende nordavind. Vi syklet Central Park og langs Hudson river, spiste utendørs og hadde fint vår vær. Besøkte Modern Art midt i byen. Bodde Chelsea nær Village, det er sentralt og fint, men også støy, men det kommer man ikke unna i byen. Vi landet på New Ark med SAS og returnerte med Norwegian fra John F Kennedy, da SAS streiket litt. Fikk seks døgn i NYC. Fint avreisetidspunkt kl 22 med Norwegian, men bilturen ut dit var langsom. Yellow cab fra New Ark var mye raskere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 21:18   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York-spørsmål

Tok SAS til JFK. Var rimelig og ukomplisert å ta toget inn til byen. Sto en god del funksjonærer på togstasjonen og hjalp til så folk fikk riktige billetter (var en billettautomat på vei ut med kjempekø, men helt unødvendig å stå der, det var flere automater uten kø på selve stasjonen).

Vi bodde veldig sentralt rett ved Penn St., men sykt mye trafikkstøy nattestid. Tuting, uling og anleggsarbeid. Ville ikke bodd så midt i, igjen. Men gjerne nær en togstasjon, for all del. Kjørte også litt buss, fungerte veldig fint med kollektivtrafikk. En av bussrutene går rundt hele Manhattan, vi tok dem bare for litt sightseeing, på vanlig bussbillett. Strevde litt med å kjøpe busskort fordi man måtte taste inn area code, men fikk beskjed om at vi bare kunne taste inn 000, eller hva det var på vår adresse.

Ville bare booket jo før, jo heller, egentlig. Kan være kaldt og vindfullt, så ta det i betraktning ved pakking.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 15:38   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Den strekningen reiste jeg i åtte år. Mesteparten av tiden landet jeg på Newark og foretrekker den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 01:00   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Er det ikke greit å ta tog og subway fra alle flyplassene?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 01:04   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Er det ikke greit å ta tog og subway fra alle flyplassene?

Tog fra Newark er veldig greit. Aldri tatt fra JFK da taxi for 4 er billigere enn tog.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 20:03   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Når bør man booke hotell, og hva er egentlig en god pris?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 20:32   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Mitt hotellrom var mye billigere på hotellets hjemmeside to uker før avreise. Jeg bestilte hos booking.com, med restriksjoner for å spare et par hundrelapper. 2300,- pr natt, sentralt nedre Manhattan vest. Men jeg vet ikke om det er representativt. Jeg ville søkt med trivago og bestilt uten restriksjoner.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:22   #15
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Ikke Hotwire?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:23   #16
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Kjenner at turen vil merkes godt på lommeboka. Jeg får jo alle kostnader selv.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:35   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York-spørsmål

Du kan jo booke hotell nå på booking.com. Ville valgt et som kan avbestilles. Finner du noe bedre så avbestiller du bare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:44   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York-spørsmål

Du bør booke så snart du har bestemt turen, fordi det som er beste kjøp blir ofte borte først. Enig i at det er lurt å bestille uten restriksjoner. Jeg brukker booking.com, og er fornøyd med det. Får opp alternativer som ikke er hoteller, også. Vær obs på at om det du ønsker er "utsolgt" på slike søkemotorer, hender det at hotellet har ledige rom på sin egen hjemmeside. Det er dyrere for dem å bruke søkemotortjenester, så alt ligger ikke der, alltid.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-19, 15:45   #19
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York-spørsmål

Jeg trodde hotellrom ofte ble billigere når det nærmet seg? At det er lurt å drøye til et par uker før?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-19, 18:47   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg trodde hotellrom ofte ble billigere når det nærmet seg? At det er lurt å drøye til et par uker før?

Det kan gå begge veier. Er det store arrangementer i byen, skal man være glad om man får en overpriset seng. Har feks opplevd at København har vært «full» pga noe messe-greier, og at man måtte til Malmø for overnatting, omtrent.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no