Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tid for flybytte Gardermoen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-19, 10:19   #1
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tid for flybytte Gardermoen

Vi skal hjem fra London en søndag, og jeg har booket fly som gir oss 1 time og 5 minutt på å komme oss mellom flyet fra London og det som går videre til Trondheim. Tror FP det er nok tid til å få med seg tre barn og en mann? Bør jeg heller endre til en avgang som gir oss to timer?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:21   #2
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Er det gjennomgående billett? Da er det nok. Er det ikke gjennomgående billett? Da er det så definitivt ikke nok!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:22   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Hvis det er booket samlet tenker jeg det er plenty med tid, hvis det ikke er det ville jeg hatt mer tid i tilfelle forsinkelser. Når man har flere fly på en bestilling flytter de deg til en annen flyvning hvis du ikke rekker det neste, men hvis de er på ulike bestillinger gjør de ikke det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:23   #4
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Det er gjennomgående billett, og vi flyr med SAS. Bestilte i går samlet for alle, og kan endre gratis innen 24 timer. Dvs innen en times tid.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:24   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvis det er booket samlet tenker jeg det er plenty med tid, hvis det ikke er det ville jeg hatt mer tid i tilfelle forsinkelser. Når man har flere fly på en bestilling flytter de deg til en annen flyvning hvis du ikke rekker det neste, men hvis de er på ulike bestillinger gjør de ikke det.

Det er jo ganske betryggende. Det er søndagen før første skoledag, så det er rimelig viktig å komme hjem den kvelden.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:26   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Det er gjennomgående billett, og vi flyr med SAS. Bestilte i går samlet for alle, og kan endre gratis innen 24 timer. Dvs innen en times tid.

Da ville jeg bare latt det være, SAS fikser hvis det ikke er nok tid. Vi har en 45 minutter connection i København på vei hjem fra ferie, SAS mener det er nok, så da får de fikse hvis det blir issues. Jeg er ikke bekymret.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:28   #7
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Jeg er bekymret av natur. Det var SAS som gav meg muligheten, så da får jeg gjøre som deg, Neket. Husker bare jeg løp som en gal engang, men da tror jeg at Domestic transfer enten ikke fantes eller at jeg gikk feil. For da måtte jeg gjennom en ny sikkerhetskontroll.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:34   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Den største utfordringen er at dere må inn i Schengen når dere kommer til OSL, og må vel også sjekke inn bagasjen på nytt. Men jeg hadde stolt på SAS.

Ikke somle ut av flyet, så dere kommer langt foran i køen for passkontroll.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:44   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Tror ikke man må sjekke inn bagasjen på nytt lenger. Men man må gjennom pass, customs og sikkerhetskontroll på nytt.

Pass går mye fortere enn før etter at de fikk automater, men jeg tror man må gå i luken med barn (men køene er kortere)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:18   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Det høres helt greit ut. Hvis du skal nå siste fly (altså at det ikke går noen senere fly) og det er utrolig viktig å komme seg hjem den kvelden, ville jeg beregnet mer tid.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:50   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Men hvis det ikke går flere fly, er det kanskje vanskelig å beregne mer tid, også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:52   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Tipper liefje mener de bør ta et tidligere fly fra feriestedet da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 14:44   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tipper liefje mener de bør ta et tidligere fly fra feriestedet da.

Jepp, det var det jeg tenkte på.

Men uansett tror jeg du har nok tid, altså. Og rekker du mot formodning ikke flyet, er det jo ikke din skyld og det skjønner nok evt. skolen også.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 00:29   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Passkontrollen går så det griner på OSL nå som de har fått elektroniske stasjoner.

Med gjennomgående billett med SAS hadde jeg ikke skiftet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 00:44   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Ikke fornøyd med det nye systemet på Gardermoen og unngår den flyplassen så langt det er mulig.

Med gjennomgående billett bør det gå bra, men jeg hadde det samme i fjor og opplevde å måtte ut og sjekke inn bagasje på nytt og innom security. Flyet var forsinket, så jeg rakk det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 07:44   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

BTDT. Det er trolig ikke nok tid, med mindre de sender bagasjen helt til Trondheim. (Og det er det fortsatt ikke alltid de gjør, mener jeg å huske.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 07:47   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

...og trondheimsflyene går ofte fra den nye terminalen som er østenfor sol og vesterfor måne, sånn ca.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 09:05   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Innsjekket bagasje må man fortsatt hente ut og sjekke inn på nytt, tror jeg. Bare håndbagasjen så er det gjennomgående i Europa, usikker på utenfor Schengen. Passkontrollen pleier gå smertefritt. Men uansett, jeg hadde ikke lagt søvnløs av den connectiontiden der. Går det så går det, går det ikke så går det over. God tur!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 09:16   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Med gjennomgående billett trenger du ikke hente ut/sjekke inn bagasjen. Det gjelder både SAS og Norwegian, mener jeg. Det står under mellomlanding/transfer på nettsidene til Gardermoen. En time går helt sikkert fint.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 09:41   #20
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tid for flybytte Gardermoen

Vi måtte ikke hente bagasjen sist vi var i UK - den var sjekket inn helt fram og gikk gjennom det automatiske systemet. Vi fløy SAS.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no