Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Skrivebeskyttet?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 12:15   #1
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Skrivebeskyttet?

Word er plutselig skrivebeskyttet. Jeg sitter og skriver på en oppgave som skal leveres i dag, og plutselig står det at ingen endringer kan gjøres pga skrivebeskyttelse? Jeg har prøvd å lukke alt, og starte på nytt uten at det hjalp. Jeg får ikke engang åpnet en ny, blank side.

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har kontaktet IT avdelingen og det stedet jeg kjøpte PCen, men de ante ikke. Jeg blir sprø.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:48   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Enkleste løsning:
Åpne dokumentet. Marker alt (ctrl+a), kopier alt (ctrl+c). Åpne et nytt dokument, lim inn (ctrl+v) og skriv videre.

Dette pleier å funke når jeg er stressa.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:51   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Du gjør som Luftslottet skriver.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:54   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Hvis hun ikke får åpnet en ny, blank side hjelper ikke den løsningen dere skisserer der.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:57   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Hva om du går i mappen der dokumentet er, markerer dokumentet, høyreklikker, velger egenskaper og fjerner markeringen for skrivebeskyttet (read only på engelsk)?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:20   #6
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Takk for svar! Jeg får ikke åpne nytt dokument, og på egenskaper står det ikke merket av for skrivebeskyttet. Skjønner ingening jeg.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:23   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Uffda!

Kan du sette deg på en annen data?
Lim inn teksten i en e-post og send til deg selv, om det er tekstfila det er noe i veien med.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:26   #8
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Hmmm ... det der har jeg vært borti, men jeg lurer på om det var med OpenOffice. Er det Microsoft Word du har? Hvilken versjon, isåfall?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:28   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Sikkert unødvendig spørsmål, men har du prøvd å restarte PC og se om det hjelper?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:53   #10
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Uffda!

Kan du sette deg på en annen data?
Lim inn teksten i en e-post og send til deg selv, om det er tekstfila det er noe i veien med.

Får ikke kopiert, nå har jeg tatt utskrift og må få tak i en PC som jeg kan skrive det inn på. 5000 ord!

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Hmmm ... det der har jeg vært borti, men jeg lurer på om det var med OpenOffice. Er det Microsoft Word du har? Hvilken versjon, isåfall?

eeh, 2007?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Sikkert unødvendig spørsmål, men har du prøvd å restarte PC og se om det hjelper?

Nei

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:01   #11
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Det hjalp ikke med restart... Typisk.
Men takk for gode forslag.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:20   #12
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Klarer du å lagre dokumentet med nytt navn? Da kan du jobbe videre i det nye dokumentet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:01   #13
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Det gikk ikke det heller nei. Valgen mine på "fil" er print og lukk..

(Og jeg er helt idiot på data, så jeg har garantert gjort dette selv, og det er helt sikkert enkelt å fikse det. Hadde jeg bare visst hvordan.)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:33   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivebeskyttet?

Prøv å gå på "hjelp" og "aktiver produkt".

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no