Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 09:14   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Nettsidene til Rauma er mildt talt elendige. Jeg klarer ikke å finne ut annet enn at det finnes oppskrifter som passer til årets julekalender - "Jul i Månetoppen".

Jeg har små barn og har ikke sett på Jul i Månetoppen før. Jeg har lest meg frem på diverse nettsider at det finnes korte, halvlange og lange luer, og at disse tilhører forskjellige nisser. Hvilken lue skal strikkes til unger som er 3 og snart 6 år?

Finnes det andre kule plagg som jeg kan strikke i denne serien.

Jeg var fryktelig skuffet over strikkeoppskriftene til "jul i svingen" i fjor. Jeg strikket et par av de luene, og de lignet bare bittelitt på luene i serien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:18   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg har oppskrifter på både blånisseluer, langluer og kortluer.

Langluen er fin, men veldig upraktisk. Korte røde luer passer nok best. Blånisseluene skal toves hardt og blir stivere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:23   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Blånisseluer har de allerede. Det er vel de samme som ble brukt for et par år siden i "Jul i Blåfjell"? De luene la jeg ut oppskrift på her på FP og fikk kjeft av NRK, men det skjedde i februar, så da hadde vel alle de som trengte oppskriften strikket seg ferdig.

Vel, så da blir det altså korte rødnisseluer. Skal du til Acsa på fredag, allium?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:25   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Nei, dessverre. Det blir nok vanskelig med barnevakt. Men hvis du sender meg en mailadresse kan jeg prøve å scanne den. Det rekker jeg sannsynligvis ikke før torsdag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:25   #5
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg har også oppskriftene til serien.
Jeg har tidligere strikket blånisselua, votter og genser til gutt.

Denne gangen tenkte jeg å strikke mellomlang lue til 4 åringen, i tillegg til votter. Kanskje jeg skal forsøke meg på genser til henne også.
Genserene er veldig fort gjort å strikke, for de strikkes på pinne nr 15 med tredobbelt garn.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:27   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Det er ikke helt den samme lua som til Jul i Blåfjell, men den er ikke så ulik at jeg hadde giddet strikke ny hvis de allerede har.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:29   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Det er ikke helt den samme lua som til Jul i Blåfjell, men den er ikke så ulik at jeg hadde giddet strikke ny hvis de allerede har.

Nei, da tror jeg heller at jeg strikker rødnisseluer.

Hvor tykke blir genserne hvis de strikkes i så tykt garn/tykke pinner. Blir de for tykke til å bruke under dress?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:30   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Allium: takk for tilbudet, men jeg kan godt kjøpe oppskriften samtidig med garnet. Det koster jo ikke all verden. Jeg skulle bare gjerne sett hva utvalget var før jeg dro på butikken.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:34   #9
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, da tror jeg heller at jeg strikker rødnisseluer.

Hvor tykke blir genserne hvis de strikkes i så tykt garn/tykke pinner. Blir de for tykke til å bruke under dress?

Nei, vi har brukt den under dressen i fjor iallefall.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:06   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Blånisseluer har de allerede. Det er vel de samme som ble brukt for et par år siden i "Jul i Blåfjell"? De luene la jeg ut oppskrift på her på FP og fikk kjeft av NRK, men det skjedde i februar, så da hadde vel alle de som trengte oppskriften strikket seg ferdig.



De tjener jo penger så det griner etter på alle produktene de selger. Er det noen som skulle hatt kjeft så er det NRK. De lager jo uendelige mengder ting som ikke akkurat er relatert til seriene og prakker det på i beste sendetid.

Jeg er veldig glad i juleseriene til NRK, de er gode. men jeg får litt noia av alle spinnoff-produktene. (Eller hva det nå heter).

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:27   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg har oppskriftene liggende ett eller annet sted... Langnisseluene og både rødnisse og blånisseklærne har ungene mine hatt.. Skal se hva jeg finner evt spore opp hvem som kan ha lånt de. Rødnissegenseren er grå og hvit med røde lus. Begge strikkes med tjukke pinner - type sprittusj størrelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:28   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Huff er ikke det ubehagelig med så tykke pinner? Men jeg tror nok jeg må lage en genser til minsten i hvertfall.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:31   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.



De tjener jo penger så det griner etter på alle produktene de selger. Er det noen som skulle hatt kjeft så er det NRK. De lager jo uendelige mengder ting som ikke akkurat er relatert til seriene og prakker det på i beste sendetid.

Jeg er veldig glad i juleseriene til NRK, de er gode. men jeg får litt noia av alle spinnoff-produktene. (Eller hva det nå heter).

Men jeg skjønner dem litt, da. Det står jo faktisk i oppskriften at den ikke skal publiseres. De tjener jo penger pr oppskrift de selger, og når jeg la den ut på den måten ble det MYE færre oppskrifter de solgte. Den tråden ble nemlig veldig lang og det var mange som endte opp med å strikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:50   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg skjønner dem litt, da. Det står jo faktisk i oppskriften at den ikke skal publiseres. De tjener jo penger pr oppskrift de selger, og når jeg la den ut på den måten ble det MYE færre oppskrifter de solgte. Den tråden ble nemlig veldig lang og det var mange som endte opp med å strikke.

De har opphavsrett, så de er egentlig programforpliktet til å si fra. Jeg synes bare oppskriften på nisselua er så enkel at det blir mer som å legge ut en forklaring. Jeg tror egentlig de tjener på at du legger ut, fordi flere strikker og flere unger blir henkta på blåfjell og da kjøper man flere av de andre produktene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:06   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg har oppskriften til genser/votter/luer på Jul i Blåfjell.
De er ferdig scannet så om du vil kan jeg sende det på e-post.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:18   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Noen som har oppskrift på Staken/kjolen til jenter? Fant den ikke på noen garnbutikker her. Ene hadde ikke fått de inn enda :sjokkert:

Men de hadde garnet...Som var merket med månetoppen og nrk på lappen rundt.Helt idiotisk mener nå jeg..Menmen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:22   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Her har dei stakken: http://www.annesgarn.no/product-info.php?pid2348.html

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:23   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Her har dei stakken: http://www.annesgarn.no/product-info.php?pid2348.html

Takk men 25 for arket plus 35 i porto var ikke noe spes deal
Pluss at jeg må handle før 100 kr for å få den til å gå gjennom kassen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:24   #19
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg har et hefte med månetoppen-oppskrifter. Bare spurte etter det på husfliden her i sommer jeg.

Her: http://www.annesgarn.no/product-info.php?pid2349.html

Og på stakken: http://www.annesgarn.no/product-info.php?pid2348.html

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:36   #20
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Men om butikkane har garnet, bør dei også klare å skaffa oppskrifta. Her bestilles oppskrifter om dei ikkje ligger inne. Men da kan vera garn frå i fjor, så da kan jo henda dei ikkje har fått oppskrifter endå. :BTDT:

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no