Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Det åpner lokalt spinneri her!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 12:57   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Stort smil

Det åpner lokalt spinneri her!



På nyåret åpner to damer spinneri ikke langt unne her jeg bor.
De skal spinne og farge garn av naturlig farget, norsk saueull. Altså ingen hvit ull, men fra sauer med naturlig farget ull.

Syns dette blir kjempespennende jeg, og gleder meg til de åpner. Da skal jeg jammen stikke bort og se på garnet. Håper de har deilig, mykt garn.
Det er avbildet garnprøver i avisa, og det ser nydelig ut. Ull farget med bjørk, sopp og løkskall.

Har dere lokale spinnerier der dere bor? Og lager de godt garn?

Hadde jo vært arti om de hadde startet nettbutikk, så kunne det blitt det nye motegarnet på FP.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 13:06   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Har ei vennine som lager garn av sau, hundepels mm, og det blir nydelig garn å strikke av.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 13:06   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Hvor, hvor?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:49   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Tømra, i Selbu.
Ikke lange veien.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:53   #5
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Da ser det ut til at det blir en ekstra rast på vei til Stjørdal neste gang

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:53   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Åh, heldiggrisen!

Kremt... kanskje like greit for bankkontoen min at jeg bor langt, langt unna.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:57   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Det står at det skal være i Myrstadbygget. Vet ikke hvilket bygg det er, men siden det er på Tømra så er det rimelig begrensede muligheter for hvor det kan være.
Det står at de regner med å starte produksjonen ganske umiddelbart etter innflytting over nyttår. Så jeg skal følge med i avisa skjønner jeg. De jobbe rmed tanker og ideer om nettbutikk, strikkeblogg, lokalbutikk, ullsenter, kursvirksomhet, seminarer, omvisning osv. Det er en arkitekt og en biolog som har disse planene.

Ser ut til at garnbudsjettet muligens kommer til å øke litt neste år.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 16:09   #8
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Det åpner lokalt spinneri her!

Selbumat står oppført med adresse Myrstad, så kanskje det er samme sted?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no