Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-12, 15:25   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Vi har et vindu som er ca 60 cm bredt og nokså høyt, se vedlagte bilde. Jeg er litt fortapt i gardinenes verden, jeg liker ikke gardiner en gang, men vi bør ha noe der for å skjerme litt for innsyn og for å dempe lyd i huset. Men hva? Innsynet kommer stort sett nedenfra, man går forbi der med nedre karm i brysthøyde, så (innvendige) liftgardiner gjør ikke nytten. Plissegardiner.. jeg vet ikke. Liker ikke det så godt, og det er kanskje ikke så lyddempende heller for alt jeg vet? Stang over vinduet (eller liftgardin utenpå karmen) funker ikke pga. hylla til venstre som står helt inne på venstre list. Hva tror og synes FP om slikt?

En tanke jeg hadde men som jeg ikke helt klarer å visualisere i hodet er spennstang halvveis oppe eller øverst i vinduet, med noe florlett/tynt med litt mønster på, noe som kan være trukket for hele tiden. Hvis jeg tar det halvveis oppe kan jeg kanskje til og med få satt inn en glasshylle rett over med noe kult stæsj på eller en litt "stram" plante?

Har FP noen synspunkter på slike problemstillinger?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg smale vinduer.jpg (264,6 KB, 50 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:19   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Du får pene plisse gardiner av merket Kirch, forhandles av Princess. De tilpasses vinduet, bygger lite og det kan være en gardin i hvert vindu. Men det koster mye.

Alt vindustape med dekor? Designtorget har noen fine med dekor.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:19   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Hva med frosting/dekor på de to nederste vinduene? Eller vil du ha klart utsyn?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:35   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Det går an å få sånne rullegardin og gardin-affærer du kan rulle nedenfra og opp
Da kan du jo også velge i hvilken grad du vil at de dekker til.
søk på "bottom up shades" på google.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:39   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Jeg tror kanskje jeg ville satset på vindusfolie med et pent og enkelt mønster.
Plisségardier er visst veldig kult for tida, men jeg synes ikke det passer på slike vinduer (og synes i grunnen ikke det er så mange vinduer det passer på).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:41   #6
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Jeg ville gått for plissegardiner som du kan løfte opp nedenfra. Da beholder du utsikt og lys, men hindrer innsyn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 18:38   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Men hva med lyddempingsaspektet? Også synes jeg plissegardinger er mer bad, lizzom.

Og er mine forslag helt... eh... håpløse?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 18:53   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Jeg har hatt sånn spennstanc men da bør du ha stang både oppe og nede tror jeg, ellers blir det fort veldig kjøkkengardinete og voluminøst og blafrete nede. Hvertfall det problemet jeg fikk da jeg prøvde på d samme. Endte med å sy panelgardin etter målene til vinduet og stang øverst ig nederst. Det ble greit, det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 19:01   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Jeg kjønnet ikke vitsen med pen vinduer om man skal dekke dem til.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 19:28   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinhjelp nødvendig til problemvindu

Vinduene våre var fantastisk flotte - men rett ut i stor bakgård i 6. Etg i Paris. mange som hadde innsyn, og da rett inn i dusjen. Gardin, mao, pent vindu eller ei

Det går jo også an med et flortynt hvitt stoff, lage hva heter det fornoe da, sånn at du kan tre gjennom spennstang oppe og nede (løpegang), også ha mange småfolder. Kommer jo veldig an på huset og stilen hva som passer.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no