Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Wollmeise eller lignende

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 22:32   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Wollmeise eller lignende

Mini vil ha flere par med sokker og jeg har lyst til å strikke av wollmeise, hvor kan jeg få kjøpt det ganske kjapt?

Fint om jeg også kan få linker og forslag til tilsvarende garn, raggsokk-garn altså. De skal være tynne, helst ensfarget, han bruker strikkesokker som vanlige sokker når vinterstid.

Jeg har sett etter Regina og OnLine, de nettbutikkene jeg har funnet har kun flerfarget garn og har svært begrenset utvalg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 23:22   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wollmeise eller lignende

http://www.rohrspatzundwollmeise.de/...wollmeise.html her er lenka til wollmeisebutikken. Dei legg ut varer på fredagar og det pleier bli tomt ganske fort.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 09:47   #3
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Wollmeise eller lignende

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

forslag til tilsvarende garn, raggsokk-garn altså.

Raggsokkgarn er vel å dra det litt langt?
WM er kjempedeilig til sokker! Litt usikker på hvor slitesterke de er, men det kan kanskje noen andre svare på.

Arwetta er visst like bra til sokker etter det jeg har hørt. Kan f.eks bestilles fra danske 123knit.com. Obs! Husk 200 kr.grensen!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:42   #4
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Wollmeise eller lignende

Staute Sisu fra Sandnes er supert til tynne sokker, med fine farger. Ikke like luksus som Wollmeise da, men de holder som heia og gir fine og elastiske sokker syns jeg.

Arwetta (sokkegarnet, ikke merinoen) er også godt med fine farger, syns jeg. Opal fins også i ensfarget, men her syns jeg det er lengre mellom de fine nyansene.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no