Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Passordsbeskytte mappe

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-13, 18:07   #1
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Passordsbeskytte mappe

Jeg har lyst å sette et passord på en mappe som ligger på skrivebordetpå min PC som andre skal ha tilgang til en periode.
Noen som vet hvordan/om man kan gjøre dette?

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 19:38   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passordsbeskytte mappe

Jeg vet ikke hvordan du passordbeskytter kun en mappe, men jeg lastet ned My Lockbox, da lager man en egen partisjon på pc-en som man må skrive passord hver gang for å få tilgang på, om som logger av etter relativt kort tids inaktivitet, så det er ingen krise hvis man glemmer å logge av manuelt. Jeg tror jeg husker at jeg synes det var litt knotete å ta i bruk første gangen, men det gikk bra, og etter første gangen er det ikke vanskelig. Fordelen (evt. ulempen, alt ettersom) er at da er mappen helt skjult, ikke bare passordbeskyttet, så man slipper at nysgjerrige øyne leser mappetittelen og lurer på hva som er i den.

Eller så kan du opprette en gjestebruker på pc-en som ikke har tilgang på alle filene som ligger på din bruker. Det er garantert andre her inne som kan forklare det bedre enn meg.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 19:57   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passordsbeskytte mappe

Prøv å høyreklikke på mappen, deretter velger du Egenskaper og Sikkerhet. Mulig du kan trikse litt der?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no