Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pax skyvedørsgarderobe

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-13, 21:12   #1
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Pax skyvedørsgarderobe

Hvordan er trådkurvene til Pax-systemet? Solide? Jeg skal bestille 150 cm bred skyvedørsgarderobe til gangen, og mottar gjerne tips til diverse innredning. Vi har kun plass til 150 cm bredde på grunn av et sikringsskap som står i veien, så jeg tenkte utnytte plassen maksimalt.
Hva rommer mest av skuffer og trådkurver? Og hvordan er plastboksene?
Kan ingenting om Pax da det er over 60 mil til nærmeste varehus.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:18   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Jeg synes trådkurver er veldig fine til 50-skap, men ikke så ok når de blir 1 m brede. Skal du ha noe hengeplass i skapet ditt? Plastboksene er kjekke til leker, men ikke så mye annet.

Kurver rommer mer enn skuffer, men skuffene er bedre og mer solide og enklere å ha med å gjøre til det meste, kanskje med unntak av sokker og luer og votter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:19   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Treskuffene er best!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:21   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Planen er to 75 cm skap, blir det for bredt for trådkurvene, eller funker det?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:22   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Det kommer an på om det finnes 75cm skuffer, jeg tror det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:26   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Ifølge planleggeren finnes det både skuffer, plastbokser og trådkurver til 75-skap Men hvis trådkurver rommer mer enn skuffer, er det kanskje like greit å gå for det. De skal hovedsakelig romme mellomtøy, luer, votter ++. Samt tøy som pakkes bort for sesongen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:28   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Jeg synes at luer og votter funker veldig greit i trådkurver, men til annet tøy ville jeg valgt skuffer fordi det gir så veldig mye bedre oversikt og de glir mye bedre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:41   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes at luer og votter funker veldig greit i trådkurver, men til annet tøy ville jeg valgt skuffer fordi det gir så veldig mye bedre oversikt og de glir mye bedre.

Akkurat flyttet inn i hus med pax skap med trådkurver på barnerommene. Fant raskt ut at jeg ikke liker trådkurver!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:49   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Takk, da tror jeg det blir 50/50 trådkurver og skuffer. Hvilke fronter er finest da? Vi vil ha en dør med speil og en hvit, ikke noe dilldall. Flere kombinasjoner ser ganske like ut, hva er forskjellen?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:58   #10
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Vi har 2*75cm pax, og vi har byttet ut alle trådkurvene med treskuffer. Trådkurvene fungerte dårlig for de ble lett så tunge at de datt ned ut av sporene sine, og når de hadde sport av en gang så skjedde det lett igjen, selv om skuffene ikke var fulle. Treskuffene fungerer mye bedre.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 22:03   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Trådkurvene fungerer dårlig til 100 cm brede skap, i alle fall. De fungerer ok til 50 cm.

Jeg liker skuffene mye bedre og foretrekker dem til de tingene jeg bruker daglig. Jeg har trådskuffer til sengetøy og andre ting som jeg bruker sjeldnere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 23:27   #12
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Dere kan få mere skapplass om dere bygger inn sikringsskapet. Har dere sikringsskapet inni en modul med hengeplass får dere utnyttet plassen bedre. Trenger ikke ha bakplate på den delen, men bare skru skroget fast i veggen uten. Har gjort dette selv og er veldig fornøyd med resultatet!:-)

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 11:41   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Vi har også gjort det samme med sikringsskapet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 19:49   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Problemet er at sikringsskapet ikke står på den veggen, men på en parallell vegg som stikker ut rett foran en del av veggen vi skal ha garderoben på. Dermed blir den delen umulig å ha garderobe inni.

Ser ut som vi ender opp med kun skuffer. Godt jeg spurte dere før vi bestiller!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 21:30   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Trenger du noen tips om hvordan man skal skru sammen pax treskuffer, så har jeg skrudd sammen 27 av dem de siste ukene, og jeg påberoper meg litt erfaring.

Men det blir bra altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:09   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Da vet jeg hvem jeg skal kontakte hvis det butter i mot!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:34   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Skuffer er ikke nødvendigvis tingen for det som er høyere enn brysthøyde, vanskelig å komme til. Heng oppe, eller hyller. Evt plastbokser med lokk for sånt som er out of season.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:53   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Ja, jeg har tegnet inn hyller og noen plastbokser. Stang til å henge skal vi ha et annet sted i gangen.

Men hvilke fronter er fine?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 23:37   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Jeg synes høyglans er fine, men det kommer jo an på hvor skapet skal stå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 00:56   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pax skyvedørsgarderobe

Vi har en del Pax-garderobeskap, og har både treskuffer og plastskuffer, men ikke trådkurver så der kan jeg ikke uttale meg. Til luer, votter, fleecejakker, ryggsekker, badehåndklær og badeklær nå på sommeren, etc (på vaskerommet) har vi plastbokser da disse rommer mye, og så er de enkle å merke med navn/ting slik at det er lettere å holde orden. I hallen har vi treskuffer til disse tingene. Synes plastboksene rommer mer, og om ingen skal se inni skapet hadde jeg nok gått for plastbokser.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no