Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Blåse ut av egg

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 22:10   #41
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Et tips som jeg ikke så nevnt er å ha romtempererte egg! Det er virkelig et must om du vil unngå svimmelhet m.m.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:22   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Kjære vene, det er da bare å blåse! Man må legge munnen tett inntil egget. Det nytter ikke å holde det foran seg og blåse, altså. Jeg bare nevner det. For sikkerhets skyld.

Hullet man blåser i må være stoppenålstykt, som en her sa, og hullet det skal kommet noe ut av, må være sånn at en fyrstikk kommer inn. Ellers kan man bare gi opp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:26   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hullet man blåser i må være stoppenålstykt, som en her sa, og hullet det skal kommet noe ut av, må være sånn at en fyrstikk kommer inn. Ellers kan man bare gi opp.

Men hvordan lager dere så store hull uten å få sprekker i egget da?

Jeg ser generelt mørkt på ting på denne tiden av døgnet, så jeg legger meg .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:27   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men hvordan lager dere så store hull uten å få sprekker i egget da?

Jeg ser generelt mørkt på ting på denne tiden av døgnet, så jeg legger meg .




Til spørsmålet ditt: Du stikker med en tynn nål, f.eks. en synål eller noe sånt. Deretter "graver" du litt rundt i hullet til det blir passe stort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:28   #45
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Jeg pleier å gjøre enkelt. Jeg koker eggene. Da knuser de ikke så lett heller.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:29   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Til spørsmålet ditt: Du stikker med en tynn nål, f.eks. en synål eller noe sånt. Deretter "graver" du litt rundt i hullet til det blir passe stort.

Jeg gjorde akkurat det . Sprekkene ødela ikke egget, men jeg så for meg at de kom til å føre til at egget knakk helt for et godt ord.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:30   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg gjorde akkurat det . Sprekkene ødela ikke egget, men jeg så for meg at de kom til å føre til at egget knakk helt for et godt ord.

Unnskyld meg, men

Ja, egget blir litt skjørt. Man må ikke klemme for hardt, for å si det sånn. Men det går bra. :trøster:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:43   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Unnskyld meg, men

Ja, egget blir litt skjørt. Man må ikke klemme for hardt, for å si det sånn. Men det går bra. :trøster:


Ja, jeg ler av meg selv altså. Dette er en typisk en ting som jeg ikke er særlig god på, jeg liker ikke sånn skjør pusling.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:44   #49
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Ja, jeg ler av meg selv altså. Dette er en typisk en ting som jeg ikke er særlig god på, jeg liker ikke sånn skjør pusling.

Derfor gjør du det enkelt og sender med ungene hardkokte egg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 23:08   #50
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Egg som ikke er rengjort inni, vil på sikt begynne å avgi en skrekkelig lukt. I alle fall gjelder dette strutseegg. :drukket ut på strutsefarm i 1998:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 23:45   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Du må stikke skikkelig oppi der med en nål, flere ganger, slik at plommen går skikkelig istykker. Det er alltid kjempevanskelig og hardt å blåse til å begynne med, men så snart litt har kommet ut så går resten greit. Det er bare å skylle dem å vidt. Jeg har aldri opplevd at noe stinker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:18   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Ok, nå har jeg blåst ut 2 egg . Det første fikk litt VEL stort hull i den ene enden ved en feil. Da var det veldig lett å blåse ut av. Barnehagen klarer vel bruke det uansett. Det andre ble mer bortimot perfekt om jeg skal si det selv - det var også mye tyngre å få tømt, men iherdig stikking gjorde at plommen i alle fall ble ordentlig ødelagt og da gikk det greit.

Jeg skylte kjapt begge med vann og blåste ut vannet, det var den enkleste delen av jobben.

Nå håper jeg sannelig mannen klare frakte dem til barnehagen imorgen uten å knuse dem .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:21   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Plassere dem stødig i noe som er ment for transport av egg... (deler av en) eggekartong?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:24   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Plassere dem stødig i noe som er ment for transport av egg... (deler av en) eggekartong?

Ja. Har klipt opp en og satt den klar, man vet likevel aldri når man ikke selv er ansvarlig for det hele .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:27   #55
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Godt jeg leste denne tråden. Nå er jeg klar for egg-blåsing, jeg også.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:28   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ok, nå har jeg blåst ut 2 egg . .

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:00   #57
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg gjør det samme som Fluke.
Og så setter jeg de tomme eggene i en eggekartong og fyller i smeltet, god sjokolade helt til topps og lar det stivne over natta.

Hvordan gjør du det? Blir det mye søl? Jeg tenkte å lure svigerfar 1.april sjø.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:07   #58
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blåse ut av egg

Etter å ha lest denne tråden, turte jeg ikke gå på en "blåse ut av egg" seanse uten hjelpemidler, så jeg var innom Panduro og handlet med meg en helt genial eggeblåse, verdt hver krone!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no