Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til 30-årsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 14:24   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Tips til 30-årsdag

Satt å grublet litt på dette, siden det nå nærmer seg med stormskritt den dagen.

Må leie et lokale, for jeg har ikke plass til 28 mennesker i min stue. Har dere noen tips til servering?

Hva slags fest er morsom å være på? Avslappet-dongeri og genser, pynte seg, kle seg ut o.l? Har som dere kanskje skjønner ikke fest spesielt ofte. Trebarnsmor og aldri barnevakt, så blir det lite til det.

30 års dager ser jeg litt mer på som fest, fest vist dere skjønner. 40 og oppover blir litt mer stivt osv. Er mine erfaringer. Sanger, taler og pynta folk. Jeg er trebarnsmor. Godt gift og har vært "voksen" i manger år. Tror jeg selv da.

Det kommer folk fra 30 år og oppover, mange som nærmer seg 40 også.

Kom med masse tips! Jeg er nemlig litt blank på det området.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:34   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til 30 års dag

Jeg synes det er hyggelig med en litt "pyntet" fest selv om det er et 30-årslag og ikke så formelt ellers. (Nå skal det sies at jeg elsker å pynte meg, da... ) Da mannen fylte 30 for 5 år siden, arrangerte jeg overraskelsesselskap for ham på jobben min med ca. 30 gjester. Herrene stilte i dress og damene i kjole etter mitt ønske. Jeg hadde bord i hesteskoformasjon med duker, pynt, blomster og lys - et tradisjonelt selskap, med andre ord. Maten hadde jeg stort sett lagd selv gjennom flere uker og fryst ned. Det var så vidt jeg husker urtebrød, pizzahorn, paier, røkelaks og gravlaks, varm roastbiff, og diverse salater.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:44   #3
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

30 års dager ser jeg litt mer på som fest, fest vist dere skjønner. 40 og oppover blir litt mer stivt osv. Er mine erfaringer. Sanger, taler og pynta folk. Jeg er trebarnsmor. Godt gift og har vært "voksen" i manger år. Tror jeg selv da.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:47   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Når du iviterer til 30-årsdag bør det være litt formelt. Ikke nødvendigvis veldig stivt, men man kommer inne slengende i dongeri og utvasket t-skjorte.

Vi delte opp feiringen både da mannen og jeg fylte 30. Et selskap med familie og et med venner.
Da mannen fylte 30 serverte vi kalkunfilet, waldorfsalat, poteter og fløtesaus til familien. Venner fikk domoda (gambisk gryte). Når jeg skriver venner betyr det egentlig kun noen av vennene. Jeg tror vi var ca 15 stykker. I tillegg ble kullinger (medstudenter) invitert etter maten). Vi dekket langbord med gammelt serice og krystall, men krystallglassene ble ryddet unna da det rydde inn med kullinger. Da kjørte vi noe så kjipt og miljøsvinaktig som plastglass.

Da jeg fylte 30 serverte vi domoda til familie. Til venneselskapet laget vi tapas bestående av ovnsbakte poteter, hvitløksstekte champignoner, spekepølser, parmesan, oliven, fetaost, scampi, kjøttboller i bbq-saus, brød, aioli, baconsurrede dadler og salat. Mulig noe er glemt. Også da dekket vi langbord, og denne gangen fikk krystallglassene stå på bordet ut kvelden.

Vi hadde dog ikke feiringer med taler og sang. Mannens kalas var en fest, mens vi hadde et roligere selskap da jeg fylte 30 (gravid i 7. måned).

Lykke til med planlegging og gjennomføring!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:47   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

No er ikkje eg veldig dreven med fest, men eg tykkjer det er koseleg med litt pynta utan å vere stivpynta, har hetta for veldig stive og formelle selskap og heilt panikk for å måtte kle meg ut. Det anar meg at det er fleire meiningar der ute.

Kva likar du sjølv då? Det er det som må bety noko, spør du meg!

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 15:07   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Følte du deg trufet Line.

Sier ikke at dere er inntørka kjipe folk da. Bare at det blir litt mer stivt, pyntet osv. 30 års lag, spesielt noen av mine venner blir fest, fest. Danse på bordet, drekke av plastglass osv. Rølpefest kalles det vel kanskje.

Det vil ikke jeg ha. Det blir i alle fall mat, aner ikke hva, drikke til maten, men resten av kvelden får de holde seg med drikke selv. Syns litt leker og tull også er gøy jeg da. Blir bare glad om noen gidder ta seg bryet for å lage sang til meg, da blir jeg nok rørt. Er fryktelig lettrørt.

Eller kanskje jeg skal snikpakke og forlate landet på nyåret.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:10   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Følte du deg trufet Line.

Sier ikke at dere er inntørka kjipe folk da. Bare at det blir litt mer stivt, pyntet osv. 30 års lag, spesielt noen av mine venner blir fest, fest. Danse på bordet, drekke av plastglass osv. Rølpefest kalles det vel kanskje.

Det vil ikke jeg ha. Det blir i alle fall mat, aner ikke hva, drikke til maten, men resten av kvelden får de holde seg med drikke selv. Syns litt leker og tull også er gøy jeg da. Blir bare glad om noen gidder ta seg bryet for å lage sang til meg, da blir jeg nok rørt. Er fryktelig lettrørt.

Eller kanskje jeg skal snikpakke og forlate landet på nyåret.

Nei, snurt, faktisk.






















__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 02:52   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Fantasi spillet er alltid litt morsomt etterhvert når alkohylene har gjort sin virkning.

Kommer litt an på folkene du skal invitere og da.

Jeg hadde Bad taste party ( du vant prisen der gitt), min kusine og en kamerat slo sammen sine bursdager og feiret 70 års lag.
Jungel party.
Veldig mange kreative kostymer ja.
Mange leopardkvinner... Hadde karaoke, leker, dans, rebus etc.
Snitt alderen her var 36 ca...
Veldig morsomt.

Hva har DU lyst til?

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 14:37   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hva har DU lyst til?

Det skader jo ikke å ta litt hensyn til hva gjestene liker og ikke liker, da. Det er jo litt kjedelig hvis jubilanten er i fyr og flamme, mens gjestene sitter i en krok og gremmes. anikk_for_utkledning_og_selskapsleker:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:31   #10
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Tips til 30-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hadde karaoke, leker, dans, rebus etc.
Snitt alderen her var 36 ca...
Veldig morsomt.

Hva har DU lyst til?

Heisan - jeg er så frimodig å spørre om hva slags leker dere hadde?

mvh Penelope

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no