Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-16, 12:17   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har også en rekke "ordtak" som jeg var godt voksen før jeg skjønte at bare var noe min familie hadde funnet på. Så folk trodde vel jeg var rimelig spesiell.

Mormor sa alltid at hun var godt voksen før hun skjønte at "forsyn deg, og ikke si som sist du var her, at du ikke fikk noe" kun var en svært lokal variant av "vær så god", så hun hadde gjort gjester forlegne i en årrekke uten å vite det selv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:17   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

En ting jeg ble fortalt av søsken da jeg var liten (og yngst av alle), var at varmt vann fryser raskere enn kaldt. Det har jeg aldri fått klarhet i om stemmer. Det høres jo helt ulogisk ut, men de var veldig overbevisende da de sa det og hadde gått mye lengre på skolen enn meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:18   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mormor sa alltid at hun var godt voksen før hun skjønte at "forsyn deg, og ikke si som sist du var her, at du ikke fikk noe" kun var en svært lokal variant av "vær så god", så hun hadde gjort gjester forlegne i en årrekke uten å vite det selv.

Utrolig bra!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:20   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

En ting jeg ble fortalt av søsken da jeg var liten (og yngst av alle), var at varmt vann fryser raskere enn kaldt. Det har jeg aldri fått klarhet i om stemmer. Det høres jo helt ulogisk ut, men de var veldig overbevisende da de sa det og hadde gått mye lengre på skolen enn meg.

Det kan gjøre det noen ganger, pussig nok: http://math.ucr.edu/home/baez/physic...hot_water.html

Sitat:

In short, hot water does freeze sooner than cold water under a wide range of circumstances. It is not impossible, and has been seen to occur in a number of experiments. However, despite claims often made by one source or another, there is no well-agreed explanation for how this phenomenon occurs.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:27   #25
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Takk, Skilpadda! Jeg har tenkt jeg skulle googlet dette i mange år, men aldri gjort det. Det ville jo være å mistro mine kloke, eldre søsken, og det gjør man jo ikke. Interessant fenomen! Og konklusjonen er at det de sa var litt sant og litt usant.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:48   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

"..til høyre for.."

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:56   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Jeg har sikkert en hel haug slike, jeg har bare ikke oppdaget dem.

Jeg ble for øvrig skikkelig flau da jeg, som voksen, oppdaget at det het "hun er ikke helt på nett" og ikke "hun er ikke helt honnete" (som i det franske ordet for ærlig). Konteksten ble en litt annen når jeg skjønte hva som faktisk var ment.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:04   #28
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg var 29 da et barn på 16 måneder gjorde meg oppmerksom på at Nasse Nøff er en gris.

Ikke spør hva jeg trodde han var før, jeg hadde bare ikke tenkt på det.

Dette gjorde eg svigermor oppmerksom på for to år sidan. Då var ho 62 år.
Ho trudde det var ein kanin. Då eg spurte ho om ho ikkje hadde reagert på at Nasse Nøff og Petter Sprett var såpass ulike som kaniner hadde ho ikkje noko godt svar på det

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:06   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Du kan jo bare ta en Sherlock (fra 1.20).


(Kilde: youtube.com)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:09   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg ble for øvrig skikkelig flau da jeg, som voksen, oppdaget at det het "hun er ikke helt på nett" og ikke "hun er ikke helt honnete" (som i det franske ordet for ærlig). Konteksten ble en litt annen når jeg skjønte hva som faktisk var ment.

En litt annen ja!

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Ho trudde det var ein kanin. Då eg spurte ho om ho ikkje hadde reagert på at Nasse Nøff og Petter Sprett var såpass ulike som kaniner hadde ho ikkje noko godt svar på det

Eller at etternavnet er Nøff.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:15   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du kan jo bare ta en Sherlock (fra 1.20).

Jepp. Jeg putter bare det som er nyttig inn i hodet mitt. At Mallorca ikke er en del av Kanariøyene og faktisk ligger til høyre (eller øst som andre kanskje ville si ) for det spanske fastlandet går ikke under nyttig. Med mindre du er flykaptein og skal fly dit og sånn da.

Synes du jeg skal ha et hode i fryseren forresten?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:20   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp. Jeg putter bare det som er nyttig inn i hodet mitt. At Mallorca ikke er en del av Kanariøyene og faktisk ligger til høyre (eller øst som andre kanskje ville si ) for det spanske fastlandet går ikke under nyttig. Med mindre du er flykaptein og skal fly dit og sånn da.

Og det er du jo tross alt ikke.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Synes du jeg skal ha et hode i fryseren forresten?

Bare hvis du vil. :liberal:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:26   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Med mindre du er flykaptein og skal fly dit og sånn da.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og det er du jo tross alt ikke.

Heldigvis, tenker jeg vi sier ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:27   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:33   #35
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Denne tråden!

Og den Holmes-episoden koste jeg meg godt med da vi så den

Jeg har selvsagt flere lignende selverfarte opplevelser, men jeg har nok fortrengt dem, for jeg klarer ikke å huske noen. Bortsett fra at jeg så visst kjente lusa på gangen (som i entréen), men ikke på gangen, til jeg var nærmere 30.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:34   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Mamma har alltid blandet sammen første og andre vers av Santa Lucia, og i alle år trodde jeg at vi var de eneste som sang riktig, og at alle andre tok feil. At det var i første vers det skulle være "se på vår terskel står, hvit kledd med lys i hår", og at "inn i vårt mørke hus, stiger med tente lys" kom i andre vers. Jeg var faktisk godt voksen før jeg fikk det inn i hodet at det skulle være omvendt.

Jeg tror mamma fortsatt lever i den trua, jeg vet ikke om jeg skal gidde å opplyse henne om at det er feil.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:37   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Jeg hadde, godt inn i 20-årene, en noe forvridd versjon av europakartet i hodet. Frankrike havnet lenger mot øst, og fikk dermed på mystisk vis Spania som nabo i vest, mer enn sør. Og siden jeg da har fordrevet Italia av kartet, så vet jeg ikke hvor jeg trodde det lå hen. Dette til tross for at jeg hadde tilbrakt ganske mye tid i Sør-Europa...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:39   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Jeg har en eldre slektning som ofte synes folk oppfører seg "som Don Chalant". Jeg har ikke hjerte til å rette på det...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:40   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde, godt inn i 20-årene, en noe forvridd versjon av europakartet i hodet. Frankrike havnet lenger mot øst, og fikk dermed på mystisk vis Spania som nabo i vest, mer enn sør. Og siden jeg da har fordrevet Italia av kartet, så vet jeg ikke hvor jeg trodde det lå hen. Dette til tross for at jeg hadde tilbrakt ganske mye tid i Sør-Europa...

Dette burde du egentlig tegne opp!

Og med Spania vest for Frankrike lurer jeg virkelig på hvor du lurte unna Mallorca, for ikke å snakke om Ibiza og Menorca! :geografioppdatert:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 13:53   #40
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder



Akkurat Mallorca vet jeg sånn nogenlunde hvor er selv uten å ha vært der, men sånn generelt er jeg rimelig kunnskapsløs innenfor geografi. Egentlig innenfor ganske så mye annet også.

Jeg kommer ikke på egne "oppdagelser" i voksen alder akkurat nå, selv om jeg vet det har vært noen. En ung dame jeg kjenner tidlig i tyveårene, trodde tredemølle ble skrevet 3D-mølle. Jeg synes det var ustyrtelig festlig, men fant ut etter rask googling at hun ikke var alene om å tro det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no