Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man skal bygge en stor bygning ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 10:01   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Når man skal bygge en stor bygning ...

Ja, nå er det rett før det klikker for meg her!

Vi har et stort industriområde i nærheten. Problemet når de skal bygge nye bygninger, er at hele området er bygget på en myr slik at de må sette ned "stolper" (vet ikke hva de kaller det) under bygningene. For å gjøre dette må de bruke et MONSTER av en krane, sikkert 10 meter høy. Den dytter ned stolpene i bakken.
Sikkert en smart maskin det, men HERREGUD som det bråker!! Ikke nok med det, de holder faen meg på fra kl 7 om morgenen og helt til 19 på kvelden! HELE tiden, nesten uten stopp! Det er en sånn "gedong-gedong-gedong"-lyd hele dagen slik at man til slutt får lyst å hoppe utfor terrassen her og rett i døden for å slippe å høre mer på lyden. Jeg har musikk på hele dagen for å slippe, men jeg får hodepine av det og siden jeg elsker fred og ro, dessuten kommer gedong-lyden gjennom musikken også. Det er som om man må sitte og høre på bassen til den samme sangen i 10 timer daglig!

Det jeg lurer på, før jeg blir innlagt på psykiatrisk, er om noen av dere smarte folk vet hvor lang tid dette normalt tar? Nå vet dere jo ikke (og ikke jeg heller) hvor stor bygning de skal bygge, men jeg tar bare en sjans og spør her, for om jeg får en sånn ca. estimert tid å forholde meg til så KAN det hende jeg overlever uten å bli ødelagt på sinnet her ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:05   #2
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Men det er vel ikke sunt å være inne, hjemme, hver dag? Er jo fritt fram for å lure seg ut en tur for å få hvile ørene og kanskje få noe annet postivt ut av det samtidig. Så som sosialisering og trim.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:08   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Det høres slitsomt ut
Du kan nok ikke stoppe det. Men en gang må det vel ta slutt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Men det er vel ikke sunt å være inne, hjemme, hver dag? Er jo fritt fram for å lure seg ut en tur for å få hvile ørene og kanskje få noe annet postivt ut av det samtidig. Så som sosialisering og trim.

Jepp, derfor er jeg ikke hjemme hele dagen heller, Jeg trener annenhver dag og er mye ute, men de holder faktisk på i 10 timer daglig, så de fleste hadde vel blitt sinnssyke av det, vil jeg tro.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:10   #5
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

:dakar: Det er helt forferdelig slitsomt! Har ikke peiling på hvor lang tid det tar, men krysser fingrene for at det ikke tar så veldig lang tid!

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:13   #6
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Påler.. hehe jeg vet hvor du mener å er utrolig glad for at jeg ikke bor der
Jeg bor på Hommersåk å det siste året Har vi også hatt byggeplass som nermeste nabo, di bygger 4 blokker(hommersandsparken) Men det er ikke sånn bråk da... tror nesten jeg kommer til å savne dem... høy musikk når jeg står ute å tar meg en røyg osv.. hehe

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:16   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Påler var det ja!

Ja, du hører det vel helt til Hommersåk, kan jeg tenke meg. Neida, men det høres faktisk over HELE Varatun, sikkert ned til Kvadrat og lenger også. Gleder meg virkelig til de er ferdige! Nå har det vært rolig i et kvarter, men de har seg vel bare en røykepause eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:16   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Har du noen steder du kan rømme til et par timer på dagtid? Foreldres hus, biblioteket, hjemmeværende venninner, eller venner som har tomt hus i løpet av dagen?

Skjønner at du blir helt koko av lyden, men har ikke svar på hvor lenge de kommer til å holde på. Du kan jo ringe entreprenøren da.

Husker da jeg var student og hadde masse hjemmeeksamener. Vi bodde i en leilighet i ei blokk som huseier drev og pusset opp. Jeg visste aldri når de kunne finne på å slå av vannet, eller begynte å bore i murveggene. De holdt ikke på hele dagen heller, men jeg ble nok frustrert av at jeg aldri skjønte når det skulle være rolig eller når de skulle borre.

Skjønner godt at du føler deg sånn:



Derfor skal du få en sånn: av meg.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:17   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Den lyden er uholdbar i så mange timer over mange dager. Hør med kommunen om de har fått noe framdriftsplan fra utbygger og gjerne klag litt også. Høres utrolig ut at de har lov å holde på så lenge hver dag sammenhengende når det er i nærheten av et boligområde.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:18   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Tror det heter å spunte!

Da de bygget nytt kontorbygg ved siden av jobben min holdt de på slik i 3 mnd..

Vi gikk nesten gale og kaffekopper og pc hoppet bortover pulten. Ventet bare på å få grabben i ryggen en dag.

Du har min største medfølelse!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:20   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Nja, jeg kan gå på trening men det ligger rett nedi her så lyden forfølger meg jo.
Alle venninner er i jobb, og jeg sliter veldig med bekkenet så det er grenser for hvor mye jeg orker å gjøre hver dag. Men jeg overlever altså, hadde bare vært greit å vite om det er snakk om en uke til eller et halvt år til. Ikke at jeg vet hvordan det skal gjøre en forskjell, for jeg er jo stuck med lyden uansett hvor lenge det er.

Neida, det var egentlig bare ment som en utblåsning. Jeg roer nervene litt i de små pausene de har mellom borringene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:20   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Spunting, er det ikke det det heter? Det bråker noe helt enormt, men man prøver vanligvis å gjøre det ferdig så fort som mulig. Jeg vil tro at grunnen til at de holder på i ett fra 7 til 19 er en tanke om at det er bedre med mye støy i en kortere periode, enn mye støy fordelt over noen timer hver dag i en lang periode?

(Spunting nært sykehus (som St. Olavs f.eks.) tror jeg derimot fordeles på noen timer hver dag, slik at pasientene får hvile).

Disclaimer: dette *kan* jeg egentlig ingenting om.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:21   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Den lyden er uholdbar i så mange timer over mange dager. Hør med kommunen om de har fått noe framdriftsplan fra utbygger og gjerne klag litt også. Høres utrolig ut at de har lov å holde på så lenge hver dag sammenhengende når det er i nærheten av et boligområde.

Ja det kan godt hende. Jeg spurte mannen min i går, om han virkelig trodde de hadde lov å holde på sånt midt i et boligområde i så mange timer daglig, og helt frem til 19 på kveldene. Han visste ikke, men gikk ut fra at det var lov. Vet ikke jeg. Jeg kan godt høre med kommunen ja. Det skal jeg gjøre med en gang!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:25   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Spunting, er det ikke det det heter? Det bråker noe helt enormt, men man prøver vanligvis å gjøre det ferdig så fort som mulig. Jeg vil tro at grunnen til at de holder på i ett fra 7 til 19 er en tanke om at det er bedre med mye støy i en kortere periode, enn mye støy fordelt over noen timer hver dag i en lang periode?

(Spunting nært sykehus (som St. Olavs f.eks.) tror jeg derimot fordeles på noen timer hver dag, slik at pasientene får hvile).

Disclaimer: dette *kan* jeg egentlig ingenting om.

Ja, der har du det! Spunting er det. Der har du den monstermaskinen også ja. Okei, da skjønner jeg mer hvorfor de holder på så lenge om gangen. Jeg er enig i at det er bedre å nesten daue av støy i flere timer daglig over kort tid enn at de holder på i ukes- eller månedsvis ja. Jeg får bare holde ut, det er jo det alle andre må gjøre også. Mange som jobber nede i distriktet her og de må jo holde ut hele arbeidsdagene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:33   #15
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Påler var det ja!

Ja, du hører det vel helt til Hommersåk, kan jeg tenke meg. Neida, men det høres faktisk over HELE Varatun, sikkert ned til Kvadrat og lenger også. Gleder meg virkelig til de er ferdige! Nå har det vært rolig i et kvarter, men de har seg vel bare en røykepause eller noe.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:53   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Tror det heter å spunte!

Spunting er når de bruker store metallplater for å hindre at masse raser ut mens de jobber med graving i grunnen. Pæling er det de gjør når de setter lange "stolper" i bakken. Pælene er en del av fundamenteringen for bygget, det som bygget "hviler" på. Pæling gjøres over alt hvor grunnforholdene er mindre gode, og sikrer at bygget skal stå i ro uten å få setningsskader. Men spunting er altså ikke en del av konstruksjonen, men bare for å hindre utrasing av massene. Jeg vil tippe ut i fra Isets beskrivelse av "stolper" at det er pæling som pågår.

Da banker de pælene ned i bakken, og Iset: det tar tid. Det kan ta ukesvis og i verste fall månedsvis, avhengig av størrelsen på bygget. Men ring og spør! Navnet på entreprenøren står sikkert på et skilt i nærheten - ring og spør når de blir ferdig med de støyende arbeidene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:55   #17
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det kan godt hende. Jeg spurte mannen min i går, om han virkelig trodde de hadde lov å holde på sånt midt i et boligområde i så mange timer daglig, og helt frem til 19 på kveldene. Han visste ikke, men gikk ut fra at det var lov. Vet ikke jeg. Jeg kan godt høre med kommunen ja. Det skal jeg gjøre med en gang!

Det er nesten garantert søkt om tillatelse. Arbeider før klokka 7 om morgenen er normalt ikke tillatt, og nå husker jeg ikke grensen om kvelden, men tror det er 20 eller 21. Så det er godt innenfor. De kjører nok lange økter for å bli fortere ferdig, neppe av hensyn til naboene, men fordi byggetid koster.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:24   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Spunting er når de bruker store metallplater for å hindre at masse raser ut mens de jobber med graving i grunnen. Pæling er det de gjør når de setter lange "stolper" i bakken. Pælene er en del av fundamenteringen for bygget, det som bygget "hviler" på. Pæling gjøres over alt hvor grunnforholdene er mindre gode, og sikrer at bygget skal stå i ro uten å få setningsskader. Men spunting er altså ikke en del av konstruksjonen, men bare for å hindre utrasing av massene. Jeg vil tippe ut i fra Isets beskrivelse av "stolper" at det er pæling som pågår.

Da banker de pælene ned i bakken, og Iset: det tar tid. Det kan ta ukesvis og i verste fall månedsvis, avhengig av størrelsen på bygget. Men ring og spør! Navnet på entreprenøren står sikkert på et skilt i nærheten - ring og spør når de blir ferdig med de støyende arbeidene.

Det kan godt hende, men utifra denne artikkelen hørtes det ut som det var spunting, kanskje de gjør begge deler? De bruker iallfall samme maskinen som på bildet og det bråker like jævlig som beskrevet der. Siden det er myr så kan det jo hende de spunter også. Nei jeg vet ikke, vet bare at det er nøyaktig samme maskinen som på bildet og at bråket er helt vanvittig. Det har vært litt bedre i dag, heldigvis. De holdt på fra 7-10 uten stans men nå har det vært relativt rolig en stund.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:28   #19
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

Iset; sjekk denne!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:30   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man skal bygge en stor bygning ...

:Leser:

Ja det må være spunting de driver med her, så absolutt.

Sitat:

Svært lange stålbjelker (spuntenåler) drives ned i bakken av et pressluftsdrevet vibrohammer. Dette lager en lyd som går gjennom marg og bein, og varer i opptil en time av gangen.

EN time av gangen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no