Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags straff fikk du da du var barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-16, 18:32   #101
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Heldigvis har nok lovverket gjort mye. Gammel tråd men jeg føler for å kommentere likevel.

Jeg er 70 talls barn og fikk ørefiker av mamma og pappa. Kan huske ris et par ganger når jeg var liten. Da jeg var 13 så måtte jeg igjennom en større operasjon med lang rekonvalesens tid. Jeg husker at jeg reflekterte over at det endelig ble slutt på ørefiker.....Jeg var et mildt og snilt barn og kan ikke skjønne behovet for å slå meg i ettertid.


Min søster er endel år yngre enn meg og har nok ikke de samme minnene om dette. Tror ikke hun opplevde det på samme måte som meg. Det har ikke blitt nevnt i voksen alder. Prøvde å ta det opp med de fpr noen år siden men det er akkurat som om de ikke vil huske/bringe frem slike minner. Jeg opplevde fornektelse og samtalen strandet der. Mine foreldre var nok vant til dette fra egen oppvekst og tok dette med seg videre. Det er ikke noe som plager meg stort i forholdet til de nå. Jeg har et normalt forhold til de idag.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 18:47   #102
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg ble sendt på rommet mitt. Det oppfattet jeg vel ikke som straff i noen særlig stor grad. Jeg likte å lese og syntes det var helt greit og tilbringe noen timer alene der.
Ellers fikk jeg husarrest i et par dager etter å ha skulket ungdomsskolen for å snakke med militæret som var på øvelse der.
Jeg kan også huske å ha fått en skikkelig ørefik av min far en gang.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no