Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 18:01   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg er sær på lydkvalitet når jeg hører musikk. For et par år siden kjøpte vi et minianlegg til ca. tre lapper som visstnok skulle være så bra, men med det resultatet at jeg knapt har hørt på musikk. Jeg ønsker et anlegg som gir en lydopplevelse, jeg er opptatt av mer enn å oppfatte teksten liksom. Har et eldre anlegg (hi-fiaktig) med bedre lyd, men cd-spilleren har tatt kvelden. Begynner å bli klar for noe nytt.

Noen som har forslag til hva jeg bør gå for? Hi-fi, minianlegg, basskasse, tivoli osv. Er åpen for alt mulig egentlig, men ønsker ikke å bruke ubegrenset med penger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 08:55   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Skulle vel egentlig kommet med noen smarte og gode råd siden jeg er gift med en hi-fi-tulling, men jeg kan egentlig ikke så mye om lyd. Jeg vet bare hvordan det låter når jeg liker det...
Om du kan dra innom en hi-fi-butikk og høre litt på hva de har der, så ville jeg egentlig anbefale det. Noter deg litt hva du liker av merker, og så drar du hjem og ser på hva som er til salgs brukt. Vi skal ha platespiller, og jeg vet at en ny Clear Audio til ti lapper har vi ikke råd til (men spilleren er skjitfin da!) og heller ikke de andre jeg sikler på. Så det blir nok noe brukt til 3-5 tusen tenker jeg...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 11:03   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg er også gift med en Hifi-entusiast og burde vel kunne svart deg jeg også. Jeg ville ikke gått for et minianlegg på Expert, Elkjøp e.l i hvert fall. Bobbelurs forslag om å dra innom en hi-fi-butikk er bra. Finn ut hva du liker og prøv å få kjøpt brukt. Hvis du ønsker hjelp til å sette sammen et anlegg som passer deg og din lommebok, ville jeg tatt en tur innom AV-forum. Der finner du mange entusiaster med gode kunnskaper og jeg er sikker på at de vil hjelpe deg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 11:33   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

ville jeg tatt en tur innom AV-forum.

Der er min mann ofte - og der finner du mange hjelpsomme sjeler (les: menn) og mange gode tips.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 11:47   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Noen som har forslag til hva jeg bør gå for? Hi-fi, minianlegg, basskasse, tivoli osv. Er åpen for alt mulig egentlig, men ønsker ikke å bruke ubegrenset med penger.

Skal man kunne anbefale noe mer konkret bør det kanskje oppgis en viss sum som er aktuell å bruke.
Skal dette være et rent stereoanlegg, eller ønskes surround i forbindelse med tv/film-bruk?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 13:51   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Takk for svar! Jeg må nok ut å sjekke markedet litt ja. Jeg er bare litt usikker på hvor jeg skal begynne å lete.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skal man kunne anbefale noe mer konkret bør det kanskje oppgis en viss sum som er aktuell å bruke.
Skal dette være et rent stereoanlegg, eller ønskes surround i forbindelse med tv/film-bruk?

Det er tenkt som et rent musikkanlegg, jeg ser knapt på TV. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på pris, jeg er litt av den typen som først sjekker forskjell på kvaliteten - og så ser hvor mye jeg synes kvalitetsforskjellen er verdt i kroner. Sånn umiddelbart så tenker jeg vel et sted mellom 5000 og 10 000 kanskje? Aner ikke om man får noe i hifikategorien i den prisklassen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 14:03   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg hadde tatt turen til Hi-Fi senteret. Dere har vel sånt der dere bor også? De kan lyd og har gode produkter.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:01   #8
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

http://www.hifiklubben.no/ har mye bra. Jeg har en Yamaha forsterker som jeg er meget godt fornøyd med, og NAD er alltid bra. Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags musikk du skal spille, hvor store høyttallere du kan ha etc., men du kommer ikke langt med 5.000 kr.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:08   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

http://www.hifiklubben.no/ har mye bra. Jeg har en Yamaha forsterker som jeg er meget godt fornøyd med, og NAD er alltid bra. Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags musikk du skal spille, hvor store høyttallere du kan ha etc., men du kommer ikke langt med 5.000 kr.

Takk for tips! Ja, jeg har tenkt på om jeg skulle stikke innom hifiklubben i Oslo. Regnet vel egentlig ikke med å komme så langt med 5000 på hifiklubben nei. Men det går kanskje an å "bygge på", kjøpe en del av gangen og supplere på den gamle og dårligere anlegget.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 18:55   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

NAD er bra! Og B&W høytalere. Men dette kan de på hi-fi-klubben, de selger ikke noe dritt der...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:17   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Du får ikke all verdens for 10 000, men det er en god start. Jeg ville satset på å kjøpe en anlegg i "enkeltdeler" og ikke i sett. Jeg ville ha investert alt jeg hadde på gode høyttalere og en god forsterker. I tillegg kjøper du en billig CD-spiller. (Det er vanskelig å finne billige CD-spillere, så du bør satse på en DVD-spiller enn så lenge. De får du for 500 kroner, også kan du heller bytte den ut på sikt.) Høyttalere og forsterker er det aller viktigste når det gjelder lyd. Alt annet er underordnet.

NB! Folk som forteller deg at du bør kjøpe dyre høyttalerkabler lyver, eller de har ikke peiling på hva de snakker om. Det er vissvass å kaste bort penger på kabel når budsjettet er på 10 000.

Det er veldig mye bra å få tak i på bruktmarkedet, men da må du selvsagt vite hva du skal se etter. Du finner veldig mye bra på www.hifisentralen.no. Hvis du vil, kan jeg godt lete og gi deg noen forslag herfra, men det må vente til ungene har lagt seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:18   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Og hvis du ikke vil kjøpe brukt, eller ikke finner det du vil ha, slutter jeg meg til dem som sier at du bør oppsøke HiFi-klubben, HiFi-centeret eller Oslo HiFi-center.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:19   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Takk for masse god info Teofelia! Jeg tar gjerne i mot forslag hvis du får tid.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:26   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Der er min mann ofte - og der finner du mange hjelpsomme sjeler (les: menn) og mange gode tips.

Skal han på treff første helga i oktober han også?
Gubben er i hvert fall ganske gira.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:12   #15
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Skal han på treff første helga i oktober han også?
Gubben er i hvert fall ganske gira.

Han skal ikke på treff, men han skal på Hi-Fi-messa i Horten nå til helga. Jeg regner egentlig ikke med å se ham hverken lørdag eller søndag annet enn til frokost og muligens kveldsmat... Han ville ha meg med dette året, men som jeg sier til han - jeg passer ikke der. Jeg ville bare sust gjennom og sett på hva jeg synes er pent å se på, og overlatt kosepraten og -lyttingen til han.

Irma - en av de tingene jeg har lært av mannen min, er at det er veldig individuelt hva man liker. Jeg ble med ham på en hifi-butikk og satt og hørte på et anlegg til tett oppunder 200 000... og syntes at lyden på vårt eget anlegg - bestående av bare bruktkjøp - var mye bedre i mine ører. Og som en annen sa: Forsterker og høyttalere er det viktigste. Og forsterkere må varmes opp før de gir optimal lyd.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:41   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Da burde du kjøpe et anlegg fra BOSE. De har små anlegg med mye og veldig bra lyd.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:42   #17
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Vet ikke hvor du bor, men Oslo Hi-Fi Senter har bra utvalg.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:50   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg har sendt deg en PM.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:10   #19
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg hadde ihvertfall kjøpt brukt. Det meste er såpass bra at jeg ikke hører forskjellen særlig, og dessuten er jeg mer interessert i musikk-kvaliteten enn lyd-kvaliteten.
Det er jo ikke akkurat slik at jeg har et lydtett rom og går inn for å kun høre på CD'en - oftest hører jeg trafikken ute og ungene inne uansett. =)

Enig med Theofelia angående det med høytalere og forsterker: det er viktigst.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:36   #20
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ønsker meg musikkanlegg med veldig bra lyd. Forslag?

Jeg har denne fra Tivoli Audio om den!!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Januar februar 2008 086.jpg (183,8 KB, 4 visninger)
  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no