Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Karbonadedeig utgått på dato

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 15:47   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Karbonadedeig utgått på dato

for 4 dager siden.... Er det farlig å spise?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:49   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Jeg er ikke hysterisk på datostemplinger, men kvernet kjøtt holder seg såpass dårlig at jeg ville antagelig kastet den og ikke tatt sjansen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:51   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Den hadde utvilsomt gått rett i søpla her - uåpnet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:52   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: karbonadedeig utgått på dato

Den hadde garantert gått rett i søplet her, uten å engang bli undersøkt nærmere.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:52   #5
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Jeg ville nok ikke spist den, er ikke så veldig nøye på datostempling normalt sett, men da det gjelder karbonadedeig, så blir jo den raskt ødelagt, så jeg ville nok kastet den.

Hvis det er ferskvare ? frossen som har ligget i fryseren hele tiden hadde gått greit.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:52   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Jeg pleier heller ikke å være hysterisk på datostemplinger, men har jo to små barn som også skal spise middagen, og da er det gjerne like greit å droppe det. Er det magesjau man kan risikere å få ved å spise kjøtt utgått på dato?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:53   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Rett i søplet her også. Jeg har dårlig erfaring med kjøttdeig som er rett ved å gå ut på dato eller datoen det går ut så utgått er ikke under vurdering en gang.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:53   #8
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Da kastet jeg den, så da blir det å pønske ut noe annet til middag... sukk.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:55   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: karbonadedeig utgått på dato

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Er det magesjau man kan risikere å få ved å spise kjøtt utgått på dato?

Ja, og kvernet kjøtt blir veldig lett bedervet. (Den ene gangen jeg har blitt matforgiftet var det av en kjøttdeigrett på restaurant.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:55   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Kvertet kjøtt holder seg dårlig.
En eller to dager over så hadde jeg nok luktet på den for å se.
4 dager over så den hadde gått rett i bosset.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:56   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Egentlig burde jeg gått tilbake der jeg kjøpte den og klaget, det stod at den var på tilbud så jeg sjekket ikke datoen. Og den dagen jeg kjøpte den var siste forbruksdag. Sleipt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:57   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Egentlig burde jeg gått tilbake der jeg kjøpte den og klaget, det stod at den var på tilbud så jeg sjekket ikke datoen. Og den dagen jeg kjøpte den var siste forbruksdag. Sleipt.

Jeg tror ikke du kommer noen vei med å klage dersom det var siste forbruksdag - det må man vel nesten sjekke selv når man kjøper?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:03   #13
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Jeg mener at det er sleipt at henge opp tilbudslapp på en vare, uten å opplyse om at det er pga. dato. Det gjør de i andre butikker jeg handler i (altså skriver 1/2 pris pga. dato) og jeg mener at butikken er pålagt å opplyse om dette.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:17   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Er det ikke slik at at det ikke er lov å selge varer som har passert siste forbruksdag? Best før- mener jeg er lov å selge etter datoen er gått ut.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:21   #15
jnkvbk
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 11
jnkvbk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Karbonadedeig utgått på dato

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Er det ikke slik at at det ikke er lov å selge varer som har passert siste forbruksdag? Best før- mener jeg er lov å selge etter datoen er gått ut.

Det stemmer vel det ja. "Best før" er jo veiledende. En del varer som før ble solgt med "tilnærmet ubegrenset holdbarhet" er jo nå datomerket.

I tillegg skjedde det vel noe med egg for noen år tilbake? Jeg mener de fikk mye kortere holdbarhet pga. tilpasning til EU-reglement. Så egg er jeg ikke alltid så nøye på datoen med. Man merker jo uansett fort om det er noe galt med dem...

jnkvbk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no