Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 19:55   #1
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Fortell.


Sist redigert av tiril : 20-05-08 kl 12:25.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:56   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med en annen fam.el venner der alt har gått gale?

Nå må du jo fortelle hva som skjedde på hytta.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:01   #3
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du vore på ferie med en annen fam.el venner der alt har gått gale?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå må du jo fortelle hva som skjedde på hytta.


Sist redigert av tiril : 20-05-08 kl 12:25.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:02   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vore på ferie med en annen fam.el venner der alt har gått gale?

Jepp, Det som skjedde etterpå er at jeg aldri aldri drar på tur med dem igjen. Det var dog ikke like ekstremt som det du forteller. Fy f, det høres forferdelig ut.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:07   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Joda, men vi er faktisk gode venner enda.
Kort oppsummert hadde vi 1 uke med sammenhengende striregn og noen puslete varmegrader i en litt for liten hytte i Danmark. Tilsammen var det fem barn fra 8 mnd til fem år. Moralen var ikke på topp ved dag 6 for å si det slik

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:11   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vi hadde en skrekktur til Danmark på 90 tallet sammen med to andre vennepar. Ei av de andre jentene viste seg å være svært lite trivelig å ha med å gjøre. Vi har ikke hatt kontakt siden.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:11   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

...det gikke ikke så mye galt, MEN vi hadde IKKE planlagt å ha med min
lillebror m/fam på tur
Mannen hadde jobbet mye den siste tiden og gledet seg stort til å ha en uke med
familien, ungene hadde han nesten ikke sett og hadde veldig dårlig samvittighet
overfor dem (og meg!).
Da vi kom på flyplassen og ventet i innsjekkingen var det en bak meg som dyttet meg
hardt i ryggen, jeg snudde meg irritert rudt og der sto de

Heele ferieuka ville eldstemann omtrent ikke se på pappan sin (til hans store
fortvilelse) siden den morsomme onkelen var der.
Vi gjorde det beste ut av ferien, og de som overrasket gjør vel kanskje ikke
det igjen, selv om det var godt ment...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:14   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.108
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Jeg har vært en uke i Danmark sammen med søsteren min og hennes da nye type (nå ektemann.) Uken gikk fint og vi koste oss masse. Svogeren min viste seg å være en idiot, noe som er trist for min søster som faktisk endte opp med å giftte seg med løken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:14   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?



Jeez!

Vi satt akkurat og snakket om hvor koselig og supert vi skal få det når vi drar til Bulgaria sammen med ett vennepar og deres barn til sommeren.

Neida - vi satser på en hyggelig tur med venner vi (i hvertfall jeg) har kjent siden 1.klasse.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:16   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vi har vært på endel turer sammen med både venner og familie. Har heldigvis ikke opplevd noe som har blitt full skjærings, men det kan jo lett dukke opp noen små interessekonflikter når man tilbringer en uke eller to sammen med folk man vanligvis ser i mye mindre doser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:17   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.108
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vi har reist på ferie sammen med bestevenninnen min 5 somre og hatt det kjempekos. Jeg tror det er lurt å kjenne dem man reiser på ferie med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:13   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.805
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Har heldigvis aldri opplevd noe sånt hverken med familie eller venner. Men jeg har en regel om at 1 uke ferie er nok sammen med andre mennesker, det gjelder både familie og venner. 1 uke er akkurat passe til at man ikke går hverandre på nervene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:17   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Det har stort sett gått greit, men jeg var ikke veldig fornøyd det året vi hadde planlagt tur 2 uker til syden sammen med svigers. Jeg var høygravid og vi håpet på litt hjelp med ungene innimellom i alle fall. Det endte med at svigerinna mi sendte med ungen sin sammen med besteforeldrene uten å være med selv. Noe som ble planlagt på få ukers varsel, og turen var bestilt for 3/4 år siden. Så da bodde hun konstant sammen med dem, og de ble helt utslitt av turen samtidig som vi slet veldig på turen pga. at hun kusina var 2 år eldre så hun fikk lov til mye mere enn våre så vi fløy som strikkballer etter ungene våre når de fulgte etter kusina. Og kusina er ekstremt sjalu, så våre unger fikk omtrent ikke tilgang til besteforeldrene sine. Når vi er på turer passer jeg bestandig på å få egen leilighet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 22:24   #14
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vi skulle ha reist på en hyttetur, men så viste det seg at det var veldig langt, og vi skulle ha reist en tidlig fredag og kommet hjem en mansdagskveld. Allerede der begynte problemene.. De skulle spandere bensinen ( for de hadde et bensinkort ) og vi skulle ha med mat. Mannen min kjenner ikke så godt disse menneskene, så jeg ville vente til de hadde truffes mer. Noe som ikke ble akseptert, så da sa jeg egentlig i fra at dette går ikke.
Vi snakker ikke sammen den dag i dag. De har sendt noen meldinger, men det er ikke hyggelig.
Jeg følte meg presset, og kjente en stor knute i magen på å tilbringe så mange dager med et annet par med barn, og ingen tv og _vi_ skulle stå for maten?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 22:30   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

De gangene vi har dratt på ferie med andre har det stort sett gått bra.
Men vi har alltid hatt mulighet for å trekke oss helt tilbake om vi vil det, og behovet har faktisk ikke vært der.
Det er snakk om campingferie vi har vært på og vi har da hatt med hver vår campingvogn, men har tilbrakt dagene sammen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 08:32   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Har vært på "syden-ferie" med to venninnner - aldri mer tre jenter på tur sier jeg bare. Det føltes bare som en bekreftelse på hele stemingen da det brøt ut krig i det landet året etter...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 08:42   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vel - jeg har vel ingen virkelig traumatiske opplevelser på den fronten, men jeg har da vært på ferie med moren min...
Vi var i Hellas for 2 sommere siden, og det var hun som spurte om å få være sammen med oss. Greit, det kunne hun da få. Kanskje vi fikk litt hjelp med englene også?
Det kan jeg vel si med en gang at vi ikke fikk, og det var en sutring og jamring av en annen verden. Det var for kort å gå til byen, det var for langt å gå til byen, det var for kaldt, det var for varmt, det var for langt å gå for og få noe å spise, det var for tidlig å spise. Leiligheten var for trang, ungene var for urolige, ungene var for lite i aktivitet, osv osv osv - ALT var galt.
Nå presterer hun å si at det var utrolig! koselig ferie. Ja JØSS!
ALDRI mer på tur med mutter. ALDRI.

  Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 09:40   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi har vært på endel turer sammen med både venner og familie. Har heldigvis ikke opplevd noe som har blitt full skjærings, men det kan jo lett dukke opp noen små interessekonflikter når man tilbringer en uke eller to sammen med folk man vanligvis ser i mye mindre doser.

Dette er så rett som det kan bli. Det er noe helt annet å være sammen en ettermiddag eller kveld enn å bo under samme tak i 14 dager. Forskjell i vaner på soving, mat, tv, godteri, aktivitetsnivå og slikt skape endel frustrasjoner.

Vi dro med et vennepar til Danmark for snart 3 år siden. Turen var hyggelig den, men vi hadde helt forskjellige matvaner, så det var en utfordring. Vi ble ikke uvenner, vi jenket oss litt begge parter, men jeg ser at det fort kunne ha blitt ugreit.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:07   #19
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Jada, har opplevd full kræsj på ferier flere ganger...

Og nå som påskeferien er helt fersk har jeg bannet meg på at det IKKE blir en hel uke med svigerfamilien neste år... Ble litt lenge kan man si...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:16   #20
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Har vært på "syden-ferie" med to venninnner - aldri mer tre jenter på tur sier jeg bare. Det føltes bare som en bekreftelse på hele stemingen da det brøt ut krig i det landet året etter...


En skikkelig vellykket ferie med andre ord......................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no