Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjemmelaget smør med bi-smak

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 21:20   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.648
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Jupp, det er nok ipadsk ja.

Jeg liker ikke heeelt denne korreksjonen dens, til tider.

Dog kommer jeg på at jeg har jo pumpe, det er vel nærmere...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:21   #102
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Men jeg skjønner eeeegentlig ikke at dette er en sååå fantastisk tråd, men jeg er vel litt for godt kjent med gårdslivet, og synes ikke kuer er såååå spennende. Altså - de er fascinerende dyr, men de stiller ikke på linje med romvesen, slik det nesten høres ut som her

Jeg er litt på linje med Maxine her, jeg har gårdslivet tett innpå.

Men en usedvanlig artig tråd, det er det!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:33   #103
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

And this, ladies and gentlemen, is the very reason I love FP!

Alltid en fengende problemstilling, og alltid fine svar å få!

Men assa. Jeg vet at fersk melk med bakterier i, smaker salt. Melka skal ikke smake salt.
Men er usikker på antall celler kontra antall bakterier?

Smaker melka fra gressetende kuer mye bedre en siloforede ja? Jeg håper ikke det er motsatt, back-to-nature som jeg er.
Melka jeg drakk fra juret (nei ikke slik da) i sommer, var fra gressetende kuer som fikk en slump kraftfor når de ble melket.
Jeg er overbevist om at jeg var budeie i tidligere liv.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein


Sist redigert av Amelie : 24-08-11 kl 22:40.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:43   #104
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, vi har mye klassemelk (det er et forbannet problem og jeg fikk nettopp sms med siste analysen og der var det på 360, hvilket betyr at jeg må begynne med spannmelk, speneprøver osv. Selv om noe kan spores tilbake til to kyr med piggtrådskade, så må vi inn med ekstraordinære tiltak for å ikke få stopp. Faens dritt altså! )

Ikke sant det er herlig når man må teste hele flokken?

Vi slet med bismak på melka en gang, og holdt på å måtte tømme tanken pga det. Men vi fant jo ikke ut hvilken ku, uansett hva vi gjorde.

Jeg glemmer aldri den kvelden, når jeg, eksen og begge ungene drakk varm melk fra engangskopper i fjøset, for å finne ut om vi kunne kjenne forskjell Det gjorde vi. På nest siste av 25 kyr

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:48   #105
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:56   #106
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Det er idyllisk på landet ...

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:06   #107
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Gurimalle, nå ler jeg høyt her.

Ser for meg Balanse som briljerer med kunnskapen sin jeg, og alle i forsamlingen er bare sååå imponerte.

Fin tråd.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:31   #108
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Ikke sant det er herlig når man må teste hele flokken?

Vi slet med bismak på melka en gang, og holdt på å måtte tømme tanken pga det. Men vi fant jo ikke ut hvilken ku, uansett hva vi gjorde.

Jeg glemmer aldri den kvelden, når jeg, eksen og begge ungene drakk varm melk fra engangskopper i fjøset, for å finne ut om vi kunne kjenne forskjell Det gjorde vi. På nest siste av 25 kyr

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:35   #109
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Ikke sant det er herlig når man må teste hele flokken?

Vi slet med bismak på melka en gang, og holdt på å måtte tømme tanken pga det. Men vi fant jo ikke ut hvilken ku, uansett hva vi gjorde.

Jeg glemmer aldri den kvelden, når jeg, eksen og begge ungene drakk varm melk fra engangskopper i fjøset, for å finne ut om vi kunne kjenne forskjell Det gjorde vi. På nest siste av 25 kyr

Jeg ser det for meg

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:36   #110
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Åh! Jeg gleder meg til lunsjpausen med alle nerdekollegene i morgen.
Men hvordan skal jeg tilfeldig komme innpå kukontrollører og inseminører, tro?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:39   #111
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Det vil være naturlig å starte med hvordan de synes melken smaker.
_god på smalltalk_

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:45   #112
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Eller du kan spørre henslengt om folk foretrekker å lage smør eller rømme av fløten som er skilt fra melken. Det burde få praten i gang rundt lunsjbordet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:45   #113
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Det vil være naturlig å starte med hvordan de synes melken smaker.
_god på smalltalk_

Selvsagt!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:49   #114
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Åh! Jeg gleder meg til lunsjpausen med alle nerdekollegene i morgen.
Men hvordan skal jeg tilfeldig komme innpå kukontrollører og inseminører, tro?

"Syntes dere det var en bi-smak på smøret idag? Montro om det smøret har....." Og vips har du det gående

Lærerik tråd dette

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:51   #115
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Fantastisk avslutning på kvelden, å lese denne. :går smilende og legger meg:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:10   #116
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Jeg kom på en ting, Floksa; har du hatt fôrskifte eller beitebytte i det siste? Jeg synes jeg kan smake veldig godt når de går fra høy, silo og kraftfor/mel til utebeite. Særlig synes jeg beite med raps og kløver gir stor smaksending de første dagene. Du kan i grunnen se det på avføringen også, som blir grønnere og bløtere, enn den typiske brune halvfaste kumøkka. Det er bare i bytteperiodene jeg merker forskjell, det virker som de normaliserer melkesmaken etter noen dager etter fôrbytte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:14   #117
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Bare 1 time og 15 minutter til lunsj. *øver på åpningsreplikker*

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:18   #118
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Ikke sant det er herlig når man må teste hele flokken?

Vi slet med bismak på melka en gang, og holdt på å måtte tømme tanken pga det. Men vi fant jo ikke ut hvilken ku, uansett hva vi gjorde.

Jeg glemmer aldri den kvelden, når jeg, eksen og begge ungene drakk varm melk fra engangskopper i fjøset, for å finne ut om vi kunne kjenne forskjell Det gjorde vi. På nest siste av 25 kyr

:btdt: heldigvis slipper vi unna denne gangen, blir å shalme alle sammen og se hva vi kommer fram til... Også får vi se om det blir speneprøver av alle eller bare de som slår ut....

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er idyllisk på landet ...



Sitat:

Jeg kom på en ting, Floksa; har du hatt fôrskifte eller beitebytte i det siste? Jeg synes jeg kan smake veldig godt når de går fra høy, silo og kraftfor/mel til utebeite. Særlig synes jeg beite med raps og kløver gir stor smaksending de første dagene. Du kan i grunnen se det på avføringen også, som blir grønnere og bløtere, enn den typiske brune halvfaste kumøkka. Det er bare i bytteperiodene jeg merker forskjell, det virker som de normaliserer melkesmaken etter noen dager etter fôrbytte.

Nei, de går på samme type beite (inngjerdet utmark med litt innmark) og har gjort det i hele august. Og bismaken har vært der siden jeg begynte å lage smør i vinter. Litt av og på, men alltid litt til stede. Og det rimer med celletallet. Jeg kjernet nemlig opp fløte fra sinmelk og endte med å kaste 4 kg smør En skulle jo tro jeg hadde skjønt sammenhengen da.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:25   #119
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Hva er shalme?
Jeg digger denne tråden. Jeg har sinnsykt bratt læringskurve om kyr og melk og smør og smak og kukontroll og sånn. I like!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:50   #120
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmelaget smør med bi-smak

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Bare 1 time og 15 minutter til lunsj. *øver på åpningsreplikker*

Avventer rapport

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
inseminør, kukontroll, kuleleddet dukkeforum, kumøkk, kuting, porrig, propping, romvesen, sie jur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no