Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 08:47   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg har bestilt en Kitchenaid kjøkkenmaskin, en sånn standard type. Hvilket tilbehør anbefaler du? Har du kjøpt mye ekstra, eller bruker du bare standardtilbehøret som fulgte med?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 08:55   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg bruker kun standartingene som fulgte med og min eltekrok flasser. Må vel søke i nettjungelen for å finne en ny.

Spent på om du får noen spennende svar. Kanskje det finnes noe fantastisk smart som jeg plutselig trenger.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 09:05   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg bruker juicepressen og rivjernet og pølsehornet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 09:16   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Kvern og rivejern bruker jeg masse, juicepresse innimellom. Jeg har fått pølsetilbehøret, og gleder meg til å bruke den. Neste på lista er iskremdelen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 09:21   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg bruker kun originaltilbehøret. Jeg har rivjern, kjøttkvern og pølsemater. Det brukes sjelden. Juicepressen er for tungvint i bruk, er erstattet med juicer, så den er aldri i bruk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:07   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Ekstra bolle i glass, kjekt når man baker ting der flere ingredienser skal piskes. Har iskrem ollen også, brukes sjelden.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:28   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg har kjøpt K-krok, det er den jeg bruker aller mest. Ellers har jeg isbollen og kjøttkvern som hører til, men det har jeg aldri brukt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:30   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Så rart, jeg ser K-krok er på bildet ditt, men det fulgte ikke med min maskin. Jaja, det er og blir en mandagsmaskin så det er vel ikke annet å forvente. Og kroken selges jo utenfor.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:31   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Så rart, jeg ser K-krok er på bildet ditt, men det fulgte ikke med min maskin. Jaja, det er og blir en mandagsmaskin så det er vel ikke annet å forvente. Og kroken selges jo utenfor.

Hva mener du med mandagsmaskin? Og hva bruker du K-krok til? :grønn:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:32   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hva mener du med mandagsmaskin? Og hva bruker du K-krok til? :grønn:

Eltekroken bruker du til deiger, K-kroken til rører, og vispen til å piske. Husk at vispen ikke skal i opvaskmaskinen, den kan slå seg. K-krok fulgte med min.

Jeg har bare standardtilbehøret, men ønsker meg K-krok med sånn slikkepott som drar seg langs kanten på bollen, glassbolle; for da er det lettere å se om det ligger noe igjen i bunn også ønsker jeg meg kjøttkverna med pølsehornet, men det er så dyrt så jeg har ikke tatt meg råd til det ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:33   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Skulle til å lage en lignende tråd!

Noen som har foodprosessoren som hører til? Er den ok?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 10:40   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg bruker standardutstyret, men har også riveutstyret som var ekstrautstyr. Har brukt dette i snitt flere ganger i uken i snart 10 år. Har også kjøttkvern og noe andre greier i en annen ekstrauststyrspakke som har ligget i skuffen i ubrukt i 8 år ... Og ismaskintilbehør som har ligget ubrukt i 1 år. Men det skal jeg jammen gjøre noe med allerede i dag!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:04   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg har en annen maskin. Ønsket er det uansett. Jeg kunne tenke meg å ha to boller.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:26   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Nå har jeg Kenwood, ikke Kitchen Aid, men jeg bruker blenderen i tillegg til alle vispene og krokene som fulgte med.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:28   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg bruker kjøttkvernen hver høst i jaktsesongen. Ellers bruker jeg standardutstyr. Har det meste, men det blir mest bare liggende i skapet....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:39   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg har mandagsmaskin i den forstand at den skrangler litt. Det er en strammeskrue som ikke er helt riktig så krokene alltid gå rned i bollen (til tross for justeringer og tre ganger på verksted) slik at eltekroken blir slitt og den "hopper" på benken. Men som sagt, jeg har ikke hørt at det er noe problem med Kitchenaid generelt altså, det er bare jeg som har vært uheldig med min.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 12:40   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Jeg ønsker meg også en k-krok med slikkepott, men den koster over 800 spenn!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 13:01   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg ønsker meg også en k-krok med slikkepott, men den koster over 800 spenn!

Misforstår jeg hva slags krok dette er? Jeg mener jeg kjøpte min på tilbud hos Kitchn for 49, men full pris var ikke i nærheten av 800. Den er forøvrig veldig mye bedre enn den som følger med.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 17:01   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg ønsker meg også en k-krok med slikkepott, men den koster over 800 spenn!

Nei, den koster 400 ca, og er gull verdt!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 18:10   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nødvendig tilbehør til Kitchenaid kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, den koster 400 ca, og er gull verdt!

Hva bruker du den til?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no