Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York - gi meg dine beste tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-17, 15:05   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

2 queen senger fungerer helt fint for min familie på 4. Sengene er bare marginalt smalere enn dobbeltsenga hjemme. :er i USA nå, men ikke i NY:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 15:24   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Tusen takk for mange tips!

Vi tenker å reise alle 4 i påsken 2018. (da er guttene nesten 16 og 13). Vi tror det blir NY, men har også snust på andre steder i USA. Men vi har nok bare en uke. Alternativet er sommerferien, men jeg orker ikke NY i sommervarme.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 15:34   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Drar 13.10, når drar du?

Samme dag! Med SAS. Jeg er hun livredde som må ruse seg på vin før avgang.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 16:28   #24
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Samme dag! Med SAS. Jeg er hun livredde som må ruse seg på vin før avgang.

Jeg også. kl.11.10?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 16:30   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 17:56   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

jeg orker ikke NY i sommervarme.

Ja det var temmelig hett, vi gikk bare rundt og febrilsk lette etter skygge den ene dagen. Vi var der i slutten av juli. Drar vi tilbake neste sommer blir det rett etter bryllupet 9. juni så da er det kanskje ikke like varmt, men vi får ta det som det kommer. Det var litt uutholdelig til tider, men gikk greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 21:10   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kult! Da MÅ vi faktisk møtes!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 21:25   #28
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Skal bo i leilighetene til Sjømannskirka. Bestilt bord på Riverside café en dag ihvertfall. Ellers har jeg aldri vært der før, men ene venninna er reiseleder.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:24   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, hotellrommene er små, som regel står det størrelse. Greit å kunne ha plas til koffertene. Sjekk også hvilken type seng det er på rommet.

I NY er man jo ikke på rommet så det gjør ikke noe. Har forresten ikke hatt mindre rom der enn andre steder i USA.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:25   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

En jeg er venn med på FB er der nå og bor her.
https://www.facebook.com/pg/DTTimesS...=page_internal

Midt i smørøyet men mye bråk og trafikk og blinkende neonlys overalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:39   #31
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Skal bo i leilighetene til Sjømannskirka. Bestilt bord på Riverside café en dag ihvertfall. Ellers har jeg aldri vært der før, men ene venninna er reiseleder.

Å, dere skal bo der? Var en jeg reiser med som foreslo det også. Ble hotell på oss, The Gotham Hotel.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:41   #32
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Blir bra uansett. Har et par netter på hotell, vi også. Leilighetene var opptatt.

Har fått anbefalt helikoptertur, men det tør ikke jeg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:44   #33
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Blir bra uansett. Har et par netter på hotell, vi også. Leilighetene var opptatt.

Har fått anbefalt helikoptertur, men det tør ikke jeg.

Nei, det skal ikke vi heller. Hadde ikke turt det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 03:31   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I NY er man jo ikke på rommet så det gjør ikke noe. Har forresten ikke hatt mindre rom der enn andre steder i USA.

vi har tidligere hatt noen veldig små rom, så små at det ikke var plass til å legge ut ene delen av kofferten på gulvet, kanskje med unntak av badet, en gang.

Den her gangen så har vi ofte latt tenåringen få slappe av en time eller to på rommet når vi voksne har gått tur alene. Det har egentlig vært veldig greit. Deretter eller før og etter så har han vært med på alt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 18:11   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Hvordan har dere hatt det, Karamell?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 18:13   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Vi har hatt en fantastisk tur! Gjort veldig mye av det vi hadde tenkt, ja omtrent alt, kanskje med unntak av spesielle spisesteder. Det ble heller prioritert måltider i nærheten av der vi var/ og bodde fremfor reisevei der.

Jeg skriver mer senere. Nå er jeg sjukt jetlagged.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 20:53   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - gi meg dine beste tips

Skal prøve å summere opp hva vi har sett og gjort.

Vi har bodd i Greenwich Village, nærmere bestemt Washington Square hotel ved Washington square garden. Et veldig greit støk å bo i dersom vil bo rolig, ha tilgang til mange, mange spisesteder og samtidig bo i nærheten av sentrale subwayer. Hotellet er ganske rimelig i NY standard, ligger ved parken rett ved den ene enden av 5th avenue. Parken har en del arrangementer og ellers mye performance å se på. Bare noen stopp på undergrunnen og man er i gryta. Hotellet er i art noveau-stil eller art deco (jeg er litt usikker her) og er lite og ikke typsik amerikansk på mange vis.

Vi besøkte:
- Lady Liberty og Ellis Island. Tips: kom kl 9 når det åpner eller velg fastlane! Vi sto i kø fra kl 10-13 for å komme ombord på fergen.
- Top of the rock på morgenen. - Ingen kø og en flott opplevelse.
- Ground Zero og 9/11 memorial museum. Og One world tradesenter (utenfra). Pluss The ocolus i Westfieldsenteret. Litt kø, men en fin og sterk opplevelse (97/11).
- Wall street når vi først var der nede.
- Sykkeltur i Sentral Park i fint, varmt vær. Veldig flott!
-Tur på The high line. Litt crowdet, men fint vær.
-Time Square og daglys og i mørke.
- Macys flower show i anledning på påske
- Empre State Building i mørket. En del kø og mye mer folk, samt trwngere enn på Topp of the Rock. Fint å se mørket.
- Gikk over Brooklyn Bridge i mørket fra Broklynsiden en kveld og så var vi i Brooklyn Bridge park en gang på formiddagen. Spiste Lobster roll og is.
Så The flat Iron building, Grand Central, og en del andre kjente høye bygg.
-Mann og guttene beøkte NY motorshow (eller hva det heter den utstillingen som er der nå, men masse dyre biler) alene når jeg gikk alene på 5th. av.
- Mann og barn besøkte også American museum of natural history en ettermiddag når jeg ikke orket å gu ut igjen ...
- Ellers generell trasking og sett gater, parker og spist litt ymse steder og ulik type mat.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no