Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-20, 01:34   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

17 åringen har ikke sommerjobb, men har likevel behov gir/ønske om å tjene litt penger. Vi tenkte vi kunne bidra med småjobber vi trenger å gå gjort. Vanligvis ville vi utført disse oppgavene selv. Det er ulike engangsoppdrag, som å grave hull til planter, male hus osv. Men hva er OK timelønn for en 17-åring som bidrar/jobber hjemme?

Vi har forsåvidt også samme diskusjon for 11 åringen / hva bør vi gi i timelønn der?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 07:49   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Vi har gitt fastpris vi, på feks malejobber. Fordi de somler...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:14   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har gitt fastpris vi, på feks malejobber. Fordi de somler...

Samme her.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:27   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har gitt fastpris vi, på feks malejobber. Fordi de somler...

Vi også har gitt fastpris til både vårt avkom og leieboeren vi hadde en stund. Av samme grunn. Jeg har en et-to år gammel prisliste et sted. Kan finne den fram i kveld hvis du vil.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:31   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi også har gitt fastpris til både vårt avkom og leieboeren vi hadde en stund. Av samme grunn. Jeg har en et-to år gammel prisliste et sted. Kan finne den fram i kveld hvis du vil.

Gjerne!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:33   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Min 17-åring har hatt flere "ordentlige" jobber de siste par årene, felles for alle er at han har hatt 119 kr/t.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 18:56   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Her er sånn omtrentlige priser for oppgaver vi satte leieboeren til. Det var vel så mye snakk om oppdragelse. Håper denne er til hjelp.

Vedlagte filer
Filtype: pdf Husoppgaver-FP-priser.pdf (14,0 KB, 75 visninger)
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 11:38   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Har hatt fastpris, og har prøvd å beregne tiden det tar. Som utgangspunkt mener jeg mine ikke skal ha mer enn 100-120 kr timen-ish, fordi de skal være avlønnet hjemme som de kan forvente som ufaglært mindreårig i vanlig jobb.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 11:41   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Jeg har satt timelønn til 100,- på 15-åringen og 150,- for 18-åringen. Det er litt lavere enn eldste tjener på sommerjobben, men det er ok.

Det er timepris på småjobber og fastpris for større.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 11:56   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Jeg husker enda den sommeren broren min og jeg skulle male låven hjemme. Kloke foreldre bestemte at vi fikk betalt per kvadratmeter malt. Jeg tjente mye mer enn broren min den sommeren. I tillegg fikk vi regnetrening for vi måtte selvsagt regne ut arealet malt. #lærerbarn

Vi hadde nok gått for fastpris vi også. Sånn at timelønnen ved passe effektiv jobbing ble rundt 100-120 kr.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 14:17   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Dobbelt


Sist redigert av Bloppy : 10-05-20 kl 14:20. Årsak: Dobbelt
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 14:19   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Her er sånn omtrentlige priser for oppgaver vi satte leieboeren til. Det var vel så mye snakk om oppdragelse. Håper denne er til hjelp.

Oii. Det var veldig generøse priser. Hadde bare jeg fått kr 300,- for hver gang jeg vasket bad, eller kr 200,- for hver middag jeg laget.

Poden får fast kr 100,- i uka. Hans eneste jobb da er å ha kontroll på oppvaskmaskinen. Ellers får han rundt kr 100,- i timen for andre oppgaver han utfører. Som gressklipping, kantklipping, klipping av hekk og sånt.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 15:28   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timelønn for 17-åring som jobber for mor og far

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Oii. Det var veldig generøse priser. Hadde bare jeg fått kr 300,- for hver gang jeg vasket bad, eller kr 200,- for hver middag jeg laget.

Poden får fast kr 100,- i uka. Hans eneste jobb da er å ha kontroll på oppvaskmaskinen. Ellers får han rundt kr 100,- i timen for andre oppgaver han utfører. Som gressklipping, kantklipping, klipping av hekk og sånt.

Jeg kan være enig i at prisene var litt, men ikke mye generøse. Det var snakk om en 19-åring uten slekt i live. Det var selvsagt ikke snakk om betaling for å rydde etter seg, holde orden på eget rom, daglig matlaging osv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no