Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tortillavarmer til stekeovn

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 08:42   #21
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg varmer tortillaene i stekepanne - to og to sammen. :hjelpsom:

Har ikke mikro, og liker ikke ovnsoppvarmede torillas så veldig godt.

Akkurat sånn.
Er det mange som skal spise legges de i stabel godt innpakket i et par kjøkkenhåndklær i påvente av å bli servert.

Mikrovarmede eller stabelvarmede lefser kan ikke måle seg med pannevarmede.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 09:03   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du spurte hva vi gjør.

Regna med at dere skjønte av dere selv at det var relatert til stekeovn, siden ordet «stekeovn» var nevnt to ganger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 09:19   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg legger mine i kjøkkenhåndkle i ovnen. 200grader. Funker finfint.

Blir lefsene tørre da? Jeg har tenkt at folien holder på en del av fuktigheten (for den øverste og nederste er jo tørr selv i folie).

Vi bruker folien mange ganger før den kastes, så jeg har ikke tenkt på dette som noe stort problem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 10:48   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Vi varmer som sagt rett i ovnen, og varmer ikke ny runde før alle er klar. Har vi besøk, så bruker vi alufolie for å kunne varme og holde mange varme på en gang.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 11:08   #25
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Alufolie kan brukes mange ganger - jeg forstår ikke problemet.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 11:10   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Joda, men det kommer et punkt hvor alufolie ikke kan brukes flere ganger, og da er det tross alt mer miljøvennlig å finne en annen løsning. Alufolie har ikke et godt miljøregnskap i fremstilling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 11:19   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Fikk tips her forleden om at tortillaen ble 1000 (ja!) ganger bedre om man varmen dem på en stekepanne 10 sekunder på hver siden. Det stemte. Virkelig. UTROLIG mye bedre både smak og konsistens, så ingen tortillavarmer i verden får meg tilbake til å varme i ovn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 11:19   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Det går an å sy tortillavarmer i stoff som jeg vet kan brukes i stekeovnen samt vaskes på 60 grader, og jeg har prøvd å finne igjen linken uten hell.
Den brettes ut som en slags konvolutt, og består av egnet stoff, mener det var brukt en platevatt som tåler høy varme, men jeg husker altså ikke detaljene.
Det irriterer meg, for jeg hadde planer om å sy den selv. :ikkehjelpsomidetheletatt:

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 13:35   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fikk tips her forleden om at tortillaen ble 1000 (ja!) ganger bedre om man varmen dem på en stekepanne 10 sekunder på hver siden. Det stemte. Virkelig. UTROLIG mye bedre både smak og konsistens, så ingen tortillavarmer i verden får meg tilbake til å varme i ovn.

Men hvordan holder du dem varme da?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 14:29   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Men hvordan holder du dem varme da?

Vi lager dem fortløpende. Det går jo så fort. Riktignok er vi bare tre personer, verre med en hel storfamilie såklart. Vi stekte de tre første og la dem på tallerknene. Spiste. Så tok vi en pause der vi laget tre til etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:49   #31
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi lager dem fortløpende. Det går jo så fort. Riktignok er vi bare tre personer, verre med en hel storfamilie såklart. Vi stekte de tre første og la dem på tallerknene. Spiste. Så tok vi en pause der vi laget tre til etc.

Skjønner! Takk for svar.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 12:53   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Etter all snakket om stekepanne så måtte det jo bli fajitas til middag i går Så da kan jeg melde om at vi heller ikke kommer til å gå tilbake til å varme i ovn (hytta) eller mikro (hjemme). Nå ble det jo sånn ordentlig godt!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 12:56   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Etter all snakket om stekepanne så måtte det jo bli fajitas til middag i går Så da kan jeg melde om at vi heller ikke kommer til å gå tilbake til å varme i ovn (hytta) eller mikro (hjemme). Nå ble det jo sånn ordentlig godt!

Jaaa!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 00:09   #34
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg har spist taco hos noen som hadde denne, da varmet man opp lefsene i den i ovnen og satte den på bordet.
https://www.kitchn.no/nettbutikk/kjo...varing/161426/

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 00:22   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Ja, har sett den, men syns den tar for stor plass.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 10:35   #36
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg har lett etter det samme uten å ha funnet noen god løsning. Det som fins er for mikro, for tungt og plasskrevende eller beregnet til å varme lefsene etter at de har kommet ut av ovnen. Utrolig at ikke noen har sett det kommersielle potensialet i å lage et produkt som 1 million nordmenn trenger hver fredag kveld ...!

Men liefje sitt innlegg fikk meg til å lure på om det ikke like gjerne kunne vært gjort i en vanlig ildfast gryte med tett lokk på? Jeg har Eva Trio gryter og lokk som hører til. Jeg kan rapportere hvordan det går neste fredag.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 11:32   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

De som har sånn takke til å steke lefser på (kanskje bare mamma som har sånn), kan sette den på bordet og steke på den.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 12:00   #38
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg prøvde å varme tortillaene i stekepanne i går, men jeg syns ikke det ble spesielt godt.

Kan dere som får det til gi med en teskje-oppskrift? Hvor varmt, hvor lenge osv.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 12:09   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Varm panne, men ikke så varmt at det svir seg. 10 sekunder på hver side

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 12:13   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Når jeg virkelig skal lage stas-taco, så lager jeg tortillas selv. Men det er bare sånne bittesmå, og det er i grunn bare jeg i familien som liker dem. Man kan smushe dem flate med en stekepanne også.

I Oslo selger helsekosten på Gunerius mye god mexicansk mat, blant annet tacolefser som virkelig er noe helt annet enn Santa Maria. Om du ikke har en forhandler i nærheten, kan du bestille herfra.

Jeg lager en fantastisk chipotle mayo med denne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no