Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2018

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-18, 19:50   #61
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Noen som vet at når på året syrinhekker bør beskjæres? Nå når de akkurat har fått knopper, eller til høsten?

Du må ikke kutte i syrin nå før blomstring altså for da mister du blomstringen på de grenene. Så vent til etter blomstring.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 19:53   #62
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Da vi hadde maur i fjor, kjøpte jeg to åtebokser på Jernia. Det tok knekken på dem. De valfartet til boksene da de først fikk snusen i dem, tok med seg søt og giftig mat tilbake til tua og tok livet av hele greia.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 19:56   #63
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Sukk. Fortsatt masse snø i hagen her. Men snart!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 21:30   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Oj, har vært borte i helga og det har skjedd litt her i hagen. Det vil si at det er blitt litt mindre snø, og jeg kan se et par tulipaner som er på vei opp langs husveggen.

Hva var det jeg sa? Plutselig skjer det og da går det fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 21:31   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva var det jeg sa? Plutselig skjer det og da går det fort.

Men jeg har en god meter med snø over brordelen av hagen altså. Det er ikke mye som minner om vår der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 21:32   #66
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Da vi hadde maur i fjor, kjøpte jeg to åtebokser på Jernia. Det tok knekken på dem. De valfartet til boksene da de først fikk snusen i dem, tok med seg søt og giftig mat tilbake til tua og tok livet av hele greia.

Åtebokser funker fint, men jeg vil ikke ha gift der jeg dyrker spiselige ting.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 09:39   #67
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Åtebokser funker fint, men jeg vil ikke ha gift der jeg dyrker spiselige ting.

Eg anbefaler å blande melis og potetmel mot maur. Dei døyr av potetmelet, så det har same effekt som åteboksane. Eg har brukt det på hytta, for å unngå gift på plasser med små barn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 10:13   #68
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Det var så varmt på kvelden på onsdag så jeg satt ute og pottet om det jeg har sådd.
Har fått 10 tomatplanter av en nabo som har drevet de frem så nå er de også i større potter.

Plutselig var snøen borte i hagen og vi har fått frem syklene som har stått under trappa.
Tulipanene har kommet litt opp og alt er i gang. Herlig.
Håper det blir like flott vær denne helgen som det var sist helg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 10:23   #69
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Meldt strålende vær imorgen ihvertfall.

Mulig tur til Hagemesse idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 12:03   #70
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har vært på Hagemessa. En kort tur, men jeg rakk å handle litt frø og utstyr. Fordelen med ikke å reise med bil er at man er nødt til å begrense seg noe.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 13:26   #71
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Har så lyst til hagemessebesøk, men fikk det ikke til i år. Ungenes kamper, kakelotteri og kioskvakt kommer først.

I helgen skal de siste bedene ryddes og få litt ny bokashijord på toppen. Georginer skal i jorda og erteblomster og ringblomst skal direktesåes. Tipper vi sår reddik og ruccula og. De smaker best før der blir for varmt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 15:10   #72
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Det er vår i hagen! Snøen har smelta, i hvert fall på øverste del av hagen, og på terrassen. Litt for vått til at jeg får gjort noe der i et par dager til, men nå nærmer det seg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 17:01   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Ja, mindre snø nå, men ikke borte. Hva kan heg plante ute til den 12. mai som finnes i orange eller ev gult eller rødt? Herremannen vil ha orange pynt til konfirmasjonen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 20:04   #74
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Tagetes er jo gule/oransje. Stemor finnes også i gult/oransje. 12.mai i Osloområdet vil jeg tro du kan gå på hagesenteret og velge og vrake i sommerblomster.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 20:13   #75
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har kjøpt 10 sekker jord og 2 sekker kukompost i dag. Og en rabarbra! Har fått tak i to svære palmer som jeg fikk gratis som har uforutsigbar levetid. Ellers har jeg sådd agurk nå.

Ute i drivhuset har jeg nå mye nellik, cosmos og leanderklokker er også ganske store fine planter. Kål har blitt stor og klar for omplanting, spørs om jeg ikke må gjøre det i morge. Og så har vi jo disse dillionene med solsikker som må ordnes med.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-18, 12:26   #76
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg funderer på hva jeg skal ha i pallekarmen i år. Noen forslag? Det ser ut som om jordbærene har overlevd. Jeg vil ha noe spiselig. Sist hadde vi spinat. Vurderer noe salat. Forsøkte gulrøtter. De spirte, men ble aldri store.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-18, 23:23   #77
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har spist min første selvdyrkede reddik i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-18, 00:27   #78
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har stått på Hagemessen i 2 dager og fått anledning til å titte litt rundt. Det er så utrolig mye lekkert!! Får se om jeg tar en runde på slutten av dagen i morgen, pleier å være endel utstillinger som selges da...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-18, 10:40   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Vi har et epletre som nok må sage ned i år. Lurer på hva vi skal ha der i stedet. Jeg er ikke så opptatt av at det skal være frukttre, men det må blomstre. Treet står rett utenfor kjøkkenvinduet, så det er jo på et vis et dekorativt element inne også.

Men fikk kjøpt nye hagemøbler i går da

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-18, 10:48   #80
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Vi fikk ute hagesofaen i går og slanget oss der med rosévin i sola.
Tror vi ( minsta og jeg) skal plante idag og så frø.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no