Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hilsekultur - når hilser du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-18, 20:17   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg ser på folk, ser de ikke tilbake, hilser hverken jeg eller de. Jeg nikker og smiler for det meste. Føler meg litt uglesett i treningstøy på sykkel, men blir overrasket over at markafolk er hyggelige og hilser for det. Nå er jeg en hensynsfull pyse som sliter bremser. Sammen med barn eller lånehund hilser og snakker vi en god del med kjente og fremmende.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-18, 20:57   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg hilser når jeg er på tur på et sted med lite folk. Jeg hilser ikke i påskefjellet sånn det ser ut nå, foråsiresånn. Og så hilser jeg på folk jeg møter som har hund som vil hilse på min. Jeg har en hund som vil hilse på absolutt alle hunder han møter, så vi avventer den møtende hunden. Han får først lov til å hilse hvis eier signaliserer at det er greit.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-18, 22:02   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg hilser ikke i marka. Unntatt når vi er på en liten sti på ski for der må den ene ut til siden når man møtes, det er så smalt på stien. Jeg hilste alltid på alle på fjellet tidligere. Nå er det så mye turister der at jeg omtrent har gitt.opp. De fleste hilser ikke tilbake.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-18, 22:26   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Folk hilser ikke (der vi var)i skiløypene i Hallingdal. Det forhindret meg dog ikke i å smile og nikke og si hei. Trenger ikke være mer enn det?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 00:29   #25
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg gjør litt ulik form for hilsing avhengig av hvor jeg er.. på "bygda" der slekten er fra er det hei til alle, alltid. I skogen og på fjellet er det nikk-smil-kombo, jeg er litt dårlig på "hei", men snakker gjerne om andre snakker først. Generelt på tur: Hilsing på alle hundeeiere når jeg går med hunden, ikke hilsing når jeg går forbi ukjente på vei til bussen.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 00:52   #26
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Hilser sporadisk i marka. Rekker ikke hilse på alle på slike fine utfartsdager som vi har hatt nå. Hilser ikke på daglige turer langs vei og sti.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 15:58   #27
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Eg smiler og nikker som regeler, og svarer hei tilbake, dersom dei gjer det først. Skjer helst når eg går turar rundtom her og på små fjellturar. I oppmerka treningsløype som mange bruker daglig blir det ikkje helst.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 19:16   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Hilser på tur med bikkja når vi møter andre med hund, hilser på sykkel (men kondomdresslandeveisgutta hilser ikke tilbake hvis man kjører mtb, bare racer eller til nød cyclocross), på skitur, på lokalstranda, på fotballpub.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 21:54   #29
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg tenker som Polyanna - jo færre folk og jo lengre til fjells jo høyere hilsefaktor. Jeg hilser på de to traverne vi møter ned fra Løvstakken er hustrig oktoberlørdag, men ikke på de 100+ folka som er ute og går på Fløyen en søndag i mai.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 22:34   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg hilser på alle i bygda og på øya hvor Nordhuset er. Dessverre kjenner jeg ikke igjen halvparten en gang, jeg har rett og slett ikke anlegg for å huske folk. Når jeg går tur der jeg bor til vanlig, hilser jeg på de fleste, men ikke mer enn et nikk og et smil. Jeg smiler forresten til folk jeg møter både i nærområdet der jeg bor og ofte på vei mellom togstasjonen og jobben, når jeg er i humør til det. Forbausende ofte får det folk til å lyse opp selv om både de og jeg vet at vi aldri kommer til å se hverandre igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 22:37   #31
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Jeg hilser kun på folk jeg kjenner og hvis jeg møter andre biler på trange parti og de stopper opp for å vente :Vestlandet:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 00:18   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilsekultur - når hilser du?

Man kan aldri hilse for mye.

Men en ting som irriterer litt (litt. Trykk på litt) er at ofte når mann og kone går ute på sti så går som oftest mannen foran. Det gjør vi også. Og hvis jeg går bak mannen så hilser folk på ham og ikke på meg. Så derfor hilser jeg ofte på nr. 2 i følget, og ikke frontfiguren. For å "shake it up a bit".

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no