Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 00:16   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

HER

Reagerer litt på at Drageløperen fremstilles som en slags actionfilm i traileren. Amir drar tilbake til sitt gamle hjemmland for å redde sin bestevenns sønn.

Bare meg som tolker det slik?

Action var kanskje litt å ta i, men akkurat nå tror jeg filmen har en helt annen vinkling enn boken

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 00:39   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Jeg syns faktisk den så ut som jeg har sett i hodet mitt, og det er en blanding av drama og action. Fikk veldig lyst til å se denne.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 00:42   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Jeg har også veldig lyst til å se den, selv om jeg aldri føler at filmene lever opp til bøkene. Eneste er at jeg er redd det er mye voldelige scener i den, hater å se folk bli drept og mishandlet, blir helt dårlig av det.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 00:46   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg har også veldig lyst til å se den, selv om jeg aldri føler at filmene lever opp til bøkene. Eneste er at jeg er redd det er mye voldelige scener i den, hater å se folk bli drept og mishandlet, blir helt dårlig av det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 01:01   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Jeg så traileren for en god stund siden, men kan ikke huske å reagere på den. Boka var til tider ganske dramatisk synes jeg. Blir spennende å se filmen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 09:21   #6
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Joda, men boken for meg handler om veldig mye mer enn turen Amir tar tilbake til Afghanistan for å hente Sohrab. Boken er ikke for meg et amerikansk action eventyr

Jeg har lyst til å se filmen, men jeg blir veldig skuffet om det er lagt mye mer vekt på Amirs tid tilbake i Afghanistan enn barndommen hans sammen med Hassan i Afghanistan.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 09:25   #7
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg har også veldig lyst til å se den, selv om jeg aldri føler at filmene lever opp til bøkene. Eneste er at jeg er redd det er mye voldelige scener i den, hater å se folk bli drept og mishandlet, blir helt dårlig av det.

Sånn er jeg også. Jeg er ekstrem når det gjelder voldtekter på film, da må jeg faktisk bare gå ut av rommet for det orker jeg ikke å se på i det hele tatt.

Tror kanskje dette er en film jeg må se hjemme, ikke på kino. For trist og vond regner jeg med at den er uansett hvilken vinkling de har.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:11   #8
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Nå ble jeg skikkelig skuffa... hadde håpet på å se "årntlige" drager!!!

Drageløperen - Dragon runner.... Nei det var det ikke....

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:59   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

Jeg har ikke fått lest boken enda (ventelisten er enorm på biblioteket), men nå gleder jeg meg til filmen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:26   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Nå ble jeg skikkelig skuffa... hadde håpet på å se "årntlige" drager!!!

Du har ikke tenkt over den engelske tittelen The Kite Runner altså?














__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:26   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Jeg må jo se den, men antar at jeg vil bli skuffet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:36   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

Denne når garantert ikke opp i kampen om min oppmerksomhet, siden en av filmanmelderne jeg stoler mest på, Keith Phipps i A.V. Club, konkluderte sin omtale med følgende:

«It's okay to be manipulated, so long as you don't feel the strings being pulled. Here the tug is constant, and constantly distracting.»

Det ser derfor for meg ut til at filmen forsterker de tingene jeg likte minst med boken. Men filmen har jo fått mye god omtale også, og min erfaring tilsier at det mer skyldes at folk liker forskjellige måter å fortelle historier på enn at Phipps tar feil.

Ben "enlightenment through puppetry" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:11   #13
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

Sitat:

Though it shifts gear from a film about the delicate relationships between children of different backgrounds to an immigrants-in-America story to finally an awkward action film....

Det var akkurat det jeg var litt redd for(hvis jeg tolker Phipps riktig?!) Forstår at det blir noe action men..

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 12:12   #14
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Drageløperen(actionfilm ?!) - traileren

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Du har ikke tenkt over den engelske tittelen The Kite Runner altså?


Jeg så den norske tittelen før jeg så den engelske...

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 12:32   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drageløperen(actionfilm?!)-traileren

"Hestehviskeren"

"Drageløperen"

Det er ikke annet en logisk at det bør være en drage eller to med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no