Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 19:13   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Jepp, endelig skal vi flytte inn i egen leilighet, guttungen (6) og jeg.
Her skal jeg skrive om flytteforberedelser og slikt, for de som er interessert i sånne ting.

Mange problemstillinger melder seg, og en av dem er hvor mye juniorsjefen skal få være med og bestemme. Han har endelig kjøpt ideen, det er bare et år siden sist vi flyttet, men jeg prøver å forklare at nå er det siste gang på fryktelig lenge (vi har leid fram til nå).
Han skal endelig få eget soverom. Der vil han ha lilla vegger og lilla gulv. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å pusse opp overhodet, så nå forhandler vi i stedet om gardiner og slikt.
Han ønsker seg Star Wars- gardiner, helst Clone Wars. Har noen sett noe slikt? Eller andre kule gardiner med f.eks. dyr, fisker, fugler, dinosaurer?

Dette blir rommet hans: (Bilde fra annonsen. Klesskapet er borte nå.)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:15   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Hvis tingen er at han vil ha lilla rom, så kan du fikse det med lilla møbler og stæsj uten å male veggene - det virker litt drastisk. Maler du senga lilla, så vil det kanskje være nok i kombinasjon med et par småting til i samme fargen.

Ellers er jeg spent på resten. Tenk at du har fått kjøpt din egen leilighet

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:18   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Og er det ikke noe som heter Stoff og stil i nærheten av deg?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:20   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.556
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Jysk har endel gardiner, det samme med KID. Vi kjøpte gardiner til barnehagen på jysk, mange fine.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:51   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Jysk har endel gardiner til en ikke altfor dyr penge med sånne figurer på

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:57   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Kan du ramse opp litt av hva du trenger og ønsker brukt, så kan sjeg se om vi har noe? Vi har skrivebord + hjørneskrivebord som kanskje kan flytte.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 20:04   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.110
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Jeg følger med!
Jeg vet lite om gardiner. Men på Teknisk Museum har den stor plakat, plastdekket så den er holdbar, med masse forskjellige dinosaurer med navn. S fikk den til bursdagen og elsker den. Kunne kanskje vært noe for veggen?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 20:16   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Kanskje tre lyse vegger og en lilla fondvegg? Erfaringen min er at det er mye kjappere å male en vegg enn ei seng; det er masse kriker og kroker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 20:28   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Gardiner: Ebay - definitivt. Søkte opp star wars curtains nå nettopp, og fikk opp 13 treff - alt fra 9,9 dollar (brukte gardiner) til 89 doller (for sengesett og gardiner)...

Definitivt fondvegg i stedet for lilla seng, tenker jeg også! - Får du han på trua til noe grønt i tillegg, vil jo rommet hans bli skikkelig stilig!



Forøvrig søkte jeg etter dinosaurgardiner på ebay og fikk opp bl.annet disse. Jeg hadde nemlig dette (om enn ufrivillig) som tapet på rommet mitt hos pappa i min pure barndom

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:29   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Takk for mange tips!
Stoff og Stil i kombinasjon med mor med symaskin er saken. Vi så noen gardiner med jungelmotiv på KIDs nettsider i går, de godtok han forøvrig under tvil.
Senga hans er en svær køyeseng i aliminium (?) som antagelig må lakkes, det er nok ikke tingen.

Jeg vil trenge:
-Et skrivebord til voksen
-Ev. et skrivebord til barn
-Vitrineskap (Har sverget at jeg aldri skulle ha noe sånt )
-Bokhyller i fleng
-Kanskje en lenestol
-Diverse barnemøbler
-Et tv-møbel
-Et stk svært klesskap

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:42   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.110
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gremlis endelig-eget-hjem-tråd

Jeg tror kanskje S har matchende jungelsengetøy til gardinene du nevner. Noe for den unge herren din også kanskje.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no