Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie med store barn, 12+

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-17, 12:17   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Spørsmål

Sommerferie med store barn, 12+

Jeg får ikke gjennom min bilferie gjennom Alpene til nord-Italia og vi må gjøre noe som kan være fint for en litt surmulende 15åring som helst vil være for seg selv og ikke bli forstyrret hele tiden... *GÅDD*
Så da utgår lange bilturer.

Jeg har begynt å se på steder/ved en by i Danmark hvor som vi kan leie et hus/leilighet og hvor det kanskje skjer litt, evt sånn at han kan gå litt på egenhånd. Kanskje et sted som det kan være noe gøy for ungdom. Finnes noe sånt eller er alt mest tilrettelagt for de minste?

Kanskje et fint stort resort med et stort badeanlegg og litt store sklier. Eller ihvertfall sånn at vi kan benytte oss av badeanlegget.

Har sett på Blåvand men det blåser nok veldig der hele tiden og det er også slitsomt.

Dere andre med større barn, hvor drar dere på ferie i år, som ikke er sydenland?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:22   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi skal på togrundtur i England, Skottland og Irland med 12- og 14-åring, på deres initiativ. Mine liker veldig godt å reise, men alle ferier er bedre og mindre surmulende om de har vært kraftig involvert i planleggingsprosessen, og har fått bestemme mange ting selv. (14-åringen elsker for øvrig togferie først og fremst fordi hun da får sitte i fred i lange strekk. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:27   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Henger litt her. Jeg tror ikke nå at vi skal på sommerferie med barna i 2017. De skal til USA (uten oss) og jeg tenker nå at det er mer aktuelt med høstferie sammen. Nå må jeg innrømme at jeg ser for meg typisk syden (hadde vært mindre aktuelt om det hadde vært sommerferie)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 11-01-17 kl 15:10.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:41   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

London og Edinburgh. De to eldste ungene som er med er 14 og 17 og gleder seg veldig.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:54   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi skal gjøre akkurat det du ikke kan gjøre, bilferie (men ikke dit du vil, da). For oss funker det veldig fint. Egne telefoner til underholdning og lydbøker etc gjør at det går greit.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 14:15   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Mine liker storbyferie og hele familien er glad i shopping.
Bading er også populært, men ikke i mange timer hver dag. Jeg og mannen liker fine utsikter, solnedganger, fine omgivelser med litt sjel og å ta bilder. Jeg elsker sol og varme.
Vi reiser en liten uke til Kroatia til sommeren, da tror jeg vi får litt av alt.

Blir litt kort reise utenlands siden planen er å få valp til våren.()

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 14:16   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

De siste årene har vi vært på greske øyer og i USA med to store og en mindre. Før det igjen road-trip til Nord-Norge/Lofoten. De har trivdes godt med alt dette. Til sommeren tror jeg det blir Frankrike, da med tiåring og sekstenåring, først Paris, og så biltur ut til vestkysten via litt historiske steder i Normandie. Trur eg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 14:38   #8
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi skal som på campingferie til Sverige som vanlig Stor campingplass, badeland, mye ungdommer, helt i nærheten av en by med mye shoppingmuligheter. Så blir det en uke på Norwaycup.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 16:09   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Trettenåringen sa senest i dag tidlig at at han hadde veldig lyst til å dra til Frankrike i år (igjen) hvis jeg hadde tid til å være med. (Vanligvis henger han og broren med mine foreldre på tur.)

Det blir, forhåpentligvis, hvis jeg klarer å få et par uker sammenhengende fri, da mest sannsynlig Danmark med feriehus og Løveparken og slækking, eller et sted langs rivieraen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 16:17   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Etter lang tids lirking mht. ferieønsker greide jeg å få fjortenåringen til å ytre en mening, nemlig "Italia er jo et sted". Så da skal vi visst til Italia igjen. Usikkert om det er maten eller noe annet som trekker, men mat blir det sikkert uansett, så sånn sett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:28   #11
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

15 åringen er foreløpig med på alt.
I sommer kjørte vi to voksne og tre unge i samme bil over 100 mil til Stockholm og lå i telt i over en uke.
Nå til sommeren skal vi til Italia og gå i Cinque Terre.
I fjor var det cruise i middelhavet med søster, besteforeldre, tante, onkel og søskenbarn.
Ellers er favoritten hennes tradisjonelle charterturer.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:19   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi var på bilferie i fjor - til Italia. Det var vellykka. New York i høstferien var også en hit. Til sommeren skal vi til Spania (som vanlig). Hun skal ha besøk av to venninner i en av ukene, så da regner jeg med at det går bra.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:58   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Takk for svar og tips.
Jeg tror ærlig talt at Dannmark ikke blir det helt store for oss altså.

Har dere menn som ikke er så fryktelig opptattt av å finne ferie? Litt av et press, men det er igrunn helt greit at jeg kan bestemme det meste.
Når jeg spør så vil han til USA og kjøre vestkysten. Det vil jo jeg også det men når det koster 32tusen kun å fly over så sier kontoen nei til det.

Nå har jeg foreslått en uke i fjellet og litt hjemme så en uke til en storby. Det var godkjent gitt. Så nå ser jeg på Barcelona. Evt andre storbyer med bystrand. Vi orker en uke i varmen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:21   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi kjører til England igjen, og leier på Isle of Wight. Den fremtidige 13-åringen får eget soverom i leiligheten.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:27   #15
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Vi har gjort forskjellige ting de siste årene som middelhavscruise, kjørt California rundt og kjørt deler av nordøst av USA. I år har vi flybilletter til Genève (ingen av oss har vært i Sveits) med retur fra Nice. Tror det blir noen dager i alpene (Charmonix har vært nevnt) også tar vi turen over til Italia. Planen er å leie en leilighet siste uka en plass langs kysten i nærhet av Nice.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 23:20   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Hva med å finne feriehus eller hotell ved en av innsjøene utenfor Berlin?`Ved Wannsee er det for eksempel ganske fint å bade og man kan få litt sånn Danmark-ish ferie. Samtidig er det like i Potsdam og Berlin, noe som gir muligheter for masse artig i tillegg.

Det er visst også veldig fint å leie båt og ta seg gjennom kanaler i det området.
Fra Kiel er det ikke lange biten å kjøre heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 16:13   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie med store barn, 12+

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for svar og tips.
Jeg tror ærlig talt at Dannmark ikke blir det helt store for oss altså.

Har dere menn som ikke er så fryktelig opptattt av å finne ferie? Litt av et press, men det er igrunn helt greit at jeg kan bestemme det meste.
Når jeg spør så vil han til USA og kjøre vestkysten. Det vil jo jeg også det men når det koster 32tusen kun å fly over så sier kontoen nei til det.

Nå har jeg foreslått en uke i fjellet og litt hjemme så en uke til en storby. Det var godkjent gitt. Så nå ser jeg på Barcelona. Evt andre storbyer med bystrand. Vi orker en uke i varmen.

Litt sånn ferie hadde vi i fjor, perfekt!
Var på Sjusjøen og gikk i fjellet og koste oss. Var i Beograd på storbyferie og tilslutt trøndelagskysten. Ungene gjør gjerne dette igjen. I år bytter vi Beograd med Kroatia, og Sjusjøen med å leie noe i Sverige eller ved grensa (ved sjøen). Og trøndelagskysten til slutt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no