Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Müsli med lite karbohydrater

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-12, 22:16   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Müsli med lite karbohydrater

Jeg tror jeg har laget den beste müslien ever! :beskjeden:

Det er nok noe mer karber i den enn andre oppskrifter der ute, men den er så god, og så smakfull, at man ikke trenger så mye av den.

2 dl salte peanøtter
2 dl hakkede mandler
2 dl solsikkekjerner
2 dl linfrø
2 dl gresskarfrø
2 dl kokosmasse
2 dl hasselnøtter (hele)
2 dl valnøtter (hele)

1 dl olivenolje
50 gram smør
2 store ss peanøttsmør
En god dæsj søtning
En god dæsj flytende honning
En god dæsj kanel
Litt salt

Evt. LorAnn Caramel

Bland alle nøttene og frøene osv. i en bolle. Smelt så olje, smør, peanøttsmør, søtning, honning, kanel og salt i en kjele, til alt er smeltet. Hell det over nøtteblandingen, og bland godt. Jeg hadde så i et par dråper karamellsmak (LorAnn Caramel).

Hell blandingen utover en bakepapirkledd langpanne.

Stekes på 135 grader, i omtrent 1,5 time.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:51   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Nam, hørtes veldig god ut! Den skal jeg absolutt prøve.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 23:21   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Mmm den har jeg lyst til å prøve, men må kutte ut hasselnøttene da jeg er superallergisk for det. Lurer på om jeg kan erstatte de med macademia eller noe slikt?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 23:28   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Eller pecan!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 23:30   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

jaa det blir sikkert veldig godt

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Eller pecan!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:28   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Åh, så godt det hørtes ut! Tror jeg må prøve denne oppskriften. Honningen har vel endel sukker, kan man kanskje erstatte det med f. eks yacon sirup eller noe annet?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:29   #7
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Eller pecan!

Det er sikkert knallgodt, men jeg tror macademia nøttene har færre karber.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 20:05   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Yacon eller agave tenker jeg funker kjempebra. Jeg bare tok det jeg hadde! Para inneholder også veldig få karber.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:37   #9
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Yacon eller agave tenker jeg funker kjempebra. Jeg bare tok det jeg hadde! Para inneholder også veldig få karber.

Jeg har begge deler, så kanskje jeg bare tar en liten dæsj av begge to.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 17:35   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Tror dere det blir bra uten honning?
:blir så dårlig i magen av honning:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:04   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Det hørtes kjempegodt ut! Det skal jeg sannelig prøve. Men er vel strengt tatt granola (ristet og søtet), ikke müsli (banket og ikke søtet).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:03   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Tror dere det blir bra uten honning?
:blir så dårlig i magen av honning:



Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det hørtes kjempegodt ut! Det skal jeg sannelig prøve. Men er vel strengt tatt granola (ristet og søtet), ikke müsli (banket og ikke søtet).

Ok da, granola.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:37   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Uansett skal det testes ut! Hva slags søtning brukte du?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:41   #14
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Jeg brukte Tagatesse første gangen, og Sukrin andre gangen.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:44   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Nam, dette høres jo også ut som en super base for hjemmelagde granolabars. Må prøve!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 23:48   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Müsli med lite karbohydrater

Alle nøttene hele? Eller hakket?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no