Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 15:01   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Blir sikkert kjempefint. Vi må få se det ferdige resultatet når du kommer så langt. Finner en bare et godt mønster så kan en jo bruke det om igjen, og det blir så utrolig forskjell på hver kjole bare med detaljene. Blir sikkert veldig fint med strikkede detaljer.

Eller så er et annet tips og ta en annen farge på fleece nederst på armene, da slipper du og legge opp armene. Greit for de som ikke liker sånt i alle fall. *som meg* Da bare klipper du en dobbelt så bred bit som kanten skal være, syr den sammen på kortsiden, bretter den dobbelt og legger den rundt armen på vranga. Syr rundt hele armen og vips ferdig med både armen og veldig fin detaljkant. Lurer på om det er sånne kanter det er på Elinblu sin kjole hun fikk sydd til seg?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:06   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Lurer på om det er sånne kanter det er på Elinblu sin kjole hun fikk sydd til seg?

Ja, det stemmer! Du husker godt. Nå når jeg har begynt å sy litt sjøl, ser jeg at både ermer og hals har gitt sømteknisk relativt enkle løsninger på min kjole. (Jeg har en slik kontraststripe nederst på ermene og en halvhøy hals i samme kontrastfarge.) Det fleecestoffet jeg selv har sydd av, har veldig lite "hold", så det ville blitt vanskelig å få en pen halsringning. (Det er nok mer hold i polarfleecen, altså.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:43   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Stoff er bestilt. Prøver på petrol kjole, ja. Kjøpte også en meter av det grønne, får se om jeg bruker det eller finner et tykt garn jeg kan strikke av.

Gleder meg!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 16:59   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole



Jeg og!

Kanskje du kan strikke en til meg til jul.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:02   #25
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.



Jeg og!

Kanskje du kan strikke en til meg til jul.

Jeg kunne ønske jeg virkelig var en som strikket gaver, guniss. Du skulle stått først i kø. Det lille jeg strikker er imidlertid så dyrebart at jeg beholder alt selv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:03   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg kunne ønske jeg virkelig var en som strikket gaver, guniss. Du skulle stått først i kø. Det lille jeg strikker er imidlertid så dyrebart at jeg beholder alt selv.

Pøfy! Du kommer til å få SKIKKELIG dreisen på det skal du se!
Og så setter du igang! Jeg har klokketro.
Dessuten HAR jeg en strikkagave fra deg allerede.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:09   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg, hjemmesydd kjole

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Dessuten HAR jeg en strikkagave fra deg allerede.

Visst har du det, både du og Peder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no