Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilvalg i Spania

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-15, 19:32   #1
Loyd0
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 1
Loyd0 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bilvalg i Spania

Hei. Jeg har følgende problemstilling jeg trenger hjelp til å løse: Vi skal til Spania 2 uker. 2 voksne og 4 barn (13-11-5-4) og vi skal ha leiebil.
Jeg har booket 1 Ford S-max (eller tilsvarende som det så fint heter) og 1 Opel Vivaro. Vi skal bare ha en av bilene så et valg må tas.
Jeg er vant til å kjøre "stor" bil da vi hjemme kjører Multivan.

Hva anbefaler dere? Liten bil med knapp plass (får vi i det hele tatt plass til alle + tre store kofferter) eller stor bil med masse plass til folk og bagasje...
Høres for meg ut som et lett valg, men det er noe mer utfordrende å kjøre i Spania hvor det virker som at alle former for parkering er tilpasset Fiat uno.

Noen som har erfaringer. S-max scorer høyt på komfort og kjøreglede, men antar at det er måt ut i fra et oppsett som 5 seter.

Takker for alle former for innspill.

Loyd0 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 21:32   #2
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilvalg i Spania

Gå for vivaro, parkering ordner seg alltids. Kjedelig å ha for trang bil.

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 21:47   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilvalg i Spania

S-max har jo veldig liten bagasjeplass dersom du trenger ekstrasetene (og det gjør du jo). Er det et alternativ å kjøre til/fra flyplassen i to omganger?

Vi har hatt stor leiebil i Spania flere ganger. Det går greit, men det kan være litt trøblete med parkering.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 21:57   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.751
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilvalg i Spania

Skal dere kjøre mye med baggasje, eller er det bare til/fra flyplassen, og hvor langt er det?

Du trenger bare det ene setet bak og har da antakelig plass til tre kofferter om de ikke er veldig digre ved å plassere seter optimalt og skvise litt, men jeg ville ikke basert meg på det for mye kjøring, bare sånn transportetappe som ikke varer hele dagen. Om dere stadig skal ha med mye baggasje er s max for liten ved 6 folk tenker jeg, helt klart. Det er en femseter, med to ekstra seter, men da er der ikke baggasjerom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 14:12   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilvalg i Spania

Jeg freser rundt i Spania i en Nissan NV2000 (vi er to voksne og fire barn), og det er jo greit å kjøre såpass stor bil, men jeg synes det er et lite hel.... å parkere. Jeg er vant til å kjøre større bil, og det er ryggekamera på den, men det hjelper liksom ikke når parkeringsplassen er mindre enn bilen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no