Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å skaffe seg hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 22:53   #201
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Elvira er fint det og, ja. Kanskje dere bare må se når dere får henne? Blir det i løpet av januar, eller?

Nei, faktisk allerede 20. desember, litt avhengig av diverse.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:55   #202
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Åhh. Eldste her på snart 8 ønsker seg et dyr over alt på jord, men vi er ikke klare for hund. Katt er både jeg og yngste allergisk mot, så det utgår. Marsvin osv. liker jeg ikke, ikke fugl heller. Fisk ser jeg ikke helt poenget med. Men jeg skulle så gjerne gitt henne et dyr.

Jeg får lyst å anbefale en av de fire andre valpene. De er svarte alle sammen, og aldeles bedårende. De har både hanner og tisper. Det er klart du må vite hva du begir deg ut på og tar ansvar for, men det er veldig greie dyr, allergivennlige og skal visstnok være veldig lettlærte og greie å ha med å gjøre. De trenger ikke masse tur, men har heller ikke noe mot en lang tur. Veldig fleksible dyr ettersom jeg har forstått det. Åh, kan du ikke tenke på det, så kunne du hatt broren eller søsteren til Elvira/ Wilma?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:58   #203
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, faktisk allerede 20. desember, litt avhengig av diverse.

Tidenes julegave, det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:59   #204
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg får lyst å anbefale en av de fire andre valpene. De er svarte alle sammen, og aldeles bedårende. De har både hanner og tisper. Det er klart du må vite hva du begir deg ut på og tar ansvar for, men det er veldig greie dyr, allergivennlige og skal visstnok være veldig lettlærte og greie å ha med å gjøre. De trenger ikke masse tur, men har heller ikke noe mot en lang tur. Veldig fleksible dyr ettersom jeg har forstått det. Åh, kan du ikke tenke på det, så kunne du hatt broren eller søsteren til Elvira/ Wilma?

Åh, sånt må du ikke si til meg, jeg har så lyst på en hund selv men med to (små) barn alene ser jeg ikke helt hvordan det skal gå (enda). Men yngste vokser jo til han også, så kanskje om noen år?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 23:02   #205
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

:-) Ja, det kommer nok flere anledninger. Kanskje Wilma-Elvira får valper en gang?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 23:03   #206
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

:-) Ja, det kommer nok flere anledninger. Kanskje Wilma-Elvira får valper en gang?

Da er vi nok klare!

Skal vi ha hund så må det være en liten hund. Jeg synes egentlig at mopser er utrolig søte, på sitt vis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:35   #207
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg ser det er et par i denne traaden som har havaneser/havanais. Vi lurer seriöst paa aa faa oss en slik, og saa langt har jeg bare lest positive ting om dem, ting som passer perfekt til oss (hunden passer i by/leilighet, familievennlig, leken, relativt lett aa oppdra, kosete, trofast, röyter ikke, lukter ikke). I tillegg er de jo ekstremt söte, og valpene ikke mindre enn til aa spise opp. Jeg har lest at man maa stelle pels og öyne/öre. Det er OK. Jeg er ogsaa hjemmevaerende, saa den blir lite alene.

Kan dere som har dem si noe om ulemper eller ting man maa tenke ekstra godt paa för man skaffer seg en saann hund.

I tillegg lurer jeg paa om man kan ta dem med paa reiser (bil eller fly - eller Kielfergen - for sistnevnte leste jeg at de maa sitte i bilen hele overfarten. Det höres jo grusomt ut).

Og om jeg skal velge hannhund eller tispe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:41   #208
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg har hatt en Havanais, en hann.

Han var nydelig og du skriver noe alt det positive over her. Jeg ønsket å ha en litt mørkere hund, men det ble det ikke (alle valper var lyse til tross for at moren var sort). Det er fornuftig å velge en litt mørkere pelsfarge med tanke på at den lett ser skitten ut og at det ved øyner og munn lett blir rødaktige flekker. Ikke så pent.

Han reiste med ferge til Polen, det gikk bra.

Annet negativt, men det kan være at det var akkurat den (ellers helt nydelige) hunden vi hadde. Han hadde liten blære. (Nå har vi en enda mindre rase og han holder seg mye lenger). Han trengte å gå ut tidlig på morgenen (uanstet om det var lørdag eller søndag) og det skjedde noen ganger at han tisset inne. Det var ikke noe hyggelig, men heldigvis ikke for ofte. Han fikk prolaps i ryggen og hadde fryktelig fryktelig vondt. Det er ikke helt uvanlig blant hunder som har lang rygg i forhold til lengde på ben.

Min erfaring er at de er lettlærte og veldig blide hunder som man kan ha med seg overalt (der de er velkomne).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:51   #209
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har hatt en Havanais, en hann.

Han var nydelig og du skriver noe alt det positive over her. Jeg ønsket å ha en litt mørkere hund, men det ble det ikke (alle valper var lyse til tross for at moren var sort). Det er fornuftig å velge en litt mørkere pelsfarge med tanke på at den lett ser skitten ut og at det ved øyner og munn lett blir rødaktige flekker. Ikke så pent.

Han reiste med ferge til Polen, det gikk bra.

Annet negativt, men det kan være at det var akkurat den (ellers helt nydelige) hunden vi hadde. Han hadde liten blære. (Nå har vi en enda mindre rase og han holder seg mye lenger). Han trengte å gå ut tidlig på morgenen (uanstet om det var lørdag eller søndag) og det skjedde noen ganger at han tisset inne. Det var ikke noe hyggelig, men heldigvis ikke for ofte. Han fikk prolaps i ryggen og hadde fryktelig fryktelig vondt. Det er ikke helt uvanlig blant hunder som har lang rygg i forhold til lengde på ben.

Min erfaring er at de er lettlærte og veldig blide hunder som man kan ha med seg overalt (der de er velkomne).

Det med aa velge en med litt mörkere farger har jeg lest om, ja, men det er jo ikke alltid man kan velge og vrake. Naar det gjelder tissing paa morgenen, har jeg heldigvis en mann som helt frivillig staar opp veldig tidlig, saa det skal vi vel faa til.

Da dere dro med ferge til Polen: Fikk hunden vaere med opp/i lugaren? Jeg leste at de paa Color Line maa vaere i bilen/kan luftes av og til paa bildekket, men overfarten tar jo 20 timer, og det syntes jeg hörtes veldig trist ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:57   #210
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg har en svart havanais-tispe, og hun er en superhund. Både pen og morsom!

Hun har forresten selskapsblære og vil helst sove så lenge som mulig om morgenen. Vår var tilvendt bur da vi fikk henne 10 uker gammel, så hun har alltid trivdes i buret sitt og synes det er greit å kjøre bil. Vi kjørte ferge med henne i fjor, da måtte hun være i bilen under hele overfarten, men det var bare 4 1/2 time, så det gikk fint. Jeg liker at hun er langhåret og grer gjennom pelsen mens vi ser på TV om kvelden - det er rutine og går på 10-15 minutter når jeg gjør det hver dag.
Vår er ekstremt lettlært og veldig hengiven - vi er superfornøyd med valg av rase og vurderer en til.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:59   #211
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

I følge vår oppdretter er baåde hanner og tisper veldig hengivne. Tispene er vanligvis litt mindre enn hannene. Løpetiden er helt grei, det er minimalt med søl fordi hun holder seg ren selv. Jeg bader henne ca. hver 14. dag - hun liker dte ikke, men finner seg i det. Men lidende mine.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:06   #212
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Takk til deg, ogsaa.

Apropos pels tror jeg at jeg liker dem litt kortere, og mannen min vil i alle fall ikke ha en som har "oppsatt haar ala Yuccapalme" , saa jeg regner med at vi kommer til aa faa klippet den. Er det noe man evt. maa gjöre ofte?

Good to know at tispene er mindre, vi vil gjerne ha en som er saa liten som mulig.

En ting til, forresten:
Har lest at man ikke trenger aa gaa saa lange turer med dem. Men hvis man vil, da? Orker de lange turer? Saann to timer i skogen, liksom?

Og kan jeg jogge sakte en halvtime med en saann hund eller er det for mye for den?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:13   #213
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Ja til alt.

Jeg synes de er fine med såkalt bamseklipp og rare når de er snauklipt.¨Hvis du googler bamseklipp kommer det endel bilder. Min har strikk i luggen, men er søt fordet, atlså.

Vår trenger ikke lange turer, hun løper rundt i hagen og mosjonerer seg selv, men er mer enn gjerne med på tur og orker masse. I vinter var hun med på flere 15-20 km lange skiturer uten å mukke. Når den er voksen kan du helt sikkert jogge en halvtime med den og sikkert lenger også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:23   #214
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg vil tro du kan både jogge og gå lang tur, er det hunder som ikke kan det Man kan ikke jogge med dem før de er utvokst, og sykling bør man vente med til de er rundt to år, men sånn generelt klarer vel alle hunder to timer i skogen?

20 timer på Kielferjen hadde vært totalt uaktuelt for meg. Hvor tenker Color Line at de skal gå på do da?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:37   #215
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Se så søte havanaisene er:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:42   #216
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Man kan absolutt jogge med dem og gå lange turer. Sykle med dem et annet sted enn å ha dem i sykkelkorg fungerer ikke.

Angående ferge så vet jeg ikke, jeg var ikke med på turen selv og det skjedde i 2006 og på ferge til Polen over natten. 20 timer må bli for langt, de må kunne tisse og bæsje.

Vi klippet vår ca 3 ganger per år. Jeg syns ikke det ble kjempebra (til forskjell til den rasen vi har nå som blir nydelig kortklipt). Jeg er allergisk og fikk astma om jeg var nødt å holde på alt for mye med pelsen, så det var nødvendig. Pelsstellet ved TV er en god løsning.

Veldig hengivne, fullstendig enig!

Vår bodde også i bur (eller inngjerding under trappen) på natten og når vi ikke var hjemme og han elsket det. Det var hans egne kosested. Anbefales varmt!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:43   #217
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vil tro du kan både jogge og gå lang tur, er det hunder som ikke kan det Man kan ikke jogge med dem før de er utvokst, og sykling bør man vente med til de er rundt to år, men sånn generelt klarer vel alle hunder to timer i skogen?

20 timer på Kielferjen hadde vært totalt uaktuelt for meg. Hvor tenker Color Line at de skal gå på do da?

Jeg har hört om flere smaa hunder som ikke orker lange turer eller korte joggeturer, men aner ingen detaljer. Derfor spör jeg, og dette höres jo fint ut.

Apropos ferge: Det staar i informasjonen jeg har lest paa Color Line sine sider at de kan "luftes" paa bildekket (det er jo et innendörs bildekk, da, saa jeg skriver luftes i anförselstegn og at det er besökstider for hundene 1700, 2030 og 0715 (ellers faar ikke mennesker lov til aa oppholde seg paa bildekket). Jeg spör fordi vi muligens faar hunden (avh. av hvor lang tid det evt tar för man faar en, för vi har bestilt en tur med Kielfergen til Norge (vi bor i utlandet og skal hjem paa besök).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:48   #218
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja til alt.

Jeg synes de er fine med såkalt bamseklipp og rare når de er snauklipt.¨Hvis du googler bamseklipp kommer det endel bilder. Min har strikk i luggen, men er søt fordet, atlså.

Vår trenger ikke lange turer, hun løper rundt i hagen og mosjonerer seg selv, men er mer enn gjerne med på tur og orker masse. I vinter var hun med på flere 15-20 km lange skiturer uten å mukke. Når den er voksen kan du helt sikkert jogge en halvtime med den og sikkert lenger også.

Jeg synes strikk i luggen er kjempefint og sött, jeg, men mannen min mente det var uaktuelt. Den tid den sorg.

Vi har ikke hage, og vil gjerne gaa paa tur med den, noen ganger lengre turer, saa det höres fint ut at den klarer det hvis vi tar den med.

Det er heller tvilsomt om jeg orker aa jogge mer enn 30 minutter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:50   #219
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Det ville jeg aldri tatt med en hund på. Og ihvertfall ikke en valp.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:50   #220
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Man kan absolutt jogge med dem og gå lange turer. Sykle med dem et annet sted enn å ha dem i sykkelkorg fungerer ikke.

Angående ferge så vet jeg ikke, jeg var ikke med på turen selv og det skjedde i 2006 og på ferge til Polen over natten. 20 timer må bli for langt, de må kunne tisse og bæsje.

Vi klippet vår ca 3 ganger per år. Jeg syns ikke det ble kjempebra (til forskjell til den rasen vi har nå som blir nydelig kortklipt). Jeg er allergisk og fikk astma om jeg var nødt å holde på alt for mye med pelsen, så det var nødvendig. Pelsstellet ved TV er en god løsning.

Veldig hengivne, fullstendig enig!

Vår bodde også i bur (eller inngjerding under trappen) på natten og når vi ikke var hjemme og han elsket det. Det var hans egne kosested. Anbefales varmt!

Takk igjen.

Vi er ikke allergiske (saa vidt vi vet i alle fall), og det höres ut som en lur lösning aa ta pelsstell om kveldene foran TV, en. Klipping tre ganger i aaret var ikke saa mye, saa det gaar nok ogsaa bra.

Bur synes jeg liksom höres saa trist ut. Kosested OK, men det finnes jo saa mange andre koselige hundesenger og myke "hus" til aa ha inne, saa jeg ser heller for meg at den faar et slikt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no