Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Bør DM kjøpe seg blomster?
Nei, hun bør holde seg til grønne planter 14 22,58%
Ja, det er så enkelt så, det er bare å kjøpe ... (skriv i tråden, og husk bruksanvisning! ) 15 24,19%
DM bør kjøpe seg plastplanter for det er jo så uharry (kult ord hva? ) og fint og sånn 3 4,84%
DM trenger ikke blomster, hun er en blåmst i seg selv 43 69,35%
Dustepoll / Har ingen mening om dette 2 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 15:41   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Kjøpe seg orkidé funker. Den krever lite vann og varer lenge. Jeg har opplevd å få til at den blomstrer på nytt også, men det var nok mer flaks enn teft.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:42   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

aC - trenger ikke torturere skikkelig - god, gammeldags ignorering funker på sikt.

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:43   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

aC - trenger ikke torturere skikkelig - god, gammeldags ignorering funker på sikt.

Det er jo den verste torturen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:51   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jo den verste torturen!

Nædda - er verre å la katta spise ett og ett blad feks.
Eller å kjøre en blanding av tørst/druknetaktikk hvor de ender opp inntørket med vassgule blader. :erfart:

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:55   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fredsliljer er umulig å ta livet av,

Neida.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:57   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg har hatt en blomst nå i noen år som faktisk nekter å dø. Men hva i svarten er det det er for noe, tro? Jasmin? Jupp, jasmin. Den har vært døden nær ganske ofte, men kommer seg på mirakuløst vis etter litt krisehjelp.
Jeg har også en amaryllis jeg kjøpte 1. desember som faktisk blomstrer for 3. gang as we speak. Men den tror jeg rett og slett er gal

Hvordan får man orkideer til å blomstre på nytt? :glemsk:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:26   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg er som deg.

Hold deg til det du kan du.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:31   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg liker ikke grønne planter, ikke så mange andre potteplanter heller. Fredsliljer dør etter et kort samvær med meg. Det eneste som overlever er orkideer, så jeg antar at de er enkle å ha med å gjøre. Jeg får dem sågar til å blomstre på ny. En gang blomstret faktisk en i tre år i strekk. Best liker jeg avskårne blomster. Det er meningen at de skal dø og det passer mitt lynne bra.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:33   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg dreper alt, men mannen har noen grønne planter, et par som tåler alt (ørkenplanter el.), og et lite "tre" som har orange, små, runde frukter på seg om høsten. Aner ikke hva det heter, men det skal ha vann 2 av 3 dager, og jeg har klart å holde den i live i 8 dager. Det er det lengste jeg har forsøkt og det er nok like greit.
Også har han en orkidé, den skal ha noe sånnt som et eggeglass hver torsdag eller noe i den duren?

Nei, faktisk, jeg har klart å holde en kaktus i live i mange år. Men de tåler vel alt så, tom. tortur.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 17:45   #30
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Det er jo bare å trøste seg med at man er omtenksom. Man passer jo på dem helt til de dør

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:40   #31
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Både sukulenter og fredsliljer går dte fint ann å ta knekken på.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:18   #32
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg syns du kan kjøpe deg flere orkidéer jeg. De har ikke engang jeg klart å ta livet av.
Her vi bor er det også veldig tørt, og veldig varmt stort sett. (25 grader i stua året rundt.) Det jeg gjør med mine er at de får seg et skikkelig bad en gang i blandt.Renn godt med vann gjennom den, og la den stå og renne av seg før du setter den tilbake i potta. Helst hver uke, men det praktiseres ikke her. Likevel har jeg fått alle fire til å komme med blomster på nytt. Den ene har faktisk blomstret et helt år i strekk nå.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:14   #33
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg svarte, som så mange andre, at DM er en blåmst ...

Jeg har plæstik, ser helt ekte ut!!
Også har jeg en elefantfot, ser ut som en klumpete rot med lange, tynne blader. DEN klarer INGEN å drepe med mindre man vanner med lut ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:46   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Trikset er å gå inn for det som et nerdeprosjekt. Finn en blomst, les alt om den, blogg gjerne om den, lag statistikker osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:51   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Kjøp flere orkideer! Og sett de lyst, gjerne i vinduskarmen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:08   #36
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke noe prob å drepe fredsliljer.

Jupp, det kan jeg bekrefte.

Men jeg er arvelig belastet, altså. Min mor var veldig stolt her for en stund siden. hun hadde fått noen planter til å overleve et helt år. Ikke bare det, men de var like fine!
Trikset var visstnok å vanne dem litt hver mandag, og for å huske det hadde hun fast alarm mandags ettemiddag på mobiltelefonen. Jeg ante litt uråd, og tok en titt på vidunderplantene. Og ja - de er virkelig umulig å drepe - de er av plast.

Jeg vurderte et ørlite sekund å la henne leve i troen på at hun hadde utviklet grønne fingre på sine gamle dager, men greide ikke dy meg...


Sist redigert av MsM : 19-01-09 kl 23:14.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:12   #37
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Da jeg var student, lurte svigermor på hva i all verden jeg gjorde med plantene mine når jeg dro hjem fra Bergen 7 uker om sommeren. Fikk jeg naboen til å vanne? Hun glemmer aldri svaret hun fikk: - Jeg kastet den.

Planter og blomster er dessverre forbruksvare her i gården.

Jeg har også blitt spurt om dette. Mitt svar er alltid at: Mine blomster får aldri vann oftere enn en gang hver tredje måned eller noe sånt og jeg har to planter som har holdt seg i 6 eller 7 år nå. Ellers har jeg hatt mange grønnplanter men som regel dør de fort.

DM, du er en blomst selv, trenger da ikke flere!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:19   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg krysset av på alle...

Blomster og planter forvirrer meg. :forvirret:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:21   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg bedrier aktiv dødhjelp når det gjelder planter.
Fredsliljer og alle andre planter som skal ære umulig å drepe, gi de til meg og jeg skal beise at det er fult mulig.
Dreper de og kaktuser uten prolemer.
(kaktuser druknes og de andre tørker ut)
Jeg ser jo at Fredsliljene skal ha ann når de ligger flatt ut til siden, og at det da gjerne er lurt å vanne de andre også. Men jeg konstaterer det og ender med å ikek gjøre det.

Til jul ble det ny forsyning med grønne planter på meg, og tenk de lever enda.
De har t.o.m fått vann 2 ganger.
Men tror de må ha vann igjen snart altså, for det er vel litt over 2 uker siden de fikk vann og jeg fyrer endel med ved........

Planter med blomster på skygger jeg unna, blomstene detter jo av etter et par dager omtrent jo. Vannes må de jo i tide og utide.
Orkideer har jeg faktisk hatt, og det går bra ganske lenge.
Har t.o.m hatt de til de er utblomstret, men så var det det med å huske å vanne da...

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 07:09   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Mams - du er jeg er like. Jeg også ser på fredsliljene og tenker: "Det er på tide å vanne dem ser jeg". Og der stopper den omsorgen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no