Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 11:28   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

For den Dellen jeg har har gått helt i stå.
Jeg har en Dell inspiron-sak. Kjøpt i november 2007.



Klok av skade fra forrige læppers, har jeg brukt batteriet jevnlig, men likevel har batteriet gått tomt.
Men det er ikke det som er problemet. Problemet startet på torsdag da ting plutselig hang seg opp.
Musepila kunne jeg ikke se, jeg fikk ikke gjort noe som helst og måtte ta i bruk svenskeknappen.
Så foretok mannen en systemoppretting, og ting fungerte noen få timer i går før ting hang igjen. Jeg kunne se musepila, men den kunne ikke lukke ned sidene ei heller slå av maskinen.
Alt hang, og nok en gang måtte jeg bruke svenskeknappen.

Så jeg antar jeg må ha meg ny pc. Jeg bruker den kun til msn, onlinemail, lagring av bilder, lagring og kikking på dokumenter (i word) og surfing.

Hva bør jeg kjøpe?
Denne var forholdsvis dyr, uten at det hjalp meg stort.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:31   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Ikke HP.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:34   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Ok, det er greit å vite. Jeg ble forøvrig frarådet DELL i sin tid, men mannen bestilte den råsa saken mens jeg var på jobb.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:37   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Vi har flere Hp i hus, mannen som har gjennom jobben, de er bra. De koster endel da.
Men den billige Hp jeg hadde tok kvelden etter 1,5 år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:40   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har flere Hp i hus, mannen som har gjennom jobben, de er bra. De koster endel da.
Men den billige Hp jeg hadde tok kvelden etter 1,5 år.

Jeg har en laptop til 8000 kr, og den kortslutter av overopphetning om jeg prøver kjøre windows operativsystem på den. Omtrent alle jeg studerer med som har HP-laptop sliter med det samme problemet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:48   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Acer 1810T. Koster 4500 nå. Eller en hvilken som helst Acer eller Asus.

Ikke Dell, Toshiba, billige HP, Compaq.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 06-02-10 kl 14:43.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:18   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Acer Travel mate 8200 har vi og er veldig fornøyde med den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 14:22   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Acer 1810T. Koster 4500 nå.

Men sjekk at tastaturet er noe for deg. Jeg likte det ikke.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 14:42   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Acer 1810T. Koster 4500 nå. Eller en hvilken som helt Acer eller Asus.

Ikke Dell, Toshiba, billige HP, Compaq.

Dette. Asus og Acer er de beste merkene nå på forbruksmarkedet (Leonovo er best på business). Asus er de laptopene med minst feil i følge en stor amerikansk undersøkelse i 2009. Jeg har hatt både Asus og Acer og holder en bitteliten knapp på Acer, men det er smak og behag. Til ditt bruk vil en PC til 4500-5000 kroner holde.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 15:05   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Jeg sniker meg inn her, min Dell ble stjålet på ferie i forrige uke, og etter å for ørtende gang ha lett meg rundt i den elendige servicejungelen på telefon og nett hos Dell tror jeg ikke at jeg gidder mer. 100% av HP-laptopene vi har hatt i huset har selvantent. Så Acer er tingen å prøve, altså. :noterer:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 16:23   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Dere har foretatt en systemgjennoppretting, via Windows System Restore, eller snakker vi om at man har gjør maskinen helt tilbake til "fabrikksinnstillinger" ved at Windows ble lagt inn på nytt?

Siden samme problemet oppsto etter ganske kort tid igjen, kan det høres ut som f.eks. et softwareproblem knyttet til en Windows-oppgradering e.l.

Som ellers nevnt her kan en Acer 1810T kanskje være noe. Velg helst modellen med SU4100-prosessor. Det finnes også større pc-er i samme serien, f.eks. 3810T med 13,3" skjerm og en noe raskere SU7300-prosessor. Det blir imidlertid også noe dyrere igjen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 21:54   #12
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har en laptop til 8000 kr, og den kortslutter av overopphetning om jeg prøver kjøre windows operativsystem på den. Omtrent alle jeg studerer med som har HP-laptop sliter med det samme problemet.

Ikke bare overoppheter -mine to HP mobile workstations har begge selvantent! Den første rakk egentlig ikke å bli min, den tok fyr mens IT-ansvarlig installerte Windows på den, den nåværende begynte å lukte brent en kveld jeg satt og skrev, hvorpå jeg tok strømmen på den fort som f... og den slukket og har virket fint siden bortsett fra USB-portene på venstre side som tydeligvis ble svidd av.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 22:17   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny lap top

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ikke bare overoppheter -mine to HP mobile workstations har begge selvantent! Den første rakk egentlig ikke å bli min, den tok fyr mens IT-ansvarlig installerte Windows på den, den nåværende begynte å lukte brent en kveld jeg satt og skrev, hvorpå jeg tok strømmen på den fort som f... og den slukket og har virket fint siden bortsett fra USB-portene på venstre side som tydeligvis ble svidd av.

Jeg installerte Ubuntu, og problemet var løst. Men det er jo for dumt da... de færreste syntes Linux er brukervennlig nok til at de gidder bruke det. HP gjør tydeligvis noe veldig galt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 22:36   #14
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Dere har foretatt en systemgjennoppretting, via Windows System Restore, eller snakker vi om at man har gjør maskinen helt tilbake til "fabrikksinnstillinger" ved at Windows ble lagt inn på nytt?

Siden samme problemet oppsto etter ganske kort tid igjen, kan det høres ut som f.eks. et softwareproblem knyttet til en Windows-oppgradering e.l.

Som ellers nevnt her kan en Acer 1810T kanskje være noe. Velg helst modellen med SU4100-prosessor. Det finnes også større pc-er i samme serien, f.eks. 3810T med 13,3" skjerm og en noe raskere SU7300-prosessor. Det blir imidlertid også noe dyrere igjen.

Nei, kun fra 1 februar. Og problemet startet på torsdag og han gjorde dette i går.

Nå har jeg vært inne på den, og fikk sendt noen mailer. Så prøvde jeg å åpne et vindu i tillegg og da låste greia seg igjen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 23:00   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Nei, du trenger ikke ny pc for dette.
Du kan prøve med systemigjenopprett. fra et enda tidligere tidspkt for å se om det da retter seg..
Om ikke det funker: Du kan da installerer progrmvaren på pc`n på nytt. Da kommer den ganske sikkert til å funke igjen som normalt. Men alt du har på den forsvinner, så prøv å få tatt sikkerhektskopi....

" Prøv: trykk Ctrl+F11 når du starter PCen, altså når Dell logoen er på skjermen. Du skal da få opp Dell sitt recovery program som tilbake stiller PC til samme tilstand som da den forlot fabrikken."

eller

"Sett inn operativsystem DVD, trykk f12 når du ser Dell logoen kommer. Velg at du skal boote fra DVD og følg instruksene på skjermen for å installere det. Deretter putter du inn drivers and utilities og oppdaterer drivere. Kan eventuelt etter det gå inn på dell sine supportsider og installere oppdaterte drivere etter det igjen."


Sist redigert av ItsOnlyMe : 06-02-10 kl 23:07.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 09:25   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Nei, kun fra 1 februar. Og problemet startet på torsdag og han gjorde dette i går.

Nå har jeg vært inne på den, og fikk sendt noen mailer. Så prøvde jeg å åpne et vindu i tillegg og da låste greia seg igjen.

Da ville jeg heller prøvd en full reinstallering av systemet og sett om det hjalp før jeg kjøpte ny maskin....

Høres ut som samme problemet bare oppstod på nytt igjen pga. at du bare hadde gått litt tilbake i tid på samme oppsett.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 09:51   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Ta backup av det du vil ha, og formatter, legg inn ny og ren Windows.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:07   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Da skal jeg få mannen til å lagre de få bildene jeg har liggende (de fleste er her på denne maskinen), så prøve det foreslåtte. Takk for tips.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 21:16   #19
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Etter å ha jobbet med laptopen i hele ettermiddag og kveld, mener mannen at harddisken min har tatt kvelden.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 22:10   #20
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Jeg antar jeg må ha meg ny laptop

Jeg har vært veldig fornøyd med Dell inspiron 6400 jeg altså... Men neste gang skal jeg ha en Mac. Hurra!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no